Kalbėti apie komunikaciją ir gebėjimą klausytis kolegų yra sunkiausia vadovams, kurie pirmiausiai skundžiasi, kad yra labai užsiėmę.

Tyrimai patvirtina, kad vadovai mažai miega ir labai daug dirba. Natūralu – jei daug dirbi, esi be galo užsiėmęs, tiesiog sustoti ir klausytis gali būti labai sunku.

Daugelis Lietuvos vadovų yra išsiugdę refleksą šokti ir spręsti problemas. Labai dažnai jie yra gana geri specialistai, kurie supranta kaip „čia viską reikia padaryti“, tad jie iš karto sako „imam ir darom“.

Toks santykis su aplinka neskatina žmogaus atsiverti. Tokiam vadovui, kuris tau lyg griebia darbą iš rankų ir bando pataisyti – jis spręsdamas kasdienes problemas prapuola ir ilgainiui net nesupranta, iš kur jos kyla.

„Labai svarbus yra gebėjimas sustoti ir klausytis ne tik, ką žmogus sako, bet ir tai, ką jis jaučia. Juk esame jausmų būtybės, mes jaučiame žmogų. Tai yra sudėtingiausias dalykas“, – sako Rytis Juozapavičius, boutique vadovų komunikacijos agentūros „Brainhack“ įkūrėjas ir partneris, aktyvus Zen filosofijos praktikas.