Įlipus pro priekines duris privaloma nepamiršti pažymėti „Žiogo“ kortelę ar parodyti vairuotojui elektroninį bilietą telefono ekrane („Žiogo“ išmaniojoje programėlėje), arba nusipirkti vienkartinį bilietą vietoje.
Keleiviai, ketindami išlipti, privalės paspausti STOP mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikia.
Jeigu nei vienas keleivis nepaspaus STOP mygtuko, o stotelėje vairuotojas nematys laukiančių keleivių, autobusas sustojime nestos ir važiuos toliau.
Dėl šių priežasčių, keleiviai raginami „nežaisti slėpynių“ ir būti matomiems sustojimuose, o autobuse naudoti STOP mygtukus.
Anot UAB „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, tokios keleivių vežimo tvarkos pageidavo tiek viešojo transporto vairuotojai, tiek ir patys kauniečiai, ne kartą išsakę pastebėjimus dėl bereikalingo autobusų stabčiojimo ten, kur nėra įlipančių ar išlipančių.
Ar autobusai važiuos pagal grafiką?
Paskelbus apie naujoves viešajame transporte, dalis kauniečių sunerimo, ar autobusai nesukels rūpesčių keleiviams ir jie važiuos pagal numatytą grafiką.
„Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė patikino, jog naujovė didelės įtakos maršrutų grafikams neturės.
„Planuojame, kad kol kas STOP mygtukų naudojimas neturės didelės įtakos maršrutų grafikams – ypač dienos metu. Visi maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas dienos metu kaip ir iki šiol vis tiek stos daugelyje stotelių. Todėl keleiviai tikrai nepajus didelio laiko skirtumo“, – teigia G. Makūnaitė.
Anot „Kauno autobusų“ atstovės, naujoji tvarka labiausiai aktuali ne piko metu važiuojantiems keleiviams. Jeigu artimiausioje stotelėje keleivių nebus, o autobusu važiuojantieji išlipti nenorės, autobusas nestos kiekvienoje stotelėje. Tiesa, į kitą stotelę autobusas atvažiuos pagal grafiką, o prireikus važiuos lėčiau.
Atstovė pastebi, jog įsigaliojus naujai tvarkai, situacija bus stebima realiu laiku. Atsižvelgus į tai, kuriuo metu ir kuriuose stotelėse viešasis transportas nestos dažniausiai, bus koreguojami jau esami grafikai, kad kelionės užtruktų trumpiau.