Galimybė pasikrauti nemokamai
Kėdainiai taps dar patrauklesnius miestu vis labiau populiarėjančių elektromobilių savininkams. Jau po kelių mėnesių mieste atsiras dvi vietos, kuriose bus galima nemokamai pakrauti elektromobilius.
Iki šiol elektromobilių įkrovos stotelė Kėdainiuose veikia tik bendrovės „Lifosa“ teritorijoje.
Sprendimą Europos Sąjungos fondo lėšomis Kėdainiuose įgyvendinti įkrovos stotelių įrengimo projektą ir miestą paversti dar patrauklesniu ir vakarietiškesniu priėmė praėjusios kadencijos savivaldybės taryba.
Tos lėšos, kuriomis finansuota 85 procentų projekto vertės – tikslinės, išimtinai skirtos tik elektromobilių įkrovos stotelių įrengimui.
Taip pat nuspręsta savomis lėšomis finansuoti elektros sąnaudas, tad elektromobilius bus galima pasikrauti nemokamai. 2020‒2021 metais šiam tikslui bus skiriama po 1 tūkst. 300 eurų, o 2022–2024 metais – po 2 tūkst. 600 eurų.
Taip pat Kėdainiuose yra numatytos dar kelios vietos, kur stoteles įrengti savomis lėšomis gali privatus verslas.
Orientuojamasi į miesto svečius
Idėjai, jog puoselėjant Kėdainių viešąsias erdves jose reikia ir šiuolaikinio miesto atributu tampančių įkrovos stotelių, tuomet pritarė rajonui vadovavęs Saulius Grinkevičius.
Kadenciją baigęs meras pats naudodavosi tarnybiniu elektromobiliu, tad puikiai žino šios, vis populiarėjančios, transporto priemonės naudojimo ypatumus.
„Kartais aš girdžiu, jog tos stotelės reikalingos kėdainiečiams. Atvirai sakant, kėdainiečiams, turintiems elektromobilius, tų stotelių nereikia. Nes elektromobiliai kraunami iš kištukinio lizdo savo garaže ir jokių problemų nekyla. Mano tarnybinis elektromobilis taip pat garaže kraunasi kiekvieną naktį.
Tos stotelės orientuotos į mūsų miesto svečius, kurie atvažiuos su elektromobiliu. Kol jie vaikščios po Kėdainius, gers kavą ar pietaus, galės pasikrauti savo elektromobilį“, – Tarybos posėdžio metu reziumavo tuometis Kėdainių rajono meras S. Grinkevičius.
Daugiausia laiko užims biurokratinės procedūros
Paskelbus viešąjį konkursą elektromobilių įkrovimo stotelių įsigijimui, jį laimėjo šiuos įrenginius gaminanti bei jais prekiaujanti Kauno bendrovė „Elinta“. Kėdainiams bus skirtos dvi įkrovos stotelės, viena – įprastinio galingumo, o kita – padidinto.
Ši bendrovė įsipareigojo suteikti įrangai 3 metų garantiją, papildomą 2 metų pogarantinį aptarnavimą bei dar 5 metus atlikti profilaktinę priežiūrą. Visa pirkimų vertė siekia beveik 24 tūkst. eurų.
Neseniai Kėdainių savivaldybė pasirašė sutartį su bendrove „Eglė-1“ dėl vietos, kur bus montuojamos stotelės, parengimo. Bus kasamos tranšėjos, jose klojami elektros kabeliai bei įrengiamas pamatas, ant kurio stovės stotelės.
„Šiuo metu atliekami projektavimo darbai, o kiek užtruks projekto derinimas – dar sunku pasakyti. Mes jį turėsime suderinti ir su vietos savivaldybe, jos architektais, ir su paveldosaugininkais. Šios biurokratinės procedūros paprastai užtrunka“, – sakė darbus atliksiančios bendrovės „Eglė-1“ direktorius Rimantas Tamašauskas.
Pasak verslininko, visų šių procedūrų atlikimas, ko gero, užims didžiąją laiko dalį, o patys darbai nėra ypač sudėtingi.
„Visgi, tranšėjas kabeliams teks kasti rankomis. Tose vietose, kur numatyta įrengti įkrovimo stoteles, po žeme yra gausybė įvairių kabelių, teks dirbti itin atidžiai, kad jų nepažeistume. Darbus planuojame baigti jau rudenį“, – sakė bendrovės vadovas.
Elektromobilių skaičius rajone – atitinka šalies vidurkį
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra siekiama, kad iki 2025 m. visi įregistruoti nauji elektromobiliai Lietuvoje sudarytų 10 proc. visų per metus parduodamų naujų automobilių.
Remiantis dabartine situacija automobilizacijos lygis Kėdainių rajone atitinka Lietuvos vidurkį, tikėtina, kad ir elektromobilių skaičius atitiks vidurkį ir 2025 metų sudarys apie 100–150 automobilių. 2030 metais šis skaičius galėtų išaugti iki 300–350 elektromobilių.
Tikėtina, kad dėl didelės kainos elektromobilius visų pirma įsigis stambios Kėdainių rajono įmonės.