Ateities plentas
Kaip posėdyje detalizavo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis, birželį pradėti Ateities plento rekonstrukcijos darbai jau gerokai pažengę – gatvė platinama iki keturių eismo juostų nuo Palemono g. iki A1 magistralės.
„Iki ten platinama dėl to, kad Amalių pervaža per 1-2 metus bus uždaryta. Baigiamas rengti projektas nuo Masiulio gatvės iki Palemono gatvės aplinkkelio. Darbai vykdomi nuo tos vietos, kur į plentą ties Palemono gatve įsilies aplinkkelis – čia bus įrengta žiedinė sankryža“, – pasakojo A. Pakalniškis.
Tuo metu nuo Amalių iki Palemono gatvė išplatinta iki trijų eismo juostų, kad nestabdant transporto srauto būtų galima suvaldyti nusukimus kairėn. Kapitalinis remontas, Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo teigimu, pagerins srauto pralaidumą ir ties Taikos prospektu. Darbus planuojama užbaigti šių metų birželį, bendra jų vertė – apie 5,5 mln. eurų. Viaduką sutvarkyti ketinama iki rugsėjo 1 d.
Taikos prospektas
Ant nosies kabo kapitalinis Taikos prospekto remontas. Radikalių pasikeitimų čia nebus, tiesiog atnaujinama asfalto danga, tiesiami nauji šaligatviai. Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras pridūrė, kad vadinamojoje Aklųjų sankryžoje atvažiuojant Taikos prospektu šalinama salelė, atsiranda trys eismo juostos judėjimui tiesiai ir viena – posūkiui į kairę.
Transporto laidumą didinti mėginama ir žiedinėse Taikos prospekto sankryžose: turėtų būti platinami įvažiavimai į Kovo 11-osios gatvės ir Pramonės prospekto žiedus, čia pridedamos papildomos eismo juostos. Tiesa, šie pakeitimai dar projektuojami ir nėra patvirtinti.
Brastos gatvė
Palei Nerį pietinėje Vilijampolės dalyje einančioje gatvėje remonto darbai vyksta lygiagrečiai su „Kauno vandenų“ buitinių nuotekų tinklų atnaujinimu. Važiuojamoje Brastos gatvės dalyje formuojamos keturios eismo juostos, renovuojami šaligatviai, tiesiamas dviračių takas.
Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis teiravosi, ar per visą Brastos gatvės ilgį numatyta pėsčiųjų perėja, mat kauniečiai skundėsi, kad ją kirsti pagal dabartinį projektą bus įmanoma tik galuose.
A. Pakalniškis pripažino, kad kol kas perėja, galimas daiktas, nesuprojektuota, nors infrastruktūra leistų tai daryti. P. Kero antrinimu, dabar pėstiesiems poreikio judėti per važiuojamąją Brastos gatvės dalį nėra – perėja reikalinga būtų atsiradus viešojo transporto korekcijoms. „Kai matysime, kur jos reikia, perėją galima įrengti – gatvės plotis salelei pakankamas“, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
P. Vileišio transporto mazgas
Jau parengtas didelės apimties transporto mazgo Vilijampolėje, P. Vileišio tilto prieigose, statybų techninis projektas, gautas statybos leidimas – šių darbų vertė siekia apie 9 mln. eurų. Anot A. Pakalniškio, eismo pokyčiai P. Vileišio tilto prieigose Vilijampolės pusėje reikalingi siekiant padidinti transporto srautų pralaidumą.
„Šie darbai susiję ir su Kėdainių tilto atsiradimu, tvarkoma Brastos gatve. P. Vileišio transporto mazgo projekte numatyta vieta automobilių stovėjimo aikštelei, sprendžiami pėsčiųjų ir dviračių eismo klausimai – bus pratęsiamas Neries krantine einantis dviračių takas“, – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas. Kaip minėta 2018-ųjų kovą platintame savivaldybės pranešime, darbus baigti planuojama šiemet.
Žemaičių gatvė
Statybos leidimas išduotas ir darbams Žemaičių gatvėje – tvarkomas jos šlaitas, kuris po didesnės liūties nuplaunamas, lietaus kanalizacija, formuojamas gatvės profilis. Radikalių pasikeitimų čia nebus, gatvės plotis nekeičiamas dėl suformuotų sklypų, pastatų. Tiesa, P. Keras pridėjo, kad Žemaičių gatvėje ties sankryža su Savanorių prospektu atsiras trys eismo juostos patogesniam išvažiavimui.
Vandžiogalos plentas
Pagrindinę Domeikavos eismo arteriją planuojama platinti iki trijų juostų dėl kairiųjų posūkių srautų, darbai bus atliekami miesto ribose. Dalį įvažiavimų ketinta uždaryti, bet svarstymų metu vietos bendruomenė sukilo, tad projektuotojai įsipareigojo peržiūrėti sprendinius, kad gyventojams būtų sudaryta galimybė pasukti į vietinės reikšmės gatves netrikdant pralaidumo.
