Teigia, kad reikalus vilkina popierizmas
Kaip „Kas vyksta Kaune“ trečiadienį pateiktame komentare nurodė savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis, sumontuoti atitvarus planuojama tik liepos mėnesio pabaigoje.
„Jie galbūt jau stovėtų savo vietoje ir šiandien, deja, biurokratiniai formalumai reikalauja laiko. Be to, reikia suprasti, jog renkamės tikrai ne paprasčiausius ir pigiausius kelio atitvarus. Jie privalės ne tik atlikti savo funkciją, t. y. apsaugoti pėsčiuosius bei dviratininkus, bet tuo pačiu atliks estetinę funkciją, kad būtų patrauklūs akiai ir puoštų vaizdingą krantinę“, – aiškino A. Pakalniškis.
Anot jo, kadangi reikia užtverti 3,7 km ilgio atkarpą, natūralu, jog atitvarų gamyba ir jų sumontavimas neišvengiamai užtruks. Kauniečiams A. Pakalniškis siūlė išlikti kantriems ir atsargiems, o nuogąstaujantiems dėl savo gebėjimų išsitekti tokio pločio krantinėje – kol kas čia nesilankyti ir rekonstruotą taką aplenkti.
„Šiuo metu tikslinami galutiniai gaminių ir jų įrengimo darbų kaštai, tad kol kas negalime nurodyti konkrečios kainos, – pasiteiravus, kiek miestui gali atsieiti patobulinimas, sakė A. Pakalniškis. – Vis dėlto čia svarbiausi tikrai ne pinigai, o žmonių sveikata ir gyvybės. Darysime viską, kad ši daugelio pamėgta erdvė taptų maksimaliai saugi ir toliau išlaikytų savo patrauklumą gyventojams ir miesto svečiams.“
Ne vienas skaudus incidentas
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad paskutinė nelaimė Nemuno krantinėje užfiksuota gegužės 26 d., apie 17.40 val. – į vandenį ties Vasaros uostu įkrito žmogus. Ugniagesiams atvykus į nurodytą vietą, upėje pastebėtas žmogus su dviračiu, kuris nebegalėjo išlipti. Paaiškėjo, kad žvejys mėgino ištraukti upėn įkritusį dviratį, tačiau bėdoje atsidūrė pats. Vyras ir jo transporto priemonė iškelti, medikų pagalbos nelaimėliui neprireikė.
Liūdniau pasibaigė dar pernai liepą, rekonstruojant taką, čia įvykęs incidentas. Tąkart nuo krantinės dviračiu nuvažiavo ir susižeidė 1976 m. gimusi moteris, kuri perduota greitosios medicinos pagalbos brigadai.
Galiausiai, šių metų kovą Nemuno krantinėje užfiksuota tragiška nelaimė, privertusi Kauno valdininkus sukrusti. Gelbėtojams ištraukus ties S. Daukanto tiltu nuo krantinės nulėkusį dviratininką, medikai konstatavo jo mirtį.
Žadėjo turėklų imtis tuoj pat
Jau mirtino incidento vakarą Kauno savivaldybės atstovai pareiškė užuojautą žuvusiojo artimiesiems ir samprotavo, kad sprendimas neįrengti atitvarų atnaujintoje krantinėje nusistovėjo remiantis kitų miestų patirtimis. Esą iki šiol nebuvo bendro sutarimo šiuo klausimu ir jis visuomenėje kėlė nemažai diskusijų.
Kauno mero patarėjas ryšiams su visuomene Tomas Jarusevičius prieš porą mėnesių tvirtino buvus nemažai pasisakančių už atvirą krantinę, kokia ji buvo ir pirminiame etape, kuomet suprojektuota ir įrengta. Mat anuomet jokių tvorelių taip pat nebuvo – jos pastatytos gerokai vėliau.
„Tragiška nelaimė sukrėtė, todėl ilgiau svarstyti nebegalima. Nedelsiant bus priimti sprendimai, nežiūrint jokių vertinimų iš šalies, kad pirmiausia būtų užtikrintas žmonių saugumas. Atitvarai šioje vietoje yra neišvengiami ir jie bus įrengti kaip įmanoma greičiau“, – kovo antroje pusėje tikino T. Jarusevičius.
Rekonstrukciją persekiojo nesklandumai
Visgi turėklų vis dar nėra ir, rodosi, jų teks palaukti, o ir atnaujinant patį taką susidurta su įvairiomis kliūtimis. Nemuno krantinės tako rekonstrukcija pradėta 2018-ųjų balandį – iš pradžių planuota visą taką užbaigti iki 2019-ųjų liepos, tačiau darbininkai čia užtruko, mat išardžius krantinės betonines plokštes atsivėrė daug išplautų vietų, kurių nesutvarkius negalėta atlikti dangos remonto.
Nauji nesklandumai kilo liepą. Kauniečiams pastebėjus krantinėje gremžiamą naujai paklotą dangą, A. Pakalniškis aiškino, kad dalis asfalto nufrezuojama ten, kur danga buvo įrengta nekokybiškai.
Vėlavimas darbus atlikusiai bendrovei „Kamesta“ nepigiai atsiėjo – už 42 uždelstas dienas, tuomet nurodė savivaldybė, rangovas įpareigotas sumokėti beveik 11 tūkst. eurų delspinigių.
Rekonstrukcija, anot Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo, užtruko dar ir dėl bruso remonto, kadangi darbus buvo galima atlikti tik nakties metu ir esant geroms oro sąlygoms.