Pirmadienį architektas Tadas Jonauskis pristatė parko atnaujinimo projektą, tačiau jį išvydę gyventojai netruko iškasti karo kirvio ir pateikė nepatogių klausimų Klaipėdos miesto savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktoriui Ričardui Zulcui.
Gamta - prioritetas
Pagal Savivaldybės užsakymą parko atnaujinimo projektą rengęs vienas architektų T. Jonauskis pasakojo, kad Malūno parkas, besidriekiantis tarp Mokyklos, Tilžės ir Kooperacijos gatvių, pasikeis kone neatpažįstamai.
„Stengiamės kuo labiau prisitaikyti prie gamtos“, - pabrėžė architektas.
Tačiau jis taip pat teigė, kad planuojama kirsti gamtininkų pažymėtus senus, pavojingus medžius, tačiau numatomi ir apželdinimo, naujų medžių sodinimo darbai.
Anot jo, bus išsaugotos tiek paukščių buveinės, tiek visa ekosistema. Paklaustas, ar yra planuojama sausinti visas parko vietas, jis teigė, kad tai nėra būtina.
Anot architekto, melioravimo darbai numatyti tik dalyje vietų. „Mes manome, kad tai yra gamta, ne visur reikia melioruoti“, - sakė T. Jonauskis.
Kardinalūs parko pokyčiai
Vyras pasakojo, kad planuojamos naujos pėsčiųjų trasos. Parko centrinėje dalyje virš tvenkinio planuojama tiesti tiltą, tokiu būdu sudarant galimybę parku judėti šiek tiek lanksčiau.
„Pastebėjome, kad žmonės parkuose mėgsta vaikščioti ne pirmyn ir atgal, o vadinamaisiais žiedais“, - sprendimą, kodėl parke reikalingas tiltas, aiškino architektas.
T. Jonauskis teigė, kad vanduo parke - pats svarbiausias elementas. Būtent todėl projekte numatytos terasos šalia vandens, žmonėms nebereikės lipti šlaitais, norint jį paliesti.
Parko pietinėje dalyje, šiek tiek toliau nuo vandens, numatoma pastatyti medinę terasą, kurios viduryje bus įrengta vaikų žaidimo aikštelė. Joje vaikai galės žaisti vandeniu - planuojama pastatyti tam specialų įrenginį.
Parko pietinėje dalyje bus įrengta ir erdvė jaunimui. Ši vieta pasirinkta neatsitiktinai - visai netoli yra mokykla.
Šioje dalyje siūloma formuoti ir 3-4 metrų aukščio pylimus, sodinti medžius, kuriais bus slopinamas nuo Mokyklos ir Tilžės gatvių sklindantis triukšmas.
„Pietinė dalis aktyvi, centrinė dalis šiek tiek ramesnė, o šiaurinėje dalyje mažiausiai darysime intervencijų. Būtent pietinėje parko dalyje turime daugiausiai siūlomų sprendinių - terasų, žaidimo aikštelių„, - sakė T. Jonauskis.
Parke bus tiesiamas ir papildomas dviračių takas.
Centrinėje dalyje bus įrengta vaikų žaidimo aikštelė, šunų dresavimo aikštelė. Numatyti ir nauji suolai, šiukšliadėžės, tarp kurių bus 1,5 m atstumas.
Parko centrinėje dalyje išsidėstęs privatus sklypas. Tačiau jis netrukdys įrengti tako, kuriuo bus galima apeiti aplink parką šalia vandens.
Projekto pirmojo darbų etapo pradžia numatoma šių metų rugsėjo arba spalio mėnesį, pabaiga - 2021 metų gruodžio mėnesį. O antrasis rangos darbų etapas bus įgyvendinamas nuo 2022 metų kovo iki 2023 metų gruodžio. Numatoma darbų kaina - apie 3 mln. eurų.
Gyventojų rankose - karo kirvis
Tačiau tokie planuojami pokyčiai patinka ne visiems. Itin daug kritikos pažėrė Kooperacijos gatvės gyventojai, kuriems atrodo, kad jeigu parkas bus atnaujintas, jį užplūdę lankytojai sutrikdys ramų aplinkinių gyvenimą.
Jie piktindamiesi kalbėjo, kad pati Kooperacijos gatvė bus užkimšta automobilių. Esą tai jau vyksta dabar - tvenkinyje pastačius įrenginius, kuriais lankytojai gali paplaukioti virš vandens, neva nebėra, kur statyti automobilių.
„Ar yra numatytas parkavimas? <...> Mes ne kartą kreipėmės į Savivaldybę dėl to!„, - sakė jie.
Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius R. Zulcas suskubo aiškinti, kad stovėjimo aikštelė yra netoli parko esančioje parduotuvės „Lidl“ teritorijoje, kurioje automobilius gali statyti parko lankytojai. Jis akcentavo, kad šalia yra buvusio „Trinyčių“ fabriko teritorija. „Ji gavo regioninio projekto statusą ir yra pradėta valyti. <...> Tikėtina, kad atsiras ir parkavimui vietų„, - sakė jis.
Tačiau tokie valdininko argumentai gyventojų neįtikino. „Savivaldybė nežino, kada bus daroma gatvės rekonstrukcija, o parkas jau yra, gyventi nebeįmanoma. Kas bus toliau?“ - piktai atkirto viena gyventoja.
„Pačiame parke nenumatėme jokių automobilių aikštelių ar kelių tam, kad nebūtų tranzitinio eismo. <...> Ir eismo parke mes neprojektuojame“, - jai paaiškino architektas T. Jonauskis.
Tačiau kliuvo ne tik Savivaldybei, bet ir projektuotojui. Jis sulaukė klausimo, kokio dydžio bus šunų dresavimo aikštelė, o kartu - ir pastabos, kad ne visi šunis vedžiojantys žmonės ten tilps.
„Tai šunų dresavimo aikštelė, kur gyvūną galima paleisti be pavadėlio. <...> Mūsų nuomone, užtenka šios teritorijos. <...> O kad būtų specialių vedžioti skirtų aikštelių - to aš nesu matęs“, - sakė T. Jonauskis ir pabrėžė, kad šunis vedžioti galima visame parke.
„Gatvė nepritaikyta tokiems srautams“, - nukirto gyventojai ir pradėjo vardyti, kad į parką suplūs žvejai, šunų dresuotojai ir pramogautojai, dėl kurių esą nebus, kur pastatyti automobilio.
„Šis projektas - ne Disneilendo statymas, tai - tik takų, apšvietimo ir aikštelių sutvarkymas“, - aiškino R. Zulcas.
Anot jo, pačios Kooperacijos g. namų gyventojams kilo poreikis parke įrengti ir porą vaikų žaidimo aikštelių.
„Viskas, daugiau nieko nėra daroma. Todėl kompleksiškai žiūrint į miesto urbanistinę raidą, reikėtų kalbėtis su „Trinyčių“ fabriko teritorijos plėtotojais, kur numatyti parkavimo vietų. Bet į gamtinę zoną intervencijos daryti tikrai nenorime“, - sakė R. Zulcas.