Į vieno didžiausių pasaulyje kūrybinių prekės ženklų pakuočių ir dizaino „D&AD“ apdovanojimų gretas patekę lietuviai laimėjo įspūdingą bronzos įvertinimą. Įveikus kai kuriuos pasaulinio garso vardus, šią sėkmę „Vilkmergės“ prekės ženklui atnešė Aurimo Kadzevičiaus kurta pirmoji pasaulyje valgoma etiketė.
Idėja – tarp pasaulio geriausių
„D&AD“ – tai vienas didžiausių kūrybinių industrijų renginys pasaulyje, kurio metu įteikiami asociacijos skirti apdovanojimai už kūrybiškiausius reklamos ir dizaino sprendimus įvairiose kategorijose. Lietuvių sukurta unikali valgoma etiketė gavo bronzinį festivalio „D&AD“ apdovanojimą reklaminės pakuotės dizaino kategorijoje. Šis festivalis, pasak laimėtojo, savo reikšmingumu prilygsta Kanams, rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
„Gauti apdovanojimą svajojome paslapčia, nes konkuruoti tenka su didžiausiais prekės ženklais pasaulyje. Matyti savo idėją greta jų – didžiulis pasiekimas. Jau nekalbant apie laimėjimą. Džiugu ir tai, kad konkurso dienomis teko matyti, kaip idėja realiai veikia: dalyviai bei organizatoriai iš viso pasaulio drąsiai ėmė produktą į rankas, apžiūrinėjo, fotografavo ir vadino tai vienu inovatyviausių sprendimų“, – įspūdžiais iš festivalio dalinasi unikalios valgomos etiketės autorius A. Kadzevičius.
Patekimas į konkursą – laimėjimas visiems
Pasak kūrėjo, patiems įsivertinti savo pasiekimus nėra lengva, todėl festivalio komisijos įvertinimas ir patekimas tarp geriausių rodo, kad idėja yra ne vien tik patraukli estetiškai, bet ir skatina susidomėjimą.
„D&AD“ festivalio apdovanojimas – įvertinimas, svarbus visiems, nes dėmesys tenka ne tik autoriams, bet ir prekės ženklui. Nors idėjos realizavimas užtruko, kol buvo atrastas technologinis sprendimas – be kliento ir kolegų palaikymo šiandieninės sėkmės nebūtų.
„Džiaugiuosi „Vilkmergės“ drąsa ir išreikštu pasitikėjimu manimi. Juk nėra lengva užkrėsti tikėjimu ir kitus. Visuomet domėjausi kūrybiniais ir inovatyviais maisto pakuočių sprendimais. Maisto gaminimas – mano hobis, todėl idėja gimė natūraliai.
Man, kaip kūrėjui, būti įvertintam pasauliniu lygmeniu – labai svarbu. Tai rodo, kad savo idėjomis ir prekės ženklais esame tolygūs didiesiems rinkos žaidėjams, o tai, kad einame greta jų – didžiulis pasiekimas“, – džiaugsmo neslėpė konkurso nugalėtojas.
Rankų darbo kūryba ir technologija
Idėja gimė iš noro kurti draugiškus aplinkai pakuočių sprendimus, kuri turėtų ir tam tikrą funkciją. Šiuo atveju stiklinis butelis toliau gali būti sėkmingai perdirbtas, o etiketė – pratęsia butelyje uždarytus skonius ir pojūčius.
„Nebuvo paprasta ir ne iš pirmo karto pavyko įgyvendinti sumanymą. Technologinį sprendimą, kaip priklijuoti etiketę prie butelio, padėjo atrasti kulinaras Anatolijus Pestrikovas, sukūręs sausainio-užkandžio tešlos receptūrą“, – mintimis dalinosi autorius.
Pasak autoriaus, vien patekimas į programą – jau buvo didelis įvertinimas, o gautas laimėjimas – tiesiog nepamatuojamas. Tai skatina komandą ir toliau plėtoti inovatyvias maisto pakuočių idėjas.
Be minėto prekės ženklo, viename didžiausių kūrybinių industrijų renginių pasaulyje „D&AD“ dalyvavo ir į trumpąjį sąrašą (angl. shortlist) pateko Agnės Dautartaitės-Krutulės Lietuvos dailininkų sąjungos reprezentacinis meno albumas „MEMORABILIA“.
Taip pat trumpajame sąraše atsidūrė Lietuvos kultūros instituto knyga „How the Future King of England Ate Peacock in Vilnius: the Shared Cultural, Political and Culinary History of Britain and Lithuania“ (Kaip būsimasis Anglijos karalius valgė povą Vilniuje: bendroji Britanijos ir Lietuvos kultūrinė, politinė ir kulinarinė istorija).
Dar vienas lietuviškas kūrinys, patekęs į „D&AD“ trumpąjį sąrašą, tai Icchoko Rudaševskio knyga „The Diary of the Vilna Ghetto“ (liet. Vilniaus geto dienoraštis).