„Gegužės 22 dieną, kai nustos kursuoti traukiniai, o remonto darbai dar nebus pradėti, istorinis tunelis bus atidarytas lankytojams. Kiekvienas norintis galės atvykti ir apžiūrėti šį išties unikalų statinį. Programa ir jos subtilybės, kaip visa tai vyks, šiuo metu yra derinama“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė „Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento projektų vadovas ir „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas Domas Jurevičius.
Šis istorinis tunelis buvo pradėtas statyti dar XIX amžiaus viduryje caro įsakymu. Objekto statybos užtruko dvejus metus, o po jų praėjus dar vieneriems metams, ėmė kursuoti traukiniai po Lietuvą ir gretimas šalis. Tunelis pasižymi ir unikalia vėdinimosi sistema – natūralia ventiliacija, kai visi taršalai iš tunelio yra pašalinami savaiminiu būdu, t.y. nedirbtinai. Taip yra dėl Lietuvoje vyraujančių Vakarų krypties vėjų. 1944 metais vokiečių kariai susprogdino tunelį užminavę jį tonomis trotilo ir sutrikdė susisiekimą. Atlikti atstatymo darbams prireikė pusantro mėnesio. Tai – ne vienintelis su šia vieta susijęs įvykis. 1963 metais prasilenkiant tunelyje įvyko nestiprus traukinių susidūrimas. Jie atsitrenkė į sieną. Dėl pastarosios priežasties siekiant užtikrinti saugumą vietoj dviejų kelių tunelyje buvo paliktas tik vienas. Iki šiol tai yra vienintelis to meto tunelis, atliekantis savo funkciją Baltijos šalyse.
Pasak pašnekovo, nuo gegužės 22 dienos, kai taukinių eismas tuneliu ruože Palemonas-Kauno geležinkelio stotis bus uždarytas, traukiniai važiuos iki Palemono ir atgal. Šiuo metu Palemone jau įrenginėjama laikina stotis, kurios infrastruktūra bus pritaikyta ir keleiviams su judėjimo negalia. Čia keleiviai, vykstantys į Vilnių galės išlipti, o parvykstantys į Kauną įlipti į specialiai tokiam pervežimui skirtus nemokamus autobusus. Iš viso jų kursuos dvylika.
„Siekiama, kad tomis valandomis, kai iš Palemono į geležinkelio stotį nekursuos specialūs autobusai, traukinio keleiviai į miesto centrą ar kitus rajonus galėtų patogiai vykti miesto viešuoju transportu. Jis stos netoli Palemone būsiančios stotelės. Bilietai į miesto autobusus bus parduodami įprasta tvarka“, – informavo D. Jurevičius.
Visų traukinių ir autobusų tvarkaraščiai bus paskelbti artimiausiu metu.
Anot „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovo, minėtoje lokacijoje, Palemone, įrengiamos ir automobilių stovėjimo aikštelės, kuriose žmonės, atvažiavę savo transportu, galės jį palikti ir tęsti kelionę į Vilnių traukiniu. Tokiomis priemonėmis bus stengiamasi sumažinti nepatogumus keleiviams, kol traukiniai neriedės iki Kauno geležinkelio stoties tiesiogiai.
Kelionės iki Palemono ir atgal nemokamais autobusais bei viešuoju transportu bus vykdomos iki rudens, t.y. rugsėjo 1 dienos. Sulaukus šio termino atkarpos remonto darbai planuojami baigti. Kaip jau minėta anksčiau, tiesiant europinę vėžę „Rail Baltica“ bus rekonstruota ir dalis senųjų bėgių.
Kaip portale skelbta anksčiau, naujoji vėžė nuo Palemono iki Kauno eis greta esamų bėgių, o tunelyje susilies į vėžę vėžėje – čia bėgiai bus sudvejinti. Taip pat baigus suplanuotus darbus, Palemono stotyje bus įrengta nauja požeminė pervaža automobiliams, triukšmą slopinančios sienelės, ant bėgių sumontuoti vibraciją bei triukšmą mažinantys demferiai. Abi geležinkelio stotys bus aptvertos segmentine tvora, o bėgių ruožas tarp Kauno ir Palemono – apjuostas metalinio tinklo tvora su specialiais vienvėriais varteliais gyvūnams.
„Lietuvos geležinkelių“ sklypo ribose atliekami darbai iš viso atsieis 54,7 mln. eurų.