„Mūsų mokykloje buvo atlikti pagrindiniai modernizavimo darbai pirmame aukšte, atveriant platų vaizdą į progimnazijos vidinį kiemelį, kurio aplinka buvo suformuota dar mokyklos pastatymo metais – 1980-aisiais. Ypatingas kiemelio akcentas – abiturientų pasodintas beržas. Ši erdvė, kurioje vyko renginiai nedideliam mokinių skaičiui, ir buvo pavadintas abiturientų kiemeliu.
Siekdami bent minimaliai tęsti minėto projekto įgyvendinimą, nutarėme kreiptis į rajono savivaldybę dėl lėšų skyrimo kiemelio rekonstrukcijai. Mūsų prašymas buvo patenkintas ir finansavimas skirtas. Šiuo metu atnaujinimo darbai artėja prie pabaigos. Tada spręsime, ar reikalingos papildomos investicijos ir kokiu mastu galėtume prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo, – teigė Kėdainių „Ryto“ progimnazijos direktorius Albinas Stankevičius ir pridūrė, jog ugdymo erdvių modernizavimą mokyklos bendruomenė numatė progimnazijos strateginiame veiklos plane.
Spalvinė gama ir geometrinės figūros
Prie sėkmingo progimnazijos vidinio kiemelio atnaujinimo prisidėjo entuziastinga kėdainiečių želdintojų komanda. Buvusi šios mokyklos mokinė Indrė Dambrauskienė teigė, noriai kartu su visa šeima prisidėjusi prie neatpažįstamų įstaigos vidinio kiemelio permainų.
„Rudenį, kuomet buvo atliekama Kėdainių „Ryto“ progimnazijos renovacija, mokyklos vadovybė kreipėsi su prašymu atnaujinti ir pagyvinti vidinį įstaigos kiemelį. Su direktoriumi kalbėjomės, kokius augalus būtų galima pašalinti ir kokius pasodinti naujus. Buvo pašalintos senos pušys, alyvos, kadagys, palikome tik kelis senus suaugusius augalus.
Tiesa, panaikinus senus ir prieš pradedant apželdinti kiemelį naujais, pirmiausia turėjo būti sudėtos trinkelės. Darbai vyko sparčiai ir sklandžiai. Kai jau buvo iškloti takai, kolegei kilo mintis šioje erdvėje padaryti geometrines figūras, tad trinkeles klojusi įmonė jas sėkmingai suformavo, o tada jau ėmėmės darbo.
Kvadrato formos gėlynus išdėstėme kiemelio pakraščiuose, paliekant kuo daugiau erdvės vejai, kuri ateityje galėtų būti išties daugiafunkcė – čia galėtų veikti lauko klasė, galėtų būti vykdoma edukacinė veikla arba patiesti dekiai, kurie puikiai pasitarnautų moksleiviams pietaujant lauke.
Kvadrato formos gėlynus apželdinome taip pat neatsitiktinai, o pagal spalvas. Pavyzdžiui, viename iš jų pasodintas raudonlapis klevas ir raugerškis, kituose augs žalios ir geltonos spalvos daugiamečiai, priežiūros nereikalaujantys augalai, dar viename gėlynėlyje auga tik žydintys augalai, o dar du – labiau stilizuoti. Daugiausiai kiemelyje sodinome žydinčius augalus“, – pasakojo želdintoja I. Dambrauskienė.
Graži aplinka prisideda prie sėkmingo mokymosi
Sutvarkius, apželdinus ir iš esmės pasikeitus vidinį „Ryto“ progimnazijos kiemelį, beliko sulaukti, kol čia sužaliuos jau pasėta veja.
„Kai viskas suaugs ir sužaliuos, tikiuosi, jog tai bus puiki vieta įgyvendinti pačias įvairiausias planus. Viena iš minčių, kuri mane žavi asmeniškai – pietūs lauke. Kodėl gi negalėtume pasekti, tarkime, Prancūzijos pavyzdžiu ir pratinti vaikus prie gryno oro, gamtos, grožio ir žalumos pietus valgant lauke? Manau, tai būtų ne tik įdomu, bet ir naudinga. Kita vertus, progimnazijoje dirba kūrybingi bei idėjų nestokojantys pedagogai. Neabejoju, jog jie šią vietą stengsis paversti išties ypatinga“, – svarstė viena šio projekto įgyvendintojų Indrė pridurdama, jog didžiajai mokyklos langų daliai atsisukus į šį vidinį kiemą, grožis nuo gerų emocijų ir sėkmės moksle tampa tiesiog neatsiejamas, todėl sutvarkyti ir atnaujinti šį kiemelį buvo išties puikus sprendimas.
Gimnazijos direktorius taip pat teigė, jog tyrimais seniai įrodyta, kad mokinių gera savijauta, sėkmė mokantis priklauso ir nuo gražios edukacinės aplinkos.
„Juk progimnazija – tai daugiau nei žinių įsisavinimo vieta. Joje mūsų vaikai praleidžia net trečdalį kiekvienos darbo dienos, čia praleistas laikas turi didžiulį poveikį jaunai asmenybei. Čia formuojasi mūsų bendruomenės ir visuomenės nariai, Lietuvos piliečiai“, – kalbėjo A. Stankevičius.