Seimas ketvirtadienį priėmė tai numatančias Reklamos, Konkurencijos, Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo bei Visuomenės informavimo įstatymų, taip pat Administracinių nusižengimų kodekso pataisas.
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba galės įpareigoti įmones, kurių reklama bus pripažinta klaidinančia ar neleidžiama lyginamąja, ją paneigti.
Už netinkamą jos nurodymų vykdymą galės skirti 289 eurų baudą už kiekvieną įpareigojimų nevykdymo dieną.
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto narys konservatorius Mykolas Majauskas sako, kad Seimui priskyrus klaidinančios reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai gali nukentėti rinkos priežiūra.
Pasak M. Majausko, Vartotojų apsaugos tarnybos darbuotojų atlyginimai yra mažesni, jų kompetencija mažesnė, todėl jam kilo klausimas, ar ši tarnyba sugebės tinkamai prižiūrėti reklamą.
„Konkurencijos taryba, neslėpkime, yra reikšmingai kompetentingesnė prižiūrėti subjektus, kurie galimai klaidina vartotojus ir klaidina būtent per reklamą ir ne paslaptis, kad reklama vis didesnę dalį apsisprendimo žmonių sudaro. Pažiūrėkime, kiek reklamos prekybos centruose, kiek reklamos yra internetinėse parduotuvėse. <...> Prižiūrėti tai reikia labai gerų kompetencijų, patirties, resursų“, – pareiškė parlamentaras.