„Kai kurios emocijos ir mintys yra per sunkios, kad vaikai galėtų jas pakelti ir apdoroti patys. Todėl labai svarbu, kad šalia būtų išklausančių suaugusiųjų. Jais gali tapti artimieji ar emocinės pagalbos tarnyba – turime padėti vaikams išsivaduoti nuo sunkių minčių. Su šia kampanija kreipiamės būtent į suaugusiuosius – siekiame vizualiai parodyti, su kokiais išgyvenimais susiduria vaikai ir kodėl svarbu palaikyti Vaikų liniją“, – pasakoja organizacijos komunikacijos vadovė Šarūnė Bernotė.

Visi, parašę ar paskambinę į Vaikų liniją, gali saugiai išsipasakoti ir būti priimti tokie, kokie yra. Lietuvoje yra daug neišgirstų vaikų, kurie jaučiasi vieniši, nesuprasti, nuvertinti ar net nenorintys gyventi. Š. Bernotė pasakoja, kad Vaikų linijos emocinės paramos savanoriai kasdien stengiasi išklausyti, paguosti ir išvaduoti vaikus nuo sunkių minčių. Tačiau pastaraisiais metais pastebimos vaikų emocinės būklės tendencijos – nedžiugina. Vis mažesni vaikai susiduria su sunkiomis mintimis, o vaikų psichologinė būklė prastėja.

„Iš pokalbių internetu ir telefonu pastaruoju metu matome, kad jaunėja amžius vaikų, kurie kalba apie didelius sunkumus: savižalą, savižudybę, nerimą, baimę. Kasdien atsiliepiame į beveik 260 vaikų ir paauglių skambučių bei pokalbių internetu. Nors bendras pokalbių skaičius 2023 metais sumažėjo, vaikai daug dažniau norėjo pasikalbėti apie santykius su tėvais (32 proc. dažniau), baimę ir nerimą (28 proc. dažniau), mintis apie savižalą ir netgi nenorą gyventi (24 proc. dažniau)“, – atskleidžia Š. Bernotė.

Pasak reklamos agentūros, kuri įgyvendino reklaminę kampaniją, „All Caps“ kūrybos vadovo Vismanto Kastecko, suaugusieji dažnai net nepastebi su kokiomis problemomis susiduria vaikai ir paaugliai: „Mums, suaugusiems, vaikystė asocijuojasi su nerūpestingumu, žiūrint retrospektyviai mes ją suprantame kaip labai gerus ir nerūpestingus laikus. Vaikų frazės iš pokalbių apie gniuždančią vienatvę, savęs žalojimą, ar net savižudybę – šokiruoja ir daužo šią iliuziją. Tokį efektą norėjome perkelti į reklamą ir išgauti vizualinį nejaukumą, klaidos efektą, kuris atkreipia dėmesį.“

Paprastume užkoduota gili mintis

Kampanijos pagrindinė žinutė perteikiama per sunkių minčių metaforą – akmenį, kuris vaizduojamas vietoje vaiko galvos.

„Vizualuose rodome trapų vaiką, kurio galvą tarsi kausto milžiniškas akmens riedulys. Taip išgauname sunkumo jausmą, kuris apima perskaičius nuasmenintą devynmečio vaiko pokalbio ištrauką apie gyvenimo beprasmybę ir net savižudybę. Šia metafora siekiame atkreipti dėmesį į tai, kokios sunkios ir nevaikiškos problemos slegia mažųjų pečius. Dažnai vienintelė pagalba tokiu atveju yra pokalbis su Vaikų linijos savanoriais“, – teigia V. Kasteckas.

Š. Bernotė teigia, kad pasirinktas paprastas vizualus sunkių minčių ir akmens metaforos sugretinimas leidžia patraukti auditorijos dėmesį didžiuliame šiandienos informacijos sraute: „Norime, kad žmogus stabtelėtų ir pabandytų pajausti ir suprasti, ką išgyvena vaikai. Empatijos jausmui reikia laiko ir atidumo, reikia sustoti. Todėl kampanijos mintis ir vizualinis išpildymas padeda žmogų „užkabinti“, patraukti jo dėmesį ir kelti emocijas per labai trumpą laiką.“

„All Caps“ kūrybos vadovas V. Kasteckas pasakoja, kad akmuo yra sugeneruotas naudojant 3D vizualizavimo technologijas. Tam, kad būtų išgautas kuo tikresnis vaizdas, ant galvos aktorė mergaitė turėjo dėvėti specialų šalmą su žymėjimo taškais. Kampanijos klipo filmavime ir fotosesijoje heroje tapo vienos Vaikų linijos savanorės dukra Barbora.

„Jaunoji aktorė laikėsi kantriai, nors tai buvo sunkus fizinis darbas. Manau, kad net ir suaugusiajam būtų sudėtinga 3 valandas stovėti nejudant su specialiu maketu ant galvos, kurio funkcija – mesti tikrovišką šešėlį, mat 3D akmuo buvo kuriamas vėliau – postprodukcijos etape. Barbora nė karto nesiskundė, atidžiai klausė režisieriaus ir visos komandos nurodymų. Jai tobulai pavyko įgyvendinti užduotį, kūnu perteikti žinutę – kaip jaučiasi sunkių minčių slegiamas vaikas. Esame labai dėkingi už jos energiją, skirtą laiką ir norą padėti kitiems vaikams“, – įspūdžiais iš kampanijos klipo filmavimo užkulisių dalijasi Š. Bernotė.

Prie projekto įgyvendinimo taip pat prisidėjo 3D animacijos studija „Big Eyeballs“, vaizdo įrašų gamybos studija „Aplinkybės“, garso įrašų studija „Dropaudio“ bei fotografai „Electromagnetico“.

Kampanijos „Sunkios mintys“ metu nuo kovo vidurio iki balandžio pabaigos planuojama lauko reklama, televizijos ir radijo reklamos, reklaminiai pranešimai socialiniuose tinkluose, reklamjuostės (vadinamieji baneriai) socialiniuose tinkluose, ryšių su visuomene viešinimo kampanija, BTL veiksmai, aktyvacija pasitelkiant nuomonės formuotojus, viešinimas partnerių komunikacijos kanalais bei informacija tinklapyje https://www.vaikulinija.lt/.

Organizacija kviečia suaugusiuosius atkreipti dėmesį, kad labai svarbu išklausyti vaikus, nepalikti jų vienų su sunkiomis mintimis. Kiekvienas norintis prisidėti prie Vaikų linijos ir padėti vaikams išsivaduoti nuo sunkių minčių turi galimybę tai padaryti tiesiogiai skirdamas finansinę paramą arba pervesdamas savo 1,2 proc. GPM.