Denys Lohvynenko, Ukrainos skaitmeninės kūrybos agentūros „Havas Digital Kyiv“ vykdantysis direktorius, įsitikinęs, kad ateityje išplėstinė realybė taps neatsiejama rinkodaros priemone. Apie tai jis kvies diskutuoti skaitmeninėje rinkodaros konferencijoje „Full Digital“.
Realų pasaulį keičianti inovacija
D. Lohvynenko teigimu, išplėstinės realybės terminas apima virtualios, papildytosios ir mišriosios realybės technologijas.
„Iš esmės išplėstinė realybė – tai įtraukiančių patirčių, kuriose susilieja fizinis ir skaitmeninis pasauliai, spektras. Pavyzdžiui, to dalis yra ir socialinėse medijose mūsų matomi papildytosios realybės filtrai ar 3D vaizdo įrašai“, – teigia D. Lohvynenko.
Išplėstinės realybės technologijos jau dabar naudojamos ir rinkodaros srityje. Jos suteikia unikalių galimybių kurti įtraukiančią patirtį, sudaro sąlygas virtualiems produktų bandymams ir keičia žmonių bendravimo skaitmeninėje erdvėje būdus. Šiuo metu šios technologijos taip pat plačiai naudojamos kultūros ir turizmo srityje, nekilnojamo turto sektoriuje, mados ir grožio pramonėje, pramogų ir žaidimų pasaulyje.
Strateginio požiūrio svarba
Kalbėdamas apie tai, kaip išplėstinę realybę pritaikyti rinkodaroje, D. Lohvynenko sako, kad svarbu laikytis strateginio požiūrio.
„Norint pasitelkti išplėstinę realybę rinkodaroje, labai svarbu suprasti savo tikslinę auditoriją, apibrėžti rinkodaros kampanijos tikslus ir nevengti bendradarbiauti su ekspertais. Taip pat svarbu investuoti į ryšių su visuomene ir rinkodaros veiklą, sukurti aiškias strategijas, kuriose būti įtrauktos ir išplėstinės realybės priemonės“, – sako agentūros vadovas.
Jis siūlo nepamiršti analizuoti rezultatų. Išplėstinės realybės kampanijos vyksta socialinėje medijoje, todėl lengva stebėti naudotojų įsitraukimą, sąveikas ir konversijas šios patirties metu. Verta analizuoti duomenis, kad būtų galima įvertinti savo kampanijos poveikį ir sužinoti, ką tobulinti kitą kartą.
Kuria pridėtinę vertę įmonėms
D. Lohvynenko pasakoja, kad šiandieninė įmonių rinka yra perpildyta ir labai konkurencinga. Todėl vienas iš būdų išsiskirti – išbandyti išplėstinės realybės technologijas.
„Kiekvienas prekės ženklas turi išsiskirti iš konkurentų. Išplėstinė realybė suteikia įtraukiančią ir interaktyvią patirtį, pritraukia ir išlaiko klientų dėmesį. Tokia patirtis sukuria stipresnį emocinį ryšį su prekės ženklu, todėl didėja jo atpažįstamumas, tuo pačiu – ir klientų lojalumas. Taigi, išplėstinė realybė gali gerokai padidinti pardavimų ir konversijų rodiklius“, – kalba D. Lohvynenko.
Virtuali sąveika su produktu, pasitelkus išplėstinę realybę, daugeliui klientų gali padėti apsispręsti. Jie gali virtualiai išbandyti produktus papildytoje realybėje arba tyrinėti juos 3D virtualioje parduotuvėje.
„Elektroninėje prekyboje išplėstinė realybė sumažina nepasitenkinimo riziką gavus fizinį gaminį, todėl sumažėja prekių grąžinimo tikimybė, o prekės geriau atliepia klientų lūkesčius“, – pabrėžia pašnekovas.
Ambicinga išplėstinės realybės ateitis
Rinkodaros specialistas sako, kad išplėstinė realybė iš esmės keičia prekių ženklų bendravimo su vartotojais būdus.
„Jau dabar matome, kaip įmonės pritaiko išplėstinės realybės sprendimus, diktuodamos toną savo pramonės šakose. Ateityje to matysime kur kas daugiau. Įtraukianti prekių ženklų patirtis bus būtina, norint išlikti itin konkurencingoje aplinkoje, dauguma įmonių tobulins ir taikys į vartotoją orientuotas technologijas“, – apibendrina D. Lohynenko.
Plačiau apie išplėstinės realybės galimybes D. Lohynenko kalbės „Full Digital“ konferencijoje spalio 18 d. „Compensa“ koncertų salėje.
Šiais metais „Full digital“ pranešimus skaitys 25 pranešėjai. Savo patirtimi konferencijoje dalinsis „Metų CMO“ Giedrė Vilkė, „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.