Per septynis šių metų mėnesius labiausiai – net 122 proc. – išaugo gross išlaidos skalbimo priemonių reklamai. Šiemet sausio-liepos mėnesiais taip pat 103 proc. didėjo saldumynų ir konditerijos gaminių, 97 proc. – maltos kavos bei kavos pupelių reklamos biudžetai.
Ženkliai nuo metų pradžios smuko smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovių išlaidos reklamai. Per septynis pirmuosius metų mėnesius šie užsakovai reklamai išleido 65 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Taip pat sausio-liepos mėnesiais traukėsi gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (31 proc.) bei alaus (28 proc.) reklamą.
„Labiausiai – pustrečio karto – reklamos biudžetus šiemet didino „Benu“ vaistinių tinklas ir saldumynų, užkandžių bei gaiviųjų gėrimų gamintoja „Mondelez International“. Du kartus, lyginant su praėjusiais metais, išaugo ir traškučių bei gaiviųjų gėrimų gamintojo „Pepsico“ išlaidos reklamai. Per septynis šių metų mėnesius gross investicijas reklamai labiausiai mažino smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ (60 proc.), „Minibank“ (50,5 proc.), taip pat prekybos tinklą „Moki-Veži“ valdanti bendrovė „Makveža“ (29 proc.)“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
2016 m. sausio-liepos mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendra TV reklamos trukmė paaugo 7,2 proc. Per pirmus septynis šių metų mėnesius televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyti 958 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys šiemet smuko 10,2 proc. Reklamos laikraščiuose plotai sumažėjo 17,4 proc., o iš viso jie sudarė 5,05 mln. kv. cm. Tuo metu žurnaluose reklamos plotai augo 2 proc. ir siekė 3,7 mln. kv. cm.
Radijo eteryje šiemet sausio-liepos mėnesiais nuskambėjo beveik 4,2 mln. sekundžių reklamos – 0,1 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius septynis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, didėjo 18,6 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų pirmuosius septynis mėnesius, mažėjo 4,1 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 19,9 tūkst. kv. m reklamos.
Lauko video reklamos ekranuose šių metų sausio-liepos mėnesiais buvo parodyta 2,7 mln. sekundžių reklamos. Tai yra 11 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per septynis šių metų mėnesius buvo užklijuota beveik 21 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su to paties praėjusių metų laikotarpio duomenimis, fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,5 proc.
Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant septynis pirmuosius mėnesius pernai ir šiemet, mažėjo 20,7 proc.
Kino reklamos apimtys šiemet mažėjo 3,6 proc. Iš viso per septynis šių metų mėnesius prieš kino filmus buvo parodyti 237 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-liepos mėnesių rezultatus.
Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.