Vandžiogalos plente bus atnaujinami šaligatviai, dviračių takai, įrengiamas apšvietimas, lietaus surinkimas. A. Pakalniškis pastebėjo, kad tai viena pagrindinių Kauno gatvių, kurios rekonstrukcija leistų pagerinti eismo situaciją ir srautų pravažiavimą pro magistralę.
Didžioji ir Piliuonos gatvės
Permainos laukia dviejų svarbiausių Vaišvydavos gatvių. Didžiosios ir Rūko gatvių sankirtoje eismas bus reguliuojamas žiedine sankryža, atsiras šaligatviai, apšvietimas, lietaus nuotekų sistema. Piliuonos gatvėje liks dvi eismo juostos, formuojamos įvažos autobusams, o šaligatvis atitraukiamas ten, kur yra dabar, mat vietos yra.
„Pagrindinės problemos susijusios su lietaus nuotekomis – nuvesti jų į Kauno marias regioninis parkas neleidžia, tad teks įrengti apie 2 km nuotekų tinklo. Didžioji gatvė projektuojama, procesus šiek tiek stabdo nuotekų sprendiniai“, – kalbėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Romainių gatvė
2019-aisiais rekonstrukcija laukia Romainių gatvės nuo Raudondvario plento kalno. Ties Medekšinės gatve atsiras žiedinė sankryža, o Romainių gatvės ir Šilainių plento sankirtoje eismas bus organizuojamas kaip iki šiol. Be to, nuo Raudondvario plento kylant į kalną numatytas atitvaras, įrengiamas asfaltbetonio dangos pėsčiųjų-dviračių takas, analogiškas nutiestam Švenčionių gatvėje.
Dalyje Romainių gatvės šaligatvis eis viena puse, nes suformuoti sklypai. Čia miesto tvarkytojams iššūkį taip pat meta lietaus nuotekų sistema. „Reikia suprojektuoti apie kilometrą atskiro nuotekų tinklo. Manome, gatvės atnaujinimas padės spręsti semiamų pakalnės gyventojų sklypų problemą“, – dėstė A. Pakalniškis.
Kalvarijos gatvė ir Europos prospektas
Darbai praktiškai prasidėję Kalvarijos gatvėje ir Europos prospekte – jie susiję su „Kauno vandenų“ įgyvendinamu lietaus nuotekų tinklo įrengimo projektu. Minėtų gatvių susikirtimo vietoje eismas bus organizuojamas nauja žiedine sankryža. Ten, kur jų nebuvo, atsiras šaligatviai, lietaus surinkimo sistema, kaip pažymėjo A. Pakalniškis, bus patogiau įvažiuoti į miestą nuo Marijampolės. Šiems darbams naudojamos ir Europos Sąjungos (ES) lėšos.
2019 m. nepavyks įgyvendinti Technikumo gatvės atnaujinimo projekto – bylinėjamasi dėl sklypų, bet procesas esą pasistūmėjęs, Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas nurodė, jog ji bus įjungta į Kalvarijos gatvę. „Verta atkreipti dėmesį į Vyčio Kryžiaus gatvę, kur atsiranda asfalto danga, visi eismo saugumą užtikrinantys elementai. Darbus planuojama baigti šiais metais, liko įgyvendinti apie trečdalį“, – sakė A. Pakalniškis.
Alyvų, Šeštokų ir Pabrėžos gatvės
Aleksotas. baigiama Vilties ir Pabrėžos g. rekonstruoti šiemet. padaryta nauja jungtis. C1 kategoriją atitinkantis pravažiavimas. dviračių ir pėsčiųjų takai, apšvietimo klausimai sprendžiami. Europos, Pabrėžos, Seniavos plentas veiks vienoje darnioje sistemoje. Alyvų-Šeštokų g. su Veiverių plentu jungtis. finansuojama ES integruotų teritorijų lėšomis.
B. Brazdžionio gatvė
Šalia statomo „Depo“ prekybos centro B. Brazdžionio gatvėje jų pačių lėšomis bus įrenginėjama žiedinė sankryža. Šioje vietoje, anot A. Pakalniškio, pagrindinis principas – daugiau „žiedų“: jie turėtų atsirasti B. Brazdžionio – Tyrlaukio ir B. Brazdžionio – 9-ojo Forto gatvių sankirtose.
Tam tikrų niuansų čia, tiesa, kyla dėl kultūros paveldo. Remontuojamos atkarpos patenka į IX forto apsaugos zoną. „Saugoma gatvės trasa, medžių alėja, sprendžiama, kaip galėtų atrodyti gatvė, kad nebūtų nuskriaustos vertybės, užtikrintas laidumas“, – kalbėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Minėti rekonstrukcijų planai juos pristatant buvo projektinių pasiūlymų stadijoje, techninis projektas neparengtas. Įgyvendinus numatomus darbus turėtų kilti besiplečiančio rajono susisiekimo ir gyvenimo kokybė.