Kaip buvo pranešta, nuo rugpjūčio 1-osios Kaune startuoja sustojimai „pagal pareikalavimą“. Išlipti iš viešojo transporto norintys keleiviai turės spausti STOP mygtuką.
Portalo skaitytojas pastebi, kad „Kauno autobusų“ direktorius minėjo, jog pakeista išlipimo tvarka keleiviams kelionės tikslą leis pasiekti greičiau, ypač rytais ir vakarais – ar tai reiškia, kad viešasis transportas važiuos ne pagal grafiką?
„Ar nebus taip, kad atėjus 5 min prieš numatytą grafiką, autobusas jau bus pravažiavęs? Ypač tai aktualu ilguose maršrutuose, pvz., Panemunė-Šilainiai.
Gal norint įlipti prie LSMU Kauno Klinikų reiks ateit į stotelę 10-15 min anksčiau, kad nepražiopsot autobuso? Pražiopsojus lieki vėlų vakarą be autobuso, o atėjus anksčiau – nuobodžiai lauki. Žiemą dar ir šąli“, – pastebėjimais ir iškilusiais neaiškumais dalijosi kaunietis.
Į kilusius klausimus suskubo atsakyti „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė, kuri patikino, jog naujovė didelės įtakos maršrutų grafikams neturės.
„Planuojame, kad kol kas STOP mygtukų naudojimas neturės didelės įtakos maršrutų grafikams – ypač dienos metu. Visi maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas dienos metu kaip ir iki šiol vis tiek stos daugelyje stotelių. Todėl keleiviai tikrai nepajus didelio laiko skirtumo“, – teigia G. Makūnaitė.
Pasak „Kauno autobusų“ atstovės, šis pokytis svarbus tik ne piko metu važiuojantiems reisams. Kai išlipančių ir įlipančių keleivių nebus, vairuotojas kiekvienoje stotelėje nestos, tačiau į sekančią stotelę jis atvažiuos pagal grafiką. Jei reikės – važiuos lėčiau, palauks. Kaip teigia G. Makūnaitė, keleiviams nerimauti nereikia – „Kauno autobusai“ sieks užtikrinti transporto priemonių judėjimą pagal grafiką kaip ir iki šiol.
„Nuo rugpjūčio 1 d. UAB „Kauno autobusai“ specialistai stebės kaip keliauja keleiviai ir kuriose stotelėse autobusas nestoja dažniausiai. Pagal turimus duomenis bus koreguojami maršrutų grafikai ir siekiama, kad kelionės laikas sutrumpėtų, tačiau tam įvertinti ir atlikti pokyčius maršrutų laikų planavime reikės laiko. Tikime, kad ilgalaikėje perspektyvoje sustojimas pagal pareikalavimą užtikrins labai svarbią naudą keleiviams.
Suprantame, kad reikės šiek tiek laiko tiek keleiviam priprasti, tiek viešojo transporto specialistams įvertinti šiuos pokyčius tam, kad išvien būtų sukurta dar patogesnė susisiekimo paslauga Kauno mieste bei rajone“, – komentavo G. Makūnaitė.
Kauno savivaldybės socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pirmadienį taip pat pasirodė ir vaizdo įrašas, kuriuo siekiama parodyti svarbiausias taisykles, įsigaliojančias nuo rugpjūčio 1-osios Kauno viešajame transporte.
Kaip paminima vaizdo įraše, svarbiausios taisyklės yra šios:
– Laukdamas autobusų stotelėje keleivis turi būti matomas vairuotojui.
– Įlipus pro priekines duris svarbu pažymėti „Žiogą“ ar nusipirkti vienkartinį bilietą.
– Norint išlipti kitoje stotelėje reikia nuspausti STOP mygtuką (švieslentėje užsidegus STOP, mygtuko spausti nebereikia).
– Išlipti galima pro vidurines ar galines duris.
– Prieš išlipant pasiruošti: atsistoti prie durų, pasirūpinti savo ir daiktų saugumu.