Tiesą sakant, kiekvienas žongliruoja ne vienu gebėjimu, nes svarbu tobulėti tikrai ne vienoje srityje. Taigi, kai ateina laikas eiti į pitchus arba tiesiog pardavimų susitikimus, be abejo, eina tie, kurie turi didžiausią patirtį – vadovai. Jie daugiausia bendrauja su naujais klientais, jie daugiausia išmano apie agentūros patirtį bei galimybes ir moka išsisukti iš nelabai patogių klausimų.
Toliau situacija klostosi taip, kad didžiąją laiko dalį per šiuos susitikimus kalba vadovai. Jie pasakoja, kaip viskas būtų, bus, kas svarbu. Normalu, taip veikia bene visi pardavimai. Vis dėlto įdomioji dalis yra ta, kad galiausiai nuo to kenčiame mes patys.
Į pirmą susitikimą – su komanda
Pirmiausia, neįtraukiant pagrindinės darbo komandos – projektų vadovo, dizainerio, prarandama labai daug laiko perpasakojant projekto lūkesčius ir poreikius. O ir klientas turi iš naujo pažindintis su naujais žmonėmis, klausti, ar jie tikrai viską žino ir supranta.
Per pirmą susitikimą išsakomi ir pirminiai lūkesčiai, o vadovai, pripažinkime, mėgsta juos sukelti, nes yra motyvuoti gauti potencialų pardavimą. Ir atvirkščiai – komanda, kuri ir dirbtų su klientu, dažniausiai galvoja apie įgyvendinimą, priemones, kaip viskas atrodytų kasdienybėje. Tai galiausiai ir tampa kiekvieno projekto sėkme – geras kasdienis įdirbis, leidžiantis galvoti ir apie realius mega wow sprendimus.
Dirbti komandomis nori ir klientai
Antra, vieno langelio principas vis dažniau tampa atgyvena, klientai nori dirbti komandomis, matyti ne vieną asmenį, vadovus, o pasitarti su daugiau specialistų tais pačiais klausimais. Vien todėl, kad būtų skirtingų nuomonių, sprendimo alternatyvų.
Kuo daugiau žmonių įsitraukia į bendravimą su klientu, tuo daugiau laiko sutaupoma, nors ir atrodo, kad turėtų būti atvirkščiai. Nuo el. laiško, kuriuo esame kviečiami dalyvauti konkurse, iki sutarties pasirašymo prabėga mažiausiai du mėnesiai, o ką jau kalbėti apie pirmus du mėnesius darbo, kol pagaliau susiprantame, ko vieni iš kitų norime, ką galime ir kokia čia ta ateitis. Kai laiko investicija tokia, geriau jau nuo pradžių keliauti su visa komanda ir nemėtyti viduje darbų nuo vadovų, kurie dirbo prie strategijos pasiūlymo, tada projektų direktorių ir pan. Geriau iš pradžių žinoti, kas ir su kuo dirba, kokia kliento problematika.
Tinkamas būdas – paskirti komandą vos atėjus potencialaus kliento užklausai ir su ja dirbti. Konkursas nebūtinai būna laimėtas, tačiau jeigu taip... įsivažiavimo periodas bus daug trumpesnis. Be to, vadovai gauna daugiau patylėti, o komandos nariai – daugiau motyvuoti siūlyti savo sprendimus. O ir į akis vienas kitam nuo pradžių pasižiūrėjus aiškiau nuo starto, ar yra vadinamoji chemija.