Darbdavio prekės ženklą laiko organizacijos pažadu darbuotojams

Įkūrėjų Rūtos Lapinskienės ir Dominykos Venciūtės teigimu, agentūros pavadinimas pasirinktas neatsitiktinai: darbdavio prekės ženklas – ne logotipas ar pasirinktas šūkis, o pažadas, kurį organizacijos duoda kandidatams ir darbuotojams mainais už tai, kad jie rinktųsi juos kaip darbdavius.

Šis pažadas apima ženkliai daugiau nei darbdavio komunikuojamą įvaizdį: visų pirma tai apie darbuotojams siūlomas vertes, kultūrą ir bendrą patirtį, kurią jie randa organizacijoje. Tik turint gerai suformuluotą pažadą galima jį efektyviai komunikuoti ir tikėtis geriausių rezultatų tiek pritraukiant, tiek išlaikant darbuotojus.

Darbdavio rinkodara – daugiau nei įprastas employer branding

Pasak D. Venciūtės, darbdavio rinkodara (angl. employer marketing) apima daugiau nei tik darbdavio prekės ženklo vystymą (angl. employer branding).

„Darbdavio prekės ženklas, perfrazuojant M. Neumeier, yra vidinis jausmas apie organizaciją kaip darbdavį. Jis kuriamas vystant darbdavio prekės ženklą: formuojant darbdavio vertės pasiūlymą (EVP), su darbdaviu susijusias asociacijas, įvaizdį bei reputaciją. Tačiau tai – tik dalis darbo, kuriuo „supakuojamas“ siektinas vidinis jausmas. Ne mažiau svarbu sukurti ir patį produktą, t.y.: visą darbuotojų patirtį organizacijoje. Be to, norint pritraukti bei išlaikyti darbuotojus, reikia ir efektyviai jį „parduoti“, naudojant įvairias rinkodaros taktikas,“ – sako D. Venciūtė.

Teiks specializuotas darbdavio rinkodaros paslaugas

Veiklą pradedanti agentūra teiks darbdavio prekės ženklo strategijos kūrimo, vidinės ir išorinės darbdavio komunikacijos, įskaitant darbdavio reklamos kampanijų, ryšių su visuomene bei turinio kūrimo socialiniuose tinkluose paslaugas.

Pasak R. Lapinskienės, iki šiol Lietuvoje tokios paslaugos, kaip papildomos, yra teikiamos rinkodaros ir komunikacijos agentūrų, o veiklą pradedančiai „The Promise“ šios paslaugos bus pagrindinės.

„Didėjantis darbdavio prekės ženklo, kaip efektyvios priemonės siekiant pritraukti ir išlaikyti darbuotojus, aktualumui, siekiame atliepti organizacijų poreikį ir pasiūlyti visas darbdavio rinkodaros paslaugas, kurias teiks šioje srityje besispecializuojanti komanda,“ – sako R. Lapinskienė.

D. Venciūtės teigimu, veiklą pradedančios agentūros pranašumas yra ne tik galimybė visas paslaugas gauti iš vienų rankų.

„Mūsų stiprybė – mokslinis kontekstas, iš kurio ateiname. Mokslinėje veikloje įgytas žinias pasitelkiame tiek atliekant išorinius bei vidinius tyrimus, tiek naudojant akademinėje bendruomenėje pripažintus įrankius bei metodus,“ – komentuoja D. Venciūtė.

Apie įkūrėjas

Rūta Lapinskienė – darbdavio rinkodaros konsultantė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja, doktorantė. Mokslinėje ir akademinėje veikloje tyrinėja darbdavio prekės ženklą ir gilinasi į taikomąją organizacinę psichologiją bei žmogiškųjų išteklių valdymą. Per 15 metų karjeros tarptautinėse organizacijose vadovavo rinkodaros ir personalo departamentams, kūrė ir įgyvendino rinkodaros, komunikacijos bei personalo strategijas.

Dominyka Venciūtė – „Persona Cognita“ įkūrėja, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto profesorė ir rinkodaros programų direktorė. Su rinkodara įvairiuose kontekstuose susidurianti daugiau nei 10 metų, šiandien ji konsultuoja darbdavio rinkodaros, prekių ženklų ir asmeninių prekių ženklų vystymo klausimais, o organizacijoms veda mokymus ir konsultuoja vadovų ir darbuotojų komunikacijos ir ambasadorystės klausimais.