„Faktų žinojimas leidžia tinkamai įvertinti situaciją, žmonių poreikius, elgesį, nuostatas. Priimant svarbius sprendimus, kurie gali lemti tolimesnę prekės ženklų ateitį, žinoti faktus yra kritiškai svarbu“, – teigia „OPEN Agency“ partneris, verslo vystymo vadovas Darius Budzinauskas.
Anot „OPEN Agency“ rinkos tyrimų ir analitikos skyriaus vadovės Rūtos Baubinienės, kampanijos iniciatoriai suteikia unikalią galimybę užduoti rūpimus klausimus, o aktualiausius, pasikartojančius žada įtraukti į visuomenės nuomonės kiekybinį tyrimą, kurį atliks kartu su patikima duomenų rinkimo agentūra „Norstat“.
„Šiuo metu situacija keičiasi itin greitai, todėl turime sugebėti prisitaikyti ir nuolat matuoti visuomenės temperatūrą“, – teigia R. Baubinienė.
„Prieš dešimtmetį kurdami „New!” matėme, kad kūrybinės agentūros nesąžiningai nuomojamos kaip gražių paveiksliukų piešėjai, klipų filmuotojai. Todėl visuomet akcentavome kūrybos efektyvumo pusę — komunikacijoje ji gyvybiškai svarbi. Kuriame ne sau, kuriame su aiškiai iškeltais kliento rinkodariniais tikslais. Siūlyti adekvačius sprendimus galime tik turėdami duomenis, faktus, analizę apie auditorijos įpročius, pomėgius, lūkesčius. Tai yra pamatinė rezultatyvaus komunikacinio proceso sąlyga. Be abejo, norėdami užaštrinti, paryškinti atradimus pasitelkiame dideles idėjas, tačiau jų atsiradimą smarkiai paskatina informacijos turėjimas ir krypčių bei galimybių pamatymas duomenyse. Todėl apsidžiaugėme, kai „OPEN Agency“ pasiūlė būti šio projekto bendrininkais. Esame tikri, kad atviresnė prieiga prie duomenų augina visą rinką, leidžia keistis patirtimis, mokytis“, – sako„New!” partneris ir strategas Tomas Ramanauskas.
Vartotojų pažinimas yra efektyvių sprendimų pagrindas
„Žmogaus elgesys, jo požiūris į įvairius dalykus iš esmės lemia prekinių ženklų sėkmę ir nesėkmes. Norėdami nesuklysti, turime juos pažinti. Kiekvieno mūsų elgesiui, lūkesčiams, vertinimams įtaką daro įvairūs išoriniai veiksniai. Dar prieš kelis mėnesius kažkas galvojo tik apie kelionę į šiltus kraštus, o šiandien prioritetai ir planai gali būti visai kitokie. Panašiai, kaip pradėjus vairuoti automobilį. Mokomės, praktikuojamės, įgyjam patirties ir pradedam mėgautis. Tačiau staiga užvažiavus ant ledo pasijuntam bejėgiais. Tada vėl mokomės arba tikimės, kad taip daugiau nenutiks. O kas, jei nutiks?“ – klausia D. Budzinauskas.
Anot kampanijos iniciatorių, šiandien dauguma jaučiasi panašiai, kai reikia adaptuotis prie naujos realybės, planuoti tai, ko nežino ir priiminėti sprendimus, kurie gali būti lemtingi. Ir susigaudyti gali padėti tinkamas situacijos vertinimas. Pasikliauti viešojoje erdvėje sklandančia informacija ar konkurentų veiksmais gali būti klaidinga.
Nepakankamas dėmesys pasiruošimui
„Albertas Einšteinas yra pasakęs – jei turėtų valandą išspręsti problemai, 55 minutes skirtų problemos pažinimui ir 5 minutes sprendimui. Jeigu atvirai turėtumėte atsakyti į klausimą, kiek laiko skiriate vartotojų pažinimui, vystydami paslaugą ar reklaminę kampaniją, matyt, tektų pripažinti, kad nepakankamai. Todėl komunikacijos efektyvumas buvo ir bus svarbiausias mūsų prioritetas,“ –teigia „OPEN Agency“ partneris, verslo vystymo vadovas D. Budzinauskas. Pasak jo, geriausi ir efektyviausi komunikacijos sprendimai sukuriami tik esant visų pusių lygiaverčiam įsitraukimui ir partnerystei.
Didesnė 9 iš 10 naujų produktų (priklausomai nuo kategorijos šis santykis gali skirtis) dalis taip ir nesulaukia pasisekimo. Viena pagrindinių priežasčių – nešališkų duomenų trūkumas ar faktų ignoravimas.
Neignoruokime faktų
Pasak „OPEN Agency“ rinkos tyrimų ir analitikos skyriaus vadovės R. Baubinienės, reikia pasidžiaugti, jog vis daugiau prekinių ženklų skiria didelį dėmesį duomenims, jų svarbai. Tačiau neretai nutinka taip, kad net ir žinant faktus, vis tiek yra pasikliaujama įvairiomis nuomonėmis. Galima rasti daugybę paaiškinimų kodėl taip nutinka. Troy Campbell, Oregono universiteto profesorius, atlikęs išsamias studijas konstatavo, jog žmonės linkę priimti faktus, kai jie sutampa su jų nuomone, tačiau, jei nuomonės skiriasi, žmonės faktus linkę ignoruoti.
Kampanijos iniciatoriai kviečia atsakyti sau į klausimus – ar nutrauktumėte reklamą, jei žinotumėte, kaip neigiamai tai paveiks prekės ženklą ilgalaikėje perspektyvoje ir vien atstatymui reikės daug kartų didesnių investicijų?
Ar skirtumėte papildomą savaitę pasiruošti kampanijai, jei prieš investuodami į reklamą, galėtumėte sužinoti kaip vartotojai priims sukurtą reklamos žinutę?
„Dažnai į tokius klausimus visi atsakytume panašiai, tačiau realybėje elgiamės kitaip“, – sako D. Baubinienė.
Situacija keičiasi greitai, todėl ir atsakymų reikia greitai
„Technologijos ir mūsų industrijai pritaikyti įrankiai suteikia galimybes labai operatyviai matuoti ir vertinti reklamos poveikį bei efektyvumą. Šiandien nesudėtingai galime stebėti pvz. TV klipų įtaką elektroninės parduotuvės pardavimams realiuoju laiku ir daryti atitinkamus pakeitimus, siekdami maksimizuoti investicijų grąžą“, – teigia „OPEN Agency“ skaitmeninių sprendimų ir turinio vadovas Arnoldas Rogoznyj.
„Vos savaitės reikia įvertinti planuojamos kampanijos kūrybinę medžiagą, norint įvertinti kaip ją priims tikslinė auditorija“, – papildo R. Baubinienė.
Dovanoja tyrimą
„Dabar kiekvieno investuojamo euro į reklamą grąža tampa svarbi kaip niekada, nes tai gali užtikrinti verslo saugumą, darbo vietas ir visuomenės gerovę. Tai, kas veikė vakar – šiandien gali nepasiteisinti.
Jeigu Jums įdomi visuomenės nuomonė konkrečia tema ar turite abejonių dėl savo įžvalgų, kviečiame užduokite klausimą www.remkisfaktais.lt, o aktualiausius ir pasikartojančius klausimus įtrauksime į visuomenės nuomonės tyrimą, kurio rezultatais pasidalinsime viešai“, – rašoma reklamos kampanijos iniciatorių pranešime spaudai.