Prieš beveik dešimtmetį buvo atnaujinta kelio atkarpa tarp Preilos ir Nidos, taip pat dalis kelio nuo Smiltynės Alksnynės posto link. Tačiau vėliau procesas sustojo.
„Jau du kartus tolesniems kelio remonto darbams buvo numatyti pinigai, tačiau darbų niekaip nepavyko tęsti, trukdė derinimo procedūros“, – sako D. Jasaitis.
Anot jo, nepavyko pasiekti, kad kelias būtų platinamas, nes jis driekiasi per Kuršių nerijos nacionalinį parką ir Naglių gamtos rezervatą. Tai ypač jautrios teritorijos, kuriose galioja griežti gamtosaugos reikalavimai.
„Svarbiausia, kad bus sutvarkyta kelio danga, nes šiuo metu atskiruose ruožuose ji yra labai prastos būklės ir jau net kelia pavojų eismo saugumui“, – sako D. Jasaitis.
Meras taip pat akcentuoja, kad rekonstrukcijos metu planuojama įrengti daugiau eismo juostų Alksnynės poste. Todėl atsiras galimybė pastatyti papildomų kontrolės postų, padidės pralaidumas, sumažės spūstys.
Kad kelias Smiltynė-Nida yra prastos būklės, rodo ir specialistų atliktas vertinimas. Planuojamos remontuoti kelio atkarpos yra įtrauktos tarp 55 krašto kelių ruožų, kuriuose neužtikrinamas leistinas važiavimo greičio režimas. Šių kelių remontui valstybė teikia prioritetą.
Dviračių takas
Pasak AKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiojo komunikacijos vadybininko Sauliaus Jansono, paprastojo kelio remonto darbus įgyvendinti planuojama penkiuose valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 167 Smiltynė-Nida ruožuose.
Iš viso planuojama atnaujinti daugiau nei 24 km pajūrio kurorto kelio. Tai yra maždaug pusė viso kelio.
„Atsižvelgiant į tai, kad 2023 metais planuojama vykdyti dviejų ruožų dviračių tako Smiltynė-Nida rekonstravimo projektą, darbai kartu su projektavimu bus skelbiami artėjant dviračio tako rekonstrukcijai į pabaigą“, – sako S. Jansonas.
Anot jo, kelio ir dviračių tako tvarkymo darbai negali būti vykdomi vienu metu, nes iškiltų problemų dėl eismo organizavimo.
Finansavimas
Planuojama, kad per pirmus du etapus bus sutvarkyti du kelio ruožai nuo Smiltynės iki Juodkrantės: nuo 3,4 iki 6,97 km ir nuo 8,85 iki 18,9 km.
Vėliau dar trim etapais būtų atnaujinta kelio danga nuo Juodkrantės iki jau anksčiau sutvarkytos kelio atkarpos tarp Preilos ir Nidos.
Atliekant dangos paprastąjį remontą bus atstatomas asfalto dangos plