Sulaukia turistų skundų
„Tai, kad Žaliakalnio funikulierius vis dar uždarytas – didelė netektis, nes tai yra vienas iš Tarpukario modernizmo architektūros objektų mieste, kuris būdavo įtrauktas į kiekvieną maršrutą, siūlomą, tiek individualiai keliaujantiems, tiek vykdant temines ekskursijas. Didžiuojamės, kad turime du vienus iš seniausių funikulierių, tačiau, deja, tas, kuris kelia į Žaliakalnį ir link Kauno Kristaus Prisikėlimo bažnyčios, neveikia. Būtent viename iš siūlomų maršrutų funikulieriumi būdavo pasiekiama minėtos bažnyčios terasa, nuo kurios atsiveria Kauno panorama. Neslėpsiu, dėl šios priežasties, kai kuriuose objektuose pajutome gerokai sumažėjusį lankytojų skaičių, sulaukiame ir nusiskundimų“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ kalbėjo „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė.
Pasak jos, nesmagiai pasijusti tenka ir tuomet, kai žmonės teiraujasi, kada ši senovinė transporto priemonė vėl pradės veikti, nes konkretaus atsakymo – kada, kol kas „Kauno liftų“ atstovai nepateikia. „Mums kaip ir visiems kitiems žadama, bet nieko neįvyksta. Todėl savo svetainėje nuolat atsinaujiname informaciją, pabrėždami, jog Žaliakalnio funikulierius vis dar neveiklus. Žinome, kad, nepaisant to, jog ši senovinė transporto priemonė nėra Kauno miesto valdžios nuosavybės objektas, bet į bendrovę „Kauno liftai“ kreipėsi oficialiu raštu į Žaliakalnio funikulieriaus valdytojus, nes tai – opi problema, ypač prasidedant turistiniam sezonui“, – teigė „Kaunas IN“ atstovė.
Žada, bet neatidaro
Paskutinis terminas, kurį „Kas vyksta Kaune“ įvardijo bendrovės „Kauno liftai“ vadovas Jonas Guzavičius, buvo kovas. Tačiau, kaip paaiškėjo, dėl esą besitęsiančių darbų, datą prireikė dar kartą nukelti.
Kaip Kauno miesto savivaldybės atstovams trečiadienį sakė J. Guzavičius, šiuo metu jau pakeisti 142 metrus užimantys pabėgiai, restauruojamos ratų įvorės. Darbai užtruko, nes ši kauniečių pamėgta transporto priemonė yra šimtmečio senumo, tad esą kiekvienos detalės taisymas reikalauja ypatingo dėmesio ir specialių paieškų. Pažadėta, jog Žaliakalnio funikulierius vėl veiks balandžio mėnesiui perkopus į antrąją pusę, artėjant šv. Velykoms.
Primename, kad Žaliakalnio funikulieriaus veikla buvo sustabdyta birželį, kai vagonėlis nuriedėjo žemyn kartu su į ekskursiją atvykusiais ir juo besileidusiais moksleiviais. Nors pastarieji rimtesnių sužalojimų išvengė, tačiau būta ne tik šoko – kai kuriems teko atsidurti ir medikų rankose, o viena moksleivė, portalo žiniomis, ligoninėje buvo gydoma ilgiau kaip savaitę. Nelaimė įvyko dėl mašinisto, kuriam nustatytas girtumas, klaidos.
Kenčia miesto įvaizdis
Žaliakalnio funikulierius nėra vien tik susisiekimo priemonė, bet ir atrakcija – turistams apie jį pasakojame, bet pakilti negalime, todėl dažnu atveju maršrutai yra keičiami, trumpinant kelio atkarpas daug ko atsisakant visiškai. Gerai, jei žmonės sutinka ir gali užlipti laiptais, tačiau tarp turistų yra ir vyresnio amžiaus žmonių ar turinčių judėjimo negalią, tad funikulierius talkindavo jiems kylant link Kauno Kristaus prisikėlimo bažnyčios, – pridūrė I. Pažereckaitė-Kalėdienė.
„Pasikartosiu, Žaliakalnio funikulierius yra Tarpukario modernizmo architektūros atspindys Kaune. Per apžvalgines ekskursijas mieste, aprodant Kauno centrą ir senamiestį – V. Putvinskio gatvės ir Prisikėlimo bažnyčios apžvalginės terasos maršrutas be kilimo funikulieriumi – neįsivaizduojamas. Retas turistas sutikdavo trumpinti maršrutą, nes ši senovinė transporto priemonė – atrakcija, kurią nori išbandyti didžioji dalis“, – pasakojo „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovė.
Taip pat Žaliakalnio funikulierius būdavo numatytas ir „Gatvės meno“ maršrute einat V. Putvinskio gatve, kur dominuoja gatvės meno objektai.
Vakar portalo „Kas vyksta Kaune“ „Facebook“ puslapyje taip pat klausėme kauniečių, ar jie patiria nepatogumų dėl šios transporto priemonės uždarymo. Tarp komentarų buvo ir nuomonė, kodėl funikulierius vis dar neveikia. „Tai technika, kurią reikia „mylėti“ ir gerbti. Ir dirbti turi bent du žmonės, – komentaruose rašė skaitytojas Gediminas. – Funikulierius pats niekad nekrito, trosai netrūko ar panašiai, jei darbuotojas būtų buvęs savo vietoje, nieko nebūtų nutikę“. Skaitytojo nuomone, avarija įvyko dėl požiūrio ir taupymo problemos. Kaunietis Gediminas nurodė ir dar vieną priežastį, dėl kurios funikulierius vis dar neveikia. „Uždarė dėl to, kad neranda darbuotojų, dirbančių už du žmones už minimalią algą su padvigubinta atsakomybe“, – teigė jis.
Ketvirtadienį Kauno vicemeras Simonas Kairys portalui „Kas vyksta Kaune“ patvirtino, kad bus pakartotinai išsiųsti raginimai bendrovei „Kauno liftai“ nedelsiant imtis priemonių, kad funikulierius pagaliau pradėtų veikti.