Kaip portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė Žemųjų Šančių bendruomenės pirmininkė Vita Gelūnienė, peticijoje buvo išreikštos pastabos Nemuno krantinės rekonstrukcijos projektui – rajoninių želdynų teritorijoje, pažeidžiant istoriškai susiformavusį gatvių tinklą įrengti dviejų eismo juostų gatvę su šaligatviu ir dviračių taku.
„Bendruomenei nereikia automobilių gatvės, priešingai – bendruomenė nori išsaugoti rekreacinę zoną, kuo daugiau žaliųjų plotų pabrėžiant šios vietos savitumą miesto kontekste dėl esamos natūralios gamtos. Tam, kad žmonės atvyktų čia pailsėti ir pasportuoti, jiems nereikia įveikti tolimo atstumo, tačiau nuo aktyviosios Kauno dalies atitolti pavyksta. Gyventojai atvažiuoja pasimėgauti ramybe. Norime ir toliau šią vietą išlaikyti ramia, saugia ir sveika“, – teigė ji.
Pabrėžiama, kad vykdant Kauno valdžios numatytą rekonstrukcijos projektą, rekreacinėje zonoje padidėtų oro tarša, miestas vėl būtų atskirtas ir nugręžtas nuo upės bei tokiu būdu atiduotas automobiliams, o ne žmonėms.
„Atlikto tyrimo duomenys rodo – planuojama įrengti gatvė bus ženkliai didesnio intensyvumo nei esanti Smetonos alėjoje. Tai pakeis ne tik šančiškių gyvenimo įpročius, bet ir viso mikrorajono urbanistinį planą – ir dviratininkams, ir pėstiesiems nebus taip saugu, kaip yra šiuo metu. Vaikai čia laisvai gali iš gyvenamųjų namų nubėgti prie upės nesibaiminant, jog kliudžius automobiliui įvyks nelaimė“, – pasakojo V. Gelūnienė.
Žemųjų Šančių bendruomenės susitikime dalyvaujant keliems šimtams žmonių, diskutuota apie tai, kaip gyventojai pasiekia upę – privažiuoja ar ateina pėsčiomis, kaip dažnai tą daro, ir ką veikia. Taip pat buvo išsiaiškinti žmonių poreikiai minėtos vietos atžvilgiu, bei išsakytos pastabos, pasiūlyti pataisymai Kauno valdžios parengtam rekonstrukcijos projekte.
„Šiandien nė vienas susitikime dalyvavęs žmogus nepasakė, jog šioje vietoje reikia naujos gatvės. Tarp gyventojų išsakytų idėjų atsidūrė pasiūlymas patobulinti esamą infrastruktūrą praplečiant dviračių taką ir taip padarant jį patogesniu ir pėstiesiems, ir dviratininkams“, – sakė Žemųjų Šančių bendruomenės pirmininkė.
Žemųjų Šančių bendruomenės diskusijoje dalyvavo ir žinomas Kauno menininkas bei visuomenės veikėjas Vytenis Jakas, savo įžvalgose jis paminėjo lemiamą akcentą.
„Mano nuomone, Kauno valdžia šioje vietoje siekia vystyti ekonominį, o ne socialinį projektą. Juo planuojama didžiąja dalimi tenkinti verslo poreikius, visuomenės poreikius paliekant nuošalyje. Tokiu atveju, visuomenė turėtų prisiderinti prie verslo poreikių, todėl ir bendruomenės nuomonės nėra paisoma“, – mintimis dalijosi jis.
Tačiau džiugioji reikalo pusė, sako menininkas, yra ta, jog šiandieninis įvykis parodė kitą svarbų reiškinį – Žemieji Šančiai turi gana didelę bendruomenę, kuri išdrįso parodyti priešiškumą Kauno valdžios siekių įgyvendinimui, apjuosdami Nemuno pakrantės dalį vieningai susikibę rankomis.
„Manau, jog geriausiai pasiteisina tie norimi vystyti projektai, kuriuose dalyvauja visos suinteresuotos pusės – ne tik verslas, politika, bet ir žmonės. Pastebiu, jog šiuo konkrečiu klausimu dėl Nemuno pakrantės rekonstrukcijos, viskas apversta aukštyn kojomis – pirmiausiai padarytas projektas, kuris paskui, tarsi „dėl vaizdo“ yra pristatomas visuomenei, kad būtų suderinta viena ar kita detalė. Tokia taktika Kaune jau pažįstama“, – kritikos negailėjo žinomas kaunietis.
Anot jo, būtent dėl to, kad iš pradžių Žemųjų Šančių bendruomenei nebuvo pateikta idėja, ir tik po to, išklausius gyventojų nuomonę, parengtas rekonstrukcijos projektas, tarp valdžios ir bendruomenės narių įvyko konfliktas.
Savo išvadas bendruomenės atstovai žada miesto valdžiai pateikti iki viešo projekto gynimo, kuris numatytas ateinantį antradienį. Pirminiais duomenimis, peticiją pasirašė keli tūkstančiai žmonių.
Primename, kad balandžio 30 d. priešprojektiniai pasiūlymai bus pristatyti visuomenei Kauno savivaldybės administracijos patalpose (Laisvės al. 96).
Kaip anksčiau teigė Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A. Pakalniškis, tądien bus įdėmiai išklausytos visos nuomonės, o į racionalias pastabas ir argumentus bus atsižvelgta rengiant techninį projektą.