Pernai antrus metus iš eilės labiausiai – 67 proc. – augo santykinai nedidelius biudžetus sutraukianti kino reklama. Ženkliai praėjusiais metais išaugo ir investicijos į interneto reklamą. Ji pernai augo 18 proc. Lauko reklamos biudžetai pernai ūgtelėjo 8 proc.

Didžiąją dalį Lietuvos reklamos rinkos sudaranti televizijos reklama pernai paaugo 5,6 proc. ir iš viso siekė 48,7 mln. eurų. Taip pat pernai augo ir investicijos į radijo (5 proc.), žurnalų (2 proc.) ir vidaus (1 proc.) reklamą. Tuo metu užsakovų išlaidos reklamai laikraščiuose smuko dešimtadaliu.

„Praėjusiais metais reklamos rinka šalyje augo kiek daugiau nei prognozavo reklamos rinkos ekspertai. Vis tik, kaip ir buvo tikėtasi, didžiausią įtaką reklamos rinkos augimui pernai turėjo naujo mažmeninės prekybos tinklo žengimas į Lietuvą, daugiau nei pusę metų transliuota ir publikuota politinė Seimo rinkimų reklama. Be to, rinkos suaktyvėjimui vasarą reikšmingos buvo Rio de Žaneiro olimpinės žaidynės“, – pranešime žiniasklaidai teigė tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

„Kantar TNS“ atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 3,5 proc. Didžiausio augimo ekspertai tikisi iš interneto (11 proc.) ir kino (4 proc.) reklamos. Lauko ir radijo reklamai numatomas 3 proc., o televizijos reklamai – 2,5 proc. augimas. Ekspertų prognozėje numatomas 1 proc. išlaidų žurnalų reklamai augimas bei 8 proc. laikraščių reklamos biudžetų mažėjimas.

Žvelgiant į prognozuojamus reklamos kainų pokyčius, daugiausiai (6,5 proc.), prognozuojama, brangs TV ir radijo (5 proc.) reklamos įkainiai. Taip pat numatoma 4 proc. interneto, 2 proc. lauko reklamos ir 1 proc. kino reklamos kainų augimas. Tuo metu reklamos žurnaluose įkainiai turėtų išlikti stabilūs, o laikraščių reklamos kainos mažėti 2,5 proc.

„Bendram reklamos apimčių augimui šiais metais įtakos gali turėti aktyvi konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje ir augantis šalies vidaus vartojimas. Be to, nuolat augantis interneto kanalų naudojimas, besiplečianti mobiliojo interneto skvarba, tikėtina, lems didesnį reklamos užsakovų susidomėjimą šiais kanalais bei spartesnį reklamos investicijų juose augimą“, – sakė G. Juronienė.

Jau trečius metus iš eilės žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams:

Remiantis žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais duomenimis ir banerinės interneto rinkos dydžiu skaičiuojama, kad 2016 metais bendras įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo siekti apie 50 mln. eurų. Tiesa, šis skaičius neparodo visos interneto reklamos rinkos dydžio, nes jame neatsispindi tiesiogiai reklamą interneto kanaluose perkančių reklamdavių išlaidos.

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą „Kantar TNS“ atliko pagal 2016 metų reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų tiekėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.

* įskaitant ir lauko vaizdo reklamą bei „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą.

**banerinė interneto reklama.

*** vidaus TV reklama – ekranai prekybos centruose.