Oxylabs“ mokymosi ir plėtros vadovė Ieva Veklenko atkreipia dėmesį, kad kiekvienai organizacijai būdingas savitas kontekstas, kuriami išskirtiniai produktai bei teikiamos paslaugos, todėl išoriniai mokymai kartais sunkiai atliepia darbuotojų tobulėjimo poreikius. Dėl šios priežasties, svarbu identifikuoti viduje esančius savo sričių ekspertus ir talentus bei suteikti jiems galimybę dalintis žiniomis, sėkmės istorijomis ir iššūkiais.

„Turbūt daug kam girdėtas pasakymas, kad perskaitytos informacijos atsimename tik 10 proc., tuo metu jos išsaugome net 70 proc., kai diskutuojame su kitais, o kai mokome kitus – net 95 proc. Nuoširdžiai tikiu, kad dalindamiesi žiniomis ne tik įsimename geriau, bet ir stipriname bendradarbiavimą, tobulėjame patys bei padedame tai daryti kitiems“, – teigia I. Veklenko.

Besimokantis darbuotojas, naudingas darbdaviui

Pasak „Oxylabs“ mokymosi ir plėtros vadovės, priežasčių, kodėl darbdaviams svarbu įmonės viduje suteikti tobulėjimo galimybes, yra ne viena. Visų pirma tai skatina darbuotojo motyvaciją, tuo pačiu ir lojalumą kompanijai.

Antra, labiau įsitraukę į organizacijos veiklą darbuotojai efektyviau atlieka savo darbą, randa pažangesnius ir kūrybiškesnius problemos sprendimo būdus bei kuria didesnę pridėtinę vertę. Galiausiai, skatinant ir investuojant į darbuotojų tobulėjimą galima užtikrinti, kad jų žinios atitiktų kompanijos tikslus ir poreikius, o tai prisideda prie organizacijos vizijos įgyvendinimo.

Perskaitytos informacijos atsimename tik 10 proc., tuo metu jos išsaugome net 70 proc., kai diskutuojame su kitais, o kai mokome kitus – net 95 proc.
I. Veklenko

„Žinoma, kiekvienai įmonei svarbu įsivertinti, ar organizacinėje kultūroje žinių dalinimasis yra tinkamas būdas ugdyti darbuotojus. Tam reikia pasitikėjimo, bendradarbiavimo įpročių bei atvirumo“, – įsitikinusi I. Veklenko.

Kaip paskatinti darbuotojų tobulėjimą įmonės viduje?

Remiantis socialinio tinklo „LinkedIn“ pateikta „Workplace Learning 2023“ ataskaita, spėjama, jog iki 2027 m. pasikeis apie 50 proc. įgūdžių, reikalingų darbuotojams veiksmingai atlikti savo pareigas. Dėl šios priežasties, norint išlikti aktualiais darbo rinkoje svarbu atsigręžti į savo augimo mąstyseną ir nenustoti domėtis aktualiomis tendencijomis.

„Daugelio pažangių technologinių įmonių, tarp jų ir Oxylabs“, darbuotojai nuolat skatinami domėtis ne tik naujomis technologijomis, bet ir tuo, kaip jos keis darbo rinką. Manau, kad organizacijos, norėdamos išlaikyti ir įgalinti savo vidinius darbuotojus, privalo formuoti aplinką, kuri išlaisvintų visą darbuotojo potencialą bei padėtų auginti talentus ir stiprybes“, – teigia I. Veklenko.

Anot jos, šioje situacijoje labai pasitarnauja viena iš organizacijos propaguojamų vertybių – žinių alkis, ryškiai atsispindintis ir darbuotojų elgsenoje. Per metus 80 proc. bendrovės darbuotojų sudalyvauja bent vienuose vidiniuose mokymuose, o tokios galimybės stipriai prisideda prie jų įsitraukimo ir motyvacijos.

„Įmonėje turime platų vidinių mokymų ir programų pasirinkimą. Investuojame savo resursus ne tik į asmeninio efektyvumo bei minkštųjų įgūdžių tobulinimą, tačiau ir profesinius mokymus, lyderystės kompetencijų auginimą tiek per formalias mokymų programas, tiek per mentorystę bei žinių dalinimosi susitikimus“, – pasakoja mokymosi ir plėtros vadovė.

Vidinės patirtys derinamos su išorinėmis

I. Veklenko pastebi, kad pasaulyje nėra daug įmonių, kurios kurtų panašius produktus ar teiktų tokias paslaugas kaip „Oxylabs“, todėl darbuotojams dalintis informacija ir žiniomis yra būtina ne tik kompanijos viduje, bet ir išorėje. Tai daroma inicijuojant įvairius projektus, tokius kaip virtualios konferencijos klientams iš viso pasaulio „OxyCon“, „Scraping Experts“ pamokos, norintiems geriau susipažinti su produktu, ar programuotojų bei kitų sričių specialistų susitikimai.

„Kompetencijų, kurių kartais trūksta viduje, ieškome išorėje, samdydamiesi Lietuvos ir užsienio ekspertus, dažnai dalyvaujame įvairiose pasaulinėse konferencijose, kurios prisideda prie inovatyvesnių darbo būdų bei sprendimų“, – dalinasi I. Veklenko.

Pasak jos, pamatuoti šių mokymų investicinę grąžą (ROI) nėra lengva, tačiau visada vertinamas mokymų kuriamas pokytis, bei komandos pasitenkinimas. Pastebima, kaip augimo galimybės tiesiogiai koreliuoja su darbuotojų įsitraukimu bei kai kurių verslo rezultatų augimu. Jeigu darbuotojų ugdymo sprendimai yra susiję su verslo tikslais, tuomet tvirtinti, kad investicijos atsiperka, yra nesudėtinga.