Talpins beveik 270 automobilių
Kaip nurodoma savivaldybės įmonės „Kauno planas“ parengtuose projektiniuose pasiūlymuose, kuriems pritarta gegužės 26 d., saugyklą statyti planuojama tarp gyvenamųjų namų, Vytauto Didžiojo universiteto, „Romuvos“ kino teatro ir buvusio „Merkurijaus“ sklypo įsiterpusioje teritorijoje. Čia šiuo metu veikia automobilių stovėjimo aikštelė, širdį vairuotojams glostanti nebent 0,3 Eur/val. parkavimo mokesčiu, už tai negailestinga pakabai didelėmis duobėmis.
Vadovaujantis galiojančiais Statybos techniniais reglamentais, projektuojamas beveik kvadratinio plano (35 x 39 m) uždaras garažų paskirties pastatas, kurį sudarys du požeminiai ir penki antžeminiai automobilių laikymo aukštai – juose iš viso numatoma talpinti 269 transporto priemones.
Statinys turės atskirus įvažiavimo ir išvažiavimo vartus – eismas vyks ratu prieš laikrodžio rodyklę, kad srautai mažiau kirstųsi. Be to, antrą požeminį aikštelės aukštą numatoma sujungti su „Merkurijaus“ vietoje projektuojamo daugiafunkcio pastato garažu. Rytinėje pusėje projektuojama laiptinė atsivers į Laisvės alėjon pro „Romuvą“ vedantį taką, o vakarinėje dalyje bus įrengta 20 vnt. dviračių laikykla.
Pagal projektinius pasiūlymus, 16 vietų aikštelėje bus pritaikyta neįgaliesiems. Visi pastato aukštai bus pasiekiami liftu, pagrindiniai koridoriai turėtų būti ne siauresni kaip 1,2 m, durys – mažiausiai 0,85 m pločio, o slenksčiai – ne aukštesni nei 2 cm.
„Stambus pastato tūris atitiks kvartalo vakarinėje dalyje esančio Vytauto Didžiojo universiteto pastatų bei „Merkurijaus“ sklype planuojamo statyti multifunkcinio pastato užstatymo mastelį. Nuo smulkesnio užstatymo rytų ir šiaurės pusėje yra išlaikomas pagarbus atstumas – želdinių plotas su augančiais medžiais“, – projektuojamos aikštelės vaidmenį urbanistiniame kontekste vertina „Kauno planas“.
Didžiąją dalį medžių planuoja išsaugoti
Projektiniuose pasiūlymuose pateikiamais duomenimis, sklype auga devyni saugotini medžiai: senas ąžuolas ir aštuoni paprastieji klevai, kurių apsauga vykdoma aplinkos ministro 2010-aisiais patvirtinta tvarka.
„Saugomi ąžuolas ir šeši klevai. Vienas klevas kertamas, dėl vieno klevo būklės ir išsaugojimo galimybės projektavimo metu spręs dendrologai“, – nurodoma dokumente.
Palei pastato rytinę ir pietinę kraštines numatoma įrengti apželdinimo juostą vijokliniams augalams, greta vartų formuojama gyvatvorė, skirta slopinti garsui. Neužstatytoje sklypo dalyje bus pasėta veja, sodinami kiti želdiniai.
Apželdintus fasadus planuojama apšviesti iš apačios, bendru stiliumi turėtų būti apšviesti takai ir pravažiavimai. Aptverti sklypo, kuriame projektuojama naujoji aikštelė, neketinama.
Darbų kaina kol kas neaiški
Kauno savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare informavo, kad daugiaaukštės automobilių saugyklos techninį projektą su statybos leidimu planuojama turėti rudens pradžioje, tuomet bus skelbiamas rangos darbų konkursas.
