Darbuotojams beliejant nuoskaudas, paaiškėjo ir tai, kad įmonės finansinė situacija – labai prasta. Šį faktą teko pripažinti ir „Kėdbuso“ direktoriams, kuriuos rajono meras Valentinas Tamulis įpareigojo per dvi savaites pateikti ataskaitą už praeitus metus ir išdėstyti savo viziją bei ateities planus. Maža to, jis atvirai užsiminė ir apie tai, kad šioje įmonėje yra per daug vadovaujančių asmenų.
Problemų – daugybė
Savivaldybės atstovams „Kėdbuso“ darbuotojai skundėsi prastu darbo organizavimu, mažomis algomis, prastomis darbo sąlygomis, nuolat gendančiais autobusais, jiems nesuprantama darbo laiko apskaita, nepagarba dirbančiam žmogui ir net tuo, kad jau maždaug apie porą metų vadovai neorganizuoja jokių susirinkimų ar pasitarimų įmonės darbuotojams.
Lempų deficitas
„Įsivaizduokite, jeigu vienam autobusui pravarius „technikinę“ meistrui duodamas nurodymas išimti lempas iš vieno autobuso ir jas įdėti į kitą autobusą. Taip pas mus yra dirbama!
Kokiame amžiuje mes gyvename? Ką mes norime apgauti?
Čia yra tokių faktų, kad baisu. Čia ir darbų sauga pažeidžiama, ir žmonių sveikata rizikuojama“, – pykčio neslėpė „Kėdbuso“ vairuotojas Romualdas Jančaitis.
Nesuderinti grafikai?
„Važiuoja ketvirtu maršrutu autobusai vienas paskui kitą. Ryte tarp autobusų yra vos penkių minučių skirtumas. Tai koks čia yra darbo organizavimas, kokia yra tvarka?
Visiškai netaupomos lėšos.
Taip pat taip būna ir su septintu maršrutu.
Gal reiktų pirmiausia normaliai grafikus sustatyti, tada pradėti galvoti apie kitus pokyčius“, – dėstė „Kėdbuso“ vairuotoja Irena Kisielienė.
Nepatenkinti apmokėjimo tvarka
Vairuotojas Gintaras Zukas skundėsi nesuprantama darbo užmokesčio apmokėjimo tvarka, kuomet į užsakomuosius reisus vykstančiam vairuotojui atlyginimas mokamas pagal tokią formulę, kuri nėra aiški nei vienam vairuotojui.
G. Zukui pritarė ir kiti kolegos. Jie taip pat iškėlė klausimą dėl prastovų, kuomet vairuotojui tenka dirbti anksti ryte, po to visa diena būna laisva, o paskui į darbą jis turi grįžti vėlai vakare. Tokia situacija vairuotojus labai piktina, nes jie lieka be poilsio.
Nėra gerai
„Kėdbuso“ profsąjungos atstovas Michailas Pušnovas taip pat pripažino, kad jei viskas būtų gerai, darbuotojai nebūtų tokie pikti ir susiskaldę.
„Situacija nėra gera, todėl mes norime kalbėtis atvirai. Gal kai kam ir nepatiks šis pokalbis, kai kas raudonuos, bet kalbėti reikia.
Situacija bendrovėje yra bloga, taip tęstis negali. Žmonės nepatenkinti. Reikia imtis veiksmų ir spręsti problemas.
Aš buvau atėjęs pas įmonės vadovus ir klausiau, kokiu tikslu jie čia dirba, ką jie daro, buvau išties labai piktas“, – dėstė M. Pušnovas.
Apibūdina blogai
„Kėdbuso“ vadovybė pripažįsta, kad situacija bendrovėje nėra gera. Vadovai sako, kad kažką pakeisti neturi galimybės, mat trūksta lėšų.
„Mūsų padėtis yra sudėtinga ne šiais, ne praėjusiais metais, o visą amžių. „Kėdbusas“ visą laiką ėjo žemyn.
Kiek aš pamenu, niekada čia nebuvo gera situacija. Tik tiek, kad niekas to nežinojo, nežinojo, kaip iš tikrųjų čia yra.
Įmonė mūsų yra atsilikusi.
„Kėdbusas“, kaip transporto įmonė, pagal autobusų parko techninį stovį yra viena iš prasčiausių įmonių. Toks buvo paveldėjimas. Dalį autobusų mes atnaujinome, tiek, kiek gavome lėšų iš savivaldybės.
Lėšų stygius, sudėtinga situacija, labai prasta materialinė bazė. Pusė parko ir liko labai seno. Pramonės gatvėje, mūsų bazėje, nuo sovietmečio laikų nieko nebuvo daryta, situacija yra baisi.
Ką nors padaryti naujai nebuvo jokios galimybės, nei vieno laisvo cento nebuvo.
Kėdainių autobusų parko dotacijos yra daug mažesnės nei, tarkim, mūsų kaimynų jonaviečių ar radviliškiečių. Ta situacija tęsiasi eilę metų.
Mes dėjome dideles pastangas, kad išgyventume iš tokių pinigų ir dar važiuotume. Su tokiomis lėšomis pačią paslaugą mes teikiame neblogai. Iš gyventojų nusiskundimų neliko“, – sako „Kėdbuso“ vykdantysis direktorius Vygandas Vanagas.
Tiksinti bomba
Kėdainių rajono savivaldybės meras V. Tamulis išgirdęs darbuotojų nuogąstavimus patvirtino, kad jis suprato, jog „Kėdbusas“ yra tiksinti bomba.
„Atrodo, kad visi lauktume mes čia kažkokio sprogimo. „Kėdbuso“ vadovas nerodė jokios iniciatyvos ir nėjo į savivaldybę su bendrovės problemomis, sunkumais ar ateities planais. Iš tiesų visiems buvo tokia nežinomybė.
Viskas pasirodė tuomet, kai į mus kreipėsi profsąjunga, paprasti darbuotojai. Tada yla išlindo iš maišo. Paaiškėjo, kad nėra čia viskas taip gerai.
Atvykus čia aš manau tikrą vaikų darželį, visišką nesusikalbėjimą. Atrodo, vadovų yra daug, bet iš tiesų nieko čia nėra“, – apmaudo neslėpė V. Tamulis.
Nepriimtina situacija
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos narė N. Naujokienė, išgirdusi darbuotojų skundus, neslėpė pasipiktinimo dėl įmonės vadovų negebėjimo kalbėtis su žmonėmis, tartis, bendrauti.
Ji taip pat pabrėžė, kad šiuo metu įmonė neturi jokios strategijos, jokių aiškių ateities planų, tikslų.
„Kai autobusų parko vadovai pradeda kalbėti, kad visi kalti, bet ne jie... man tai tikrai nepatinka. Tokia kalba yra nevyriška ir nederanti vadovams.
Negalima sakyti, kad įmonė visada ėjo ir eina tik blogyn. Su įmone buvo ir geresnių, ir blogesnių laikų. Tad nereikėtų žeminti „Kėdbuso“ istorijos, nes buvo ir labai gera istorija – buvo ir naujas administracinis pastatas, ir naujos aikštelės, ir darbuotojams keliami atlyginimai, buvo pradėti keisti ir seni autobusai naujesniais.
Anuomet autobusų parko atnaujinimas vyko pagal galimybes, bet dabar nėra jokio plano. Nėra jokio matymo. Neišgirdau analizės, neišgirdau diskusijos, nebus ir rezultato.
Rezultatas atsiras tada, kai bus rimta strategija ir matymas. Mes turime žiūrėti ir į bazę, ir į techniką, ir į žmogų.
Šiandien nėra aiškumo niekur. Žmonės nelaimingi, bazė eina prastyn, technika prasta. Kenčia mūsų žmonės ir man tokia situacija nėra priimtina“, – sakė tarybos narė N. Naujokienė.
Davė dvi savaites
Susirinkimo metu nutarta „Kėdbuso“ vadovybei duoti dvi savaites parengti finansinę analizę už praeitus metus.
Įmonės vadovybė turės atvykti į rajono savivaldybę pasiruošusi atsakyti į visus klausimus.
Kėdainių rajono savivaldybės meras V. Tamulis pažymėjo, kad tokia situacija, kokia yra dabar, nebus toleruojama, tad veiksmų reikia imtis nedelsiant.
Pokyčių ir pasiūlymų pirmiausia bus laukiama iš dabartinės „Kėdbuso“ vadovybės.