„Kautra“ miesto maršrutuose turi galimybę dirbti dešimtmetį
Kauno bendrovė „Kautra“ Alytaus miesto vietinius maršrutus aptarnauja nuo pernykščio gruodžio pabaigos. Ji laimėjo savivaldybės skelbtą konkursą šiems maršrutams aptarnauti ir pagal pasirašytą sutartį paslaugas turi teikti septynerius metus ir dar numatytas trejų metų sutarties pratęsimo laikotarpis.
Tad Kauno bendrovė dabar miesto maršrutuose turi galimybę dirbti dešimtmetį. Konkurso sąlygose buvo numatytas elektroninių, mėnesinių bilietų įdiegimas, švieslenčių įrengimas pagrindinėse maršrutų stotelėse, taip pat konkretus skaičius naujų autobusų, kurie turi aptarnauti vietinius maršrutus. Visus šiuos reikalavimus Kauno bendrovė įvykdė.
Dvylikoje miesto maršrutų dirba 25 maži ir 4 dideli autobusai. Dar 3 – 1 didelis ir 2 maži autobusai yra rezerve, kad per valandą būtų pakeistos sugedusios ar dėl kitų priežasčių negalinčios važiuoti transporto priemonės.
Vietinių maršrutų aptarnavimo priežiūros funkcijas vykdo viešoji įstaiga „Alytaus infrastruktūra“. Šios įstaigos Viešojo transporto administravimo skyriaus vadovės Dianos Klimenkienės teigimu, vietiniuose maršrutuose dirba 59 vairuotojai ir jie visi alytiškiai, nemaža dalis vairuotojų atėjo iš buvusių vežėjų miesto maršrutais įmonių: „Tai labai džiugu. Klaidingai manoma, kad vietiniai prarado darbo vietas, o pinigai iškeliauja į Kauną.“
Dabar galiojančias bilietų kainas miesto savivaldybės taryba yra patvirtinusi kovo pabaigoje, kai atsirado naujos bilietų rūšys – elektroniniai ir mėnesiniai bilietai.
Bilietų kainas nuspręsta padidinti siekiant sumažinti savivaldybės mokamas dotacijas vežėjui, per metus planuojama sutaupyti apie 150 tūkst. eurų.
D.Klimenkienės tvirtinimu, siekiama išlaikyti esamos paslaugos lygį – nemažinti nuvažiuojamų kilometrų skaičiaus, neretinti tvarkaraščių laikų.
Kaip praėjusį ketvirtadienį vykusiame miesto tarybos posėdyje svarstant bilietų kainos padidinimo klausimą pastebėjo tarybos narys, visuomeninio rinkimų komiteto „Žinau ir galiu – Česlovas Daugėla“ atstovas Č.Daugėla, praėjusiais metais vežėjams skirta 100 tūkst. eurų dotacija iš miesto biudžeto, šįmet prireiks maždaug 300 tūkst. eurų, o prieš tai buvusiems vežėjams jų visiškai nereikėjo: „Jei tiek būtume dotavę savus vežėjus, jie būtų galėję pateikti tokią pat paslaugą. Tai nesąžininga alytiškių vežėjų atžvilgiu.“
D.Klimenkienė tarybos nariui atsakė, kad vietinių maršrutų aptarnavimo konkurse dalyvavusios alytiškių įmonės siūlė daugiau nei 20 proc. didesnę kainą nei „Kautra“, todėl jie konkurso ir nelaimėjo. Ji atkreipė dėmesį, kad buvusiems vežėjams taip pat buvo mokamos dotacijos už susidarančius nuostolius vietiniuose maršrutuose.
Kiek pabrangs bilietai?
Praėjusį ketvirtadienį miesto tarybai priėmus sprendimą dėl naujų važiavimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais bilietų kainų, jos įsigalios ateinančio sausio 1-ąją.
Vienkartinio elektroninio bilieto kaina bus nebe 60, o 70 centų, o vienkartinis popierinis bilietas pabrangs nuo 70 iki 90 centų.
Su vienkartiniu elektroniniu bilietu pusvalandžio laikotarpiu bus galima vieną kartą nemokamai persėsti iš vieno maršruto į kitą, ta pati sąlyga yra ir dabar.
Vienkartinio popierinio bilieto kaina su 50 proc. lengvata padidės iki 45 centų, elektroninio bilieto – iki 35 centų. Šių bilietų su 80 proc. lengvata kaina sieks 14 centų. Ir lengvatiniams keleiviams su elektroniniu bilietu numatytas vienas nemokamas persėdimas.
Įsigyjant iš vairuotojo mėnesinis darbo dienų bilietas neribojant kelionių skaičiaus darbo dienomis pabrangs nuo 25 iki 26 eurų, elektroninis – nuo 22 iki 23 eurų.
Toks mėnesinis bilietas su 50 proc. lengvata kainuos 13 eurų, elektroninis – 11 eurų 50 centų, su 80 proc. lengvata atitinkamai – 5 eurus 20 centų ir 4 eurus 60 centų.
Pasikeis ir mėnesinio kalendorinių dienų bilieto kaina, su kuriuo taip pat neribojamas kelionių skaičius kalendorinėmis dienomis. Toks bilietas pabrangs nuo 27 iki 28 eurų, elektroninis – nuo 24 iki 25 eurų.
Nuo sausio 1-osios atsiras naujovė – septynių dienų bilietas, su kuriuo nebus ribojamas kelionių skaičius 7 dienas. Toks bilietas perkant iš vairuotojo kainuos 10 eurų, elektroninis – 8 eurus. Toks bilietas leistų pigiau važiuoti keleiviams, miesto maršrutais važiuojantiems bent du kartus per dieną, tačiau neturintiems poreikio įsigyti mėnesinį bilietą, pavyzdžiui, dirbantiems savaitėmis ar slankiuoju grafiku.
Viešoji įstaiga „Alytaus infrastruktūra“ suskaičiavusi, kad per mėnesį vidutiniškai parduodama beveik 164 tūkst. įvairių bilietų. Apie 53 proc. sudaro elektroniniai bilietai. Per sausio–spalio mėnesius parduota 7 tūkst. 521 mėnesinis bilietas, iš kurių 61 proc. – 4 tūkst. 607 įsigijo moksleiviai.
Kaip sakė D.Klimenkienė, popierinių bilietų kainos yra didesnės siekiant skatinti keleivius įsigyti elektroninius bilietus: „Perkant popierinius bilietus ilgėja autobusų stovėjimo stotelėse laikas, lėtinamas autobuso važiavimo maršrutu laikas, taip išsiderina tvarkaraščiai, vairuotojams tenka pildyti daugiau bilietų įsigijimo variantų. Trukdomas kitų keleivių brangus laikas.“