„Tik turėdami galutinius jo rezultatus galėsime kalbėti apie tikslius statybos terminus, – aiškino N. Valatkevičius, pridūręs, kad darbų vertė paaiškės parengus techninį projektą ir įvedęs kelis kitus nežinomuosius. – Apie aikštelės valdytoją dar anksti kalbėti. Tuo tarpu rinkliava greičiausiai bus nustatyta tokio pat dydžio kaip ir greta esančiose teritorijose.“
Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas dar negalėjo pakomentuoti ir būsimos aikštelės eksploatavimo tvarkos: „Būtų neatsakinga kalbėti apie tai, ką vis dar matome tik popieriuje. Tačiau viena aišku, kad šio objekto tikslas – užtikrinti, kad Laisvės alėja ir aplink esanti centrinė miesto dalis žmonėms būtų pasiekiama kuo patogiau, užtikrinant pakankamą automobilių stovėjimo vietų skaičių.“
Pasiteiravus, kaip į galimai didėsiančią taršą, triukšmą reagavo aplinkiniai gyventojai, N. Valatkevičius patikino, kad į kauniečių pastabas ir pasiūlymus atsižvelgta rengiant priešprojektinius pasiūlymus, su žmonėmis vyko susitikimai.
„Atsižvelgiant į jų nuogąstavimus, suprojektuota aikštelė – uždaro tipo, atitinkanti visas normas ir taisykles“, – teigė vyriausiasis miesto architektas.
„Merkurijaus“ vietoje – masyvus daugiafunkcis centras
Beje, rimti pokyčių vėjai jau dvelkia šalia plytinčiame buvusio „Merkurijaus“ sklype. Čia Augustino Rakausko šeimos valdoma „Litvaldos“ įmonių grupė planuoja statyti daugiafunkcį kompleksą su prekybos, administracinėmis, gyvenamosios paskirties erdvėmis ir požemine stovėjimo aikštele.
Prekybos ir paslaugų centro statybos bus vykdomos architekto Algimanto Kančo 2008 m. parengto projekto pagrindu. Pirmuose dviejuose pastato aukštuose numatoma įrengti konferencijų, viešojo ir privataus sektoriaus renginių, kultūros, meno bei gastronomines erdves. Per visus pastato aukštus taip pat įsikurs viešbutis, užimsiantis apie 7 tūkst. kv. m, o požeminėje pastatų komplekso dalyje bus įrengta dviejų aukštų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
Projektą praėjusią savaitę svarsčiusi Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) atkreipė dėmesį, kad 2009 m. projekte buvo numatyti keturi aklini aukštai, o dabar projektuojami trys su aukštesne stikline dalimi.
„Visi siūlė galbūt įstiklinti tik pirmą aukštą, o nuo antro statyti mūro fasadą. (…) Kliuvo, kad pirmuose aukštuose „priraityta“ banguotų stiklinių fasadų. Patys autoriai turės nuspręsti – pažadėjo, kad paieškos proporcijų ir projektą pakoreguos“, – „Kas vyksta Kaune“ sakė KAUET narys Vygintas Merkevičius.
Automobilių centre siekia mažinti, tačiau aikštelių daugėja
Kauno savivaldybė eismo plokštumoje, rodosi, mėgina suderinti du prieštaraujančius polius – pagal dešimtmečiui į priekį parengtą darnaus judumo planą skatina mažiau naudotis privačiu transportu, bet tuo pačiu rūpinasi automobilių statymo sprendimais miesto centre.
Štai po rekonstruota Vienybės aikšte SBA koncerno įrengtoje dviejų aukštų požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje iš 500 vietų 50 skirtos miestiečiams – aplinkinių verslo centrų darbuotojai aikštele naudotis pradėjo jau šių metų pradžioje.
Kaip portalui anksčiau minėjo savivaldybės atstovai, stovėjimas čia įkainotas geltonosios zonos tarifu: valanda kainuoja 2 Eur, po 0,5 Eur už kiekvienas 15 minučių. Geltonajai zonai priskiriama centrinė Kauno dalis tarp Senamiesčio ir A. Mickevičiaus gatvės.