Šiemet pirmą kartą sudaryto ECM „City Sentiment“ (liet. „Miesto sentimento“) reitingo tikslas – įvertinti Europos miestų reputacijas kultūriniame kontekste. Reitingas atskleidžia, kaip socialiniuose tinkluose sklindanti informacija apie miestą, čia patirtas emocijas ir įspūdžius padeda formuoti miesto įvaizdį bei lemia kelionės krypties pasirinkimą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
ECM duomenimis, Vilnius pozityviomis emocijomis aplenkė net Amsterdamą ar „Sostų karų“ išpopuliarintą Dubrovniką. Kartu su Vilniumi į penketuką pateko tokie miestai kaip Reikjavikas, Sevilija, Talinas. Pirmąją vietą reitinge užėmė Praha. Socialiniuose tinkluose pristatomi Vilniaus renginiai, autentiška architektūra, šiuolaikiška dvasia, įdomūs muziejai, istorija ir ypatingai šventiškas kalėdinis laikotarpis sulaukė ypač pozityvių reakcijų, lyginant su kitais turistų mėgstamais Europos miestais.
„Planuodami keliones žmonės vis dažniau ieško informacijos socialiniuose tinkluose, vertina ne tik draugų atsiliepimus, bet ir socialinių tinklų vartotojų įspūdžius. Keliautojams rūpi ne tik faktai, skaičiai, bet ir emocijos. Įgyvendindami tarptautinę Vilniaus rinkodarą vis daugiau dėmesio skiriame komunikacijai socialiniuose tinkluose ir apskritai internete.
Didžiuojamės, kad tarptautiniai turizmo profesionalai Vilnių šioje erdvėje įvertino tikrai gerai. Esame tikri, kad socialiniuose tinkluose sukauptos geros Vilniaus emocijos padės toliau auginti čia atvykstančių turistų skaičių“, – sako Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė.
Siekiant įvertinti miestų reputacijas interneto erdvėje, buvo pritaikyta metodologija, leidžianti apdoroti milijonus turinio vienetų apie daugiau nei du šimtus skirtingų miestų, publikuotus įvairiose socialinėse platformose.
ECM pristatytas reitingas susideda iš dviejų dalių – „Intensyvumo“ ir „Pozityvumo“. Intensyvumo indeksas atspindi su kultūra susijusio miesto turinio, kuriuo dalijamasi socialiniuose tinkluose, kiekį. Pozityvumo indeksas rodo, kokia dalis publikacijų apie miestą socialiniuose tinkluose buvo pozityvios. Vilnius pateko į penketuką miestų, turinčių didžiausią pozityvių atsiliepimų dalį socialiniuose tinkluose.
Per praėjusius metus „Go Vilnius“ sukurtas turinys socialiniuose tinkluose pasiekė 19,1 mln. tarptautinių vartotojų. Daugiausiai dėmesio sulaukė Vilniaus Kalėdų eglutės nuotraukos, sudominusios daugiau nei 1,2 mln. vartotojų.
Didelio pasisekimo sulaukė Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga organizuotas konkursas, kuriame buvo galima laimėti kelionę į Vilnių – apie jį sužinojo daugiau nei milijonas vartotojų. „Go Vilnius“ duomenimis, užsieniečiai socialiniuose tinkluose taip pat labai domėjosi Vilniuje vykstančiais kultūros renginiais. 2018 metais miestą aplankė 12 proc. daugiau turistų nei ankstesniais metais.