Skaitmeninimas neišvengiamas
Visi konferencijos „Next Economy“ pranešėjai sutartinai teigia, kad procesai, kurie prasidėjo dar pernai, nebeturi kelio atgal.
Logistikos įmonės DHL pardavimų programų ir skaitmeninės rinkodaros viceprezidentas Leendertas van Delftas įsitikinęs – pandemija leido peršokti visu dešimtmečiu pirmyn: „COVID-19 perkėlė 2030 metus arčiau mūsų – į 2020-uosius. E. prekybos augimas šiemet buvo staigus. Viskas persikėlė į internetinę erdvę, tad vartotojai natūraliai ėmė reikalauti tikslumo, greičio ir idealiai optimizuotų procesų. Vartotojai ėmė reikalauti skaidrumo iš pardavėjų ir gebėjimo patenkinti aukštus pirkėjų reikalavimus.“
L. Van Delftui pritaria ir kita renginio pranešėja, „Deloitte“ vartotojų, produktų ir mažmeninės prekybos sektoriaus vadovė, Agnė Vezbergienė, pridurdama, kad pandemija nieko naujo nesukūrė. Ji tik paspartino visus procesus: „Įmonėms svarbiausia suvokti tai, kad vartotojų pirkimo įpročiai kardinaliai pasikeitė: pradedant nuo to, ką mes perkame, iki to, kiek mes perkame ir kur bei kaip tai darome. Pandemija tiesiog pagreitino įpročių, kurių užuomazgos buvo iki jos, kaitą. Yra daug pagrindo manyti, kad dauguma įpročių išliks ir vėliau. Naivu tikėtis, kad mes matysime sugrįžtantį ikipandeminį vartotoją. Pokyčius galime skaičiuoti ne dešimtmečiais, kaip buvo įprasta, o dienomis, ypač to, kas susiję su internetu. Vienas iš svarbių veiksnių, lemiančių, ar pokyčiai liks, yra vartotojų pasitenkinimas nauja patirtimi.“
Lietuviai žavi sumanumu
Septintą kartą organizuojama konferencija „Next Economy“ kasmet paliečia vis kitą tais metais aktualią temą. Dr. Ž. Glaveckaitė atkreipia dėmesį, kad šiais metais patirtimi dalinsis tie verslai, kuriuos vienaip ar kitaip paveikė pandemija ir kurių patarimai gali būti gyvybiškai svarbūs kitiems.
„Šiemet pakvietėme pasidalinti savo išgyvenimais maisto gamybos, IT, kelionių organizavimo, restoranų įranga prekiaujančių didmeninės prekybos, restoranų veikla užsiimančių, logistikos paslaugas teikiančių, mažmeninės prekybos atstovų. Čia savo įžvalgomis pasidalins ir dalijimosi bei nuomos paslaugų, finansinių paslaugų ir net mados namų atstovai“, – apie margą pranešėjų komandą kalba idėjos autorė.
Kodėl buvo pasirinkta tiek daug skirtingų sričių? Atsakymas labai paprastas – siekiama rasti tai, ką savo veikloje galėtų pritaikyti kiekvienas. Be to, pandemijos akivaizdoje išryškėjo ir lietuvių sumanumas versle, tad norima pasidalinti ir įdomia gerąja patirtimi.
„Lietuviai verslininkai labai išradingi ir jie tikrai randa išeitį. Žinoma, be valstybės paramos vargu ar tai būtų pasiekiama. Tai kaina, kurią moka valstybė už laisvės apribojimą, kuris buvo neišvengiamas dėl visų saugumo. Mane žavi verslo susitelkimas, resursų sujungimas ar net laikinas apsikeitimas jais. Matėme nuostabų, glaudų bendradarbiavimą ir ėjimą kartu, kai visus ištiko pandemija. Visgi viena akivaizdu – mūsų visų įpročiai ir elgsena pasikeitė, todėl turime apie tai kalbėti iš skirtingų perspektyvų“, – teigia dr. Ž. Glaveckaitė.
Daug dėmesio praktikai
Ne kartą iš verslininkų tenka išgirsti: kas veikia teorijoje, ne visada realu praktikoje. Tuo įsitikino vasario 23-25 dienomis vyksiančios nuotolinės konferencijos „Next economy“ iniciatorė dr. Živilė Glaveckaitė. Daug bendraudama su skirtingų sričių verslininkais, „bzn start“ įkūrėja pastebi, kad būtina dalintis realiais išgyvenimais, pritaikytais įmonės transformavimo scenarijais: „Realus šių dienų poreikis ir realūs verslo skausmai akivaizdūs. Tokiu principu ir buvo inicijuota tokio turinio konferencija. Dabar verslui reikia praktinių žinių, kaip verslai transformavosi pandemijos metu. Sulaukiame ir daugybės klausimų, kaip verslui sekasi adaptuoti savo strategijas pandemijos metu. Kitiems rinkos žaidėjams aktualu, kokie veiksmai pasiteisino, kokie ne. Kokios patirtys ir kaip jos gali padėti suteikti daugiau žinojimo, ko imtis? Todėl šįkart visą dėmesį skiriame išskirtinai praktiniams patarimams. Renginio metu įvairių sričių verslo atstovai dalinsis patirtimi, kaip pavyko įveikti pandemiją: ką jie keitė, kaip laviravo ir kas iš to išėjo. Juk žinios pritaikomos, svarbu suprasti, kaip.“
Sukviesta stiprių pranešėjų, kurių verslo patirtys išties įkvepia tikėjimo, kad visi sunkumai gali būti įveikti. Renginio diskusijos dalyvis, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjas Ilja Laurs patikina, kad taip galima išvengti ir savo verslo klaidų. „Išgirsti skirtingų verslų praktines istorijas yra naudinga, nes tai sumažina tikimybę padaryti tas pačias klaidas savo versle. Įvairesnė, asmenine patirtimi paremta praktika plečia kiekvieno verslininko suvokimo ribas“, – tikina investuotojas.
Renata Mackevičienė, „Delfi“ tyrimų ir įžvalgų vadovė papasakos apie medijų vartojimo pokyčius ir pasidalins patarimais, kaip tapti labiau matomiems. Prasidėjusi pasaulinė pandemija šioje srityje atnešė didelių – keitėsi vartotojas, verslo poreikiai, turinys. O kas mūsų dar laukia?