Į neaiškius klausimus reikia gauti atsakymus
Ar galiu su gautais duomenimis daryti, ką panorėjęs? Jei ne, ko negalima daryti? Ar galiu kontaktuoti tik aš, ar gali ir mano kolegos? Ar galiu siųsti naujienlaiškį? Gal reikia kiekvienam konferencijoje padeklamuoti savo organizacijos privatumo politiką prieš priimant kontaktus – kol pašnekovas kramto kruasaną?
Kadangi vizitinėje kortelėje yra nurodoma pagrindinė asmens ir kontaktinė informacija, neišvengiamai kalbame apie asmens duomenų tvarkymą ir, pageidautina, teisėtą tvarkymą. Tam, kad turėtumėte teisėtą interesą tvarkyti duomenis, reikia įvertinti:
Kokiu tikslu naudosite duomenis?
Ar duomenys yra būtini ir reikalingi tikslui pasiekti?
Ar duomenų subjekto teisės ir interesai nėra viršesni už jūsų (teisėtų interesų balanso testas)?
Natūralu, kad formalios procedūros renginio metu neatliksite, tad telieka protingai įvertinti, ko asmuo galėtų tikėtis jums įteikęs savo vizitinę kortelę su kontaktiniais duomenimis.
Pats kortelės pateikimas pokalbio metu yra tam tikra sutikimo forma, tik neaišku, kam. Galima numanyti, kad kortelę pateikęs asmuo tikisi, jog susisieksite su juo užmegzti dalykinius santykius ar siekiant pratęsti temas, kurias aptarėte gyvai. Iš kitos pusės, pateikdamas savo vizitinę kortelę asmuo tikriausiai nesitiki, kad neterminuotai bus įtraukiamas į visus jūsų organizacijos naujienlaiškių siuntimo kanalus ir bus bombarduojamas kvietimais į renginius ir kitomis naujienomis.
Situacija yra kiek dėkingesnė LinkedIn kontaktų atveju. Kadangi LinkedIn yra profesionalų platforma-socialinis tinklas, jis yra skirtas megzti pažintims ir bendrauti. Kiekvienas LinkedIn vartotojas, susikurdamas viešą paskyrą, sutinka, kad su juo būtų galima susisiekti ir komunikuoti LinkedIn aplinkoje. Tiesa, žinutėmis nereikėtų piktnaudžiauti (pvz., siųsti spam, kenkėjišką, klaidinantį ar kitokį neleidžiamą turinį), kadangi tai gali lemti LinkedIn platformos taisyklių pažeidimą ir jūsų paskyros uždarymą.
Visgi, jei norite savo LinkedIn kontaktams siųsti informaciją ar pasiūlymus ir el. paštu, idealiu atveju abiem scenarijais pirma žinutė turėtų patikslinti jūsų ketinimus (pvz., jei ketinate siųsti naujienlaiškį) ir gauti gavėjo sutikimą tolesnei komunikacijai (žinoma, sudarant galimybę atsisakyti). Ir, jei jūsų kontaktui vis tik neįdomus jūsų naujienlaiškis, taip pareikštą norą dera gerbti. Tai jums leis ir užmegzti pirminį kontaktą, ir aiškiai ištransliuoti savo ketinimus, ir pademonstruoti pagarbų požiūrį į asmenų pasirinkimą negauti rinkodarinės komunikacijos. Tad visi liks patenkinti – jūs užtikrinate duomenų apsaugos teisinius reikalavimus ir, išvengiate skundų bei baudų, o jūsų kontaktas – nepageidautinų laiškų savo el. pašto dėžutėje.
Ir kitos konferencijos metu nereikės „kalti“ įmonės privatumo politikos, tik atsiminti, jog vizitinė kortelė – ne bilietas neribotam duomenų tvarkymui, o raktas pagarbiam verslo santykių užmezgimui.