Sutartyje numatoma, kad pirmiausia bus įgyvendinamas Baltijos prospekto, Šilutės plento (įskaitant ruožą į Dubysos g. įvažiavimą) ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos projektas. Po to bus imamasi viadukų per geležinkelį rekonstravimo. Rekonstrukcijos projekto vertė - apie 36 mln. eurų.

Tikisi pradėti po metų

Planuojama, kad bus dvi estakados, kurios virš žiedinės sankryžos sujungs Vilniaus plentą su Baltijos prospektu abiem kryptimis. Taip pat bus padidintas žiedinės sankryžos pralaidumas. Projekte pėstiesiems numatyta įrengti keturias požemines perėjas po Baltijos prospektu ir Šilutės plentu.

Tikimasi, kad šios sankryžos rekonstrukcija bus pradėta kitų metų rudenį - rugsėjį ar spalį.

„Labai ambicingas planas startuoti su Baltijos prospektu, nes tai didžiulis projektas, kurio vertė - apie 36 mln. eurų. Žinome, kaip vyksta konkursai, tad dėl tokio objekto galime turėti ir ginčų, diskusijų, galbūt ir pratęsimų„, - šią savaitę vykusiame Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje jo nariams komentavo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Pasak jo, darbai gali trukti apie trejus metus.

Iki šios savaitės pabaigos turi būti pateikta projekto ekspertizė, o tada bus pradėtos konkurso procedūros rangovui parinkti.

„Bandysime maksimaliais terminais dirbti, kad rangovą turėtume kuo greičiau, nes Baltijos prospektas yra mūsų prioritetinis projektas. Tai centriniai įvažiavimo į miestą vartai, nuo kurių priklauso ir kitų miesto sankryžų funkcionavimas“, - pabrėžė G. Neniškis.

Taip pat bus atnaujinami rekonstruojamoje dalyje esantys viadukai per geležinkelį, modernizuojami inžineriniai tinklai - apšvietimo, ryšių, vandentiekio ir nuotekų sistemos. „Lietuvos geležinkeliai“ leido įrengti laikiną kelią per Lypkių gatvę ir Statybininkų prospektą. Dabar ruošiamas techninis projektas, kad būtų suprojektuota laikinoji pervaža.

G. Neniškio teigimu, kol kas atsisakyta viaduko idėjos, nes artimiausius keletą metų jam bus sunku rasti lėšų - jis gali kainuoti apie 26 mln. eurų. Vietoje to bus padarytas laikinas kelias su dviračių taku, kad būtų užtikrintas bent šioks toks pralaidumas.

Kas kiek skirs pinigų?

Svarstant bendradarbiavimo sutartį Tarybos posėdyje ketvirtadienį politikams kilo neaiškumų dėl pačios sutarties turinio ir dėl fakto, kad ji turės būti konfidenciali. Joje nenurodyta, kokiomis sumomis tiksliai prisidės miestas ir Kelių direkcija, kiek lėšų skirs Valstybinio jūrų uosto direkcija, kuri taip pat žadėjo prisidėti finansiškai.

„Ką duoda tokia sutartis, kurioje nieko nėra įrašyta ir ji dar konfidenciali?“ - stebėjosi Tarybos narys Arvydas Vaitkus.

G. Neniškio teigimu, sutartyje „iš esmės aptariamas visiško finansavimo klausimas“ ir kalbama apie geležinkelio viaduko dalies rekonstravimą.

„Kelių direkcija įsipareigoja visiškai finansuoti darbus, kurie yra jos dalyje. Dėl sankryžos finansavimo galutinio sprendimo nėra“, - sakė G. Neniškis.

Užsiminta, kad Kelių direkcija anksčiau esą žadėjo sankryžos rekonstrukcijai skirti 10 milijonų. Prieš keletą dienų specialios darbo grupės pasitarime Vilniuje dalyvavęs meras Vytautas Grubliauskas teigė, kad Baltijos žiedinė sankryža yra valstybinės svarbos objektas ir tikimasi, kad bus į tai atsižvelgta skirstant valstybės lėšas.

Skubės baigti darbus kitur

G. Neniškis pabrėžė, kad labai svarbu iki didžiųjų rekonstrukcijos darbų užbaigti kitus gatvių remonto ir rekonstrukcijos darbus ar bent didžiąją jų dalį.

Šiuo metu jau baigtas Joniškės gatvės projektas, parinktas rangovas, kuris yra pasiruošęs pradėti darbus. Kol kas darbų nepradėjo, nes dar vyksta Liepų gatvės rekonstrukcija, ir jeigu vienu metu būtų uždarytos abi gatvės, padėtis būtų dar sudėtingesnė.

Iki rudens bus skubama baigti ir Kauno gatvės-Šilutės plento sankryžos rekonstrukciją. G. Neniškio teigimu, projektavimas jau baigtas, laukia rangos darbai. Šioje trišalėje sankryžoje turėtų atsirasti šviesoforas ir įvažiavimas į UAB „Mūsų namas“ teritoriją.

Darbus jau turėtų pradėti naujas Tilžės gatvės remonto rangovas. Šiais metais bus atliekami darbai, kuriems dar tinkamos oro sąlygos. Likusių darbų bus imamasi kitąmet.

„Iš žiedinės sankryžos reikia padaryti keturšalę, tad eismo reguliavimo atžvilgiu bus sudėtingiau, teks įrengti apylankas“, - sakė G. Neniškis.

Iššūkių tikimasi ir Pajūrio gatvės Tauralaukyje rekonstrukcijos metu. Gruodžio mėnesį turėtų vykti rangovo parinkimo konkursas, o kitų metų kovą jau galėtų prasidėti realūs darbai.

„Situacija gana sudėtinga, nes gatvės būklė yra labai prasta. Mūsų tikslas - kad didžioji dalis darbų su didesniais eismo apribojimais turėtų būti padaryti iki Baltijos prospekto rekonstrukcijos pradžios. To siekiame, kad, sumažėjus pagrindinių įvažiavimų pralaidumui, kiti įvažiavimai galėtų atlaikyti padidėjusią naštą“, - kalbėjo administracijos direktorius.