Įsitikinta, jog rugsėjo pabaigoje Pulko gatve bus padidintas transporto pralaidumas. O kaimynystėje įrengiant kitą žiedinę sankryžą – Pulko, Santaikos ir Ulonų gatvių sankirtoje, rugsėjo pabaigoje, suderinus su valstybės įmone Lietuvos automobilių kelių direkcija, Ulonų gatvėje bus uždraustas sunkiasvorių tranzitinių automobilių eismas. Tokio transporto judėjimas atitinkamais laikotarpiais vykdant šios gatvės rekonstrukciją turėtų būti draudžiamas artimiausius penkerius metus. Kaip bus vėliau su sunkiasvorio transporto eismu šioje gatvėje, savivaldybės atstovai dar negali pasakyti.
Keturios žiedinės sankryžos – maždaug už 3,4 mln. eurų
Šiuo metu Alytuje yra aštuonios žiedinės sankryžos, kurios įrengtos siekiant pagerinti automobilių eismo saugumą ir jų pralaidumą.
Dabar įrengiamos keturios už maždaug 3,4 mln. eurų finansavimą gavus iš šalies Kelių priežiūros ir plėtros programos bei Susisiekimo ministerijos.
Šį mėnesį turi būti baigta įrengti žiedinė sankryža Naujojoje gatvėje, iš Kauno pusės tik įvažiavus į miestą. Ją daugiau kaip už 980 tūkst. eurų nuo pernykščio rudens įrenginėja savivaldybės administracijos skelbtą konkursą laimėjusi miesto bendrovė „Alkesta“.
Ta pati bendrovė laimėjo ir kitą savivaldybės administracijos konkursą dėl žiedinės sankryžos statybos Likiškėlių, Sudvajų ir Kernavės gatvių sankryžoje. Čia darbai prasidėjo liepos pabaigoje, o turėtų būti baigti iki ateinančių metų sausio. Šios sankryžos įrengimas kainuos per 950 tūkst. eurų.
Beveik 1,4 mln. eurų atsieis dviejų žiedinių sankryžų statyba Rūtų, Gardino, Pulko gatvių ir Pulko, Santaikos, Ulonų gatvių sankirtose. Pirmojoje darbai prasidėjo gegužę ir turėtų būti baigti spalio pabaigoje, antrosios įrengimas, pradėtas šio mėnesio pradžioje, pagal sutartį turėtų būti baigtas iki ateinančių metų vasario pabaigos.
Šias abi žiedines sankryžas įrenginėja Latvijoje registruota įmonė A.C.B.
Jau rugsėjo pabaigoje pagerės eismo sąlygos Pulko gatvėje
Kaip sakė miesto mero pavaduotojas Š.Klėgeris, įrengiant žiedinę Rūtų, Gardino ir Pulko gatvių sankryžą sulaukta didžiausio nepasitenkinimo, ypač iš čia veikiančių verslo įmonių: „Priekaištaujama, kodėl nedirbama savaitgaliais, gal galima dirbti naktimis, kad kuo greičiau būtų atliekami darbai ir greičiau baigtųsi eismo dalyvių vargai. Dėl ribojamo eismo verslo įmonės skundžiasi sulaukiančios mažiau klientų.“
Vicemeras pripažino suprantantis alytiškių ir miesto svečių bėdas, tačiau pabrėžė, kad vargai dėl žiedinių sankryžų įrengimo yra laikini: „Norint darbus organizuoti savaitgaliais ar naktimis, reikia turėti pinigų mokėti už tokį darbą, kaip žinia, įkainiai yra didesni. Man atrodo, visi turime suprasti dabartinę situaciją atliekant darbus, o juos atlikus eismo kokybė mieste tikrai pagerės. Mūsų miestas nėra toks didelis, kad aplenkiant rengiamas žiedines sankryžas tektų sugaišti daug laiko.“
Rūtų, Gardino ir Pulko gatvių kaip ir Pulko, Santaikos ir Ulonų gatvių žiedinę sankryžą įrengiančios latvių įmonės A.C.B. darbų vadovas Ernestas Pavilonis šį trečiadienį į susitikimą atvykusius savivaldybės atstovus patikino, kad jau rugsėjo pabaigoje pagerės eismo sąlygos Pulko gatvėje, – transporto eismas galės vykti be apribojimų.
Taip pat iš rangovų išgirstas patikinimas, kad Rūtų, Gardino ir Pulko gatvių žiedinės sankryžos įrengimas tikrai turėtų būti baigtas kaip numatyta sutartyje su savivaldybe – spalio pabaigoje.
Kur bus nukreipiamas sunkiasvorio transporto eismas iš Ulonų gatvės?
„Rugsėjo pabaigoje ne tik dėl Pulko, Santaikos ir Ulonų gatvių žiedinės sankryžos įrengimo, bet ir numatomos Ulonų gatvės rekonstrukcijos per artimiausius penkerius metus sunkiasvorio tranzitinio į užsienio valstybes vykstančio transporto eismas šioje gatvėje turi būti uždraustas. Dabar šio transporto judėjimo sustabdymą Ulonų gatve su Lietuvos automobilių kelių direkcija derina A.C.B. Direkcijos nurodymu turi būti pastatyti atitinkami, eismą nukreipiantys Lietuvos tūkstantmečio tiltu per Nemuną kelio ženklai jau ties vadinamuoju Kaniūkų viaduku“, – tvirtino mero pavaduotojas Š.Klėgeris.
Artimiausių penkerių metų laikotarpiu Ulonų gatvėje turės būti įrengiamos trys eismo juostos, taip pat pėsčiųjų ir dviračių takai. Viso projekto kaina – apie 12 mln. eurų, lėšos bus skirtos iš valstybės biudžeto.
Ulonų gatvės gyventojai daug metų savivaldybės vadovams yra skundęsi dėl intensyvaus sunkiasvorio tranzitinio transporto eismo keliamo triukšmo, jų namuose jaučiamos vibracijos, priminę savivaldybės atstovų pažadą šio transporto eismą nukreipti naujai pastatytu Lietuvos tūkstantmečio tiltu.
Šis tiltas eismui buvo atidarytas prieš devynerius metus, tačiau Ulonų gatvės gyventojai toliau priversti taikytis su sunkiasvorio transporto keliamu triukšmu.
Š.Klėgeris sakė, kad artimiausius penkerius metus dėl rekonstruojamos Ulonų gatvės sunkiasvoris tranzitinis transportas šia gatve tikrai neturėtų važinėti atitinkamais laikotarpiais, tačiau, kaip bus vėliau, dar neaišku: „Tai priklausys nuo Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Susisiekimo ministerijos pozicijos. Ulonų gatvė mieste yra pagrindinė tranzitiniam sunkiasvoriui transportui, minėtos šalies institucijos turi priimti sprendimus dėl jo nukreipimo kitomis kryptimis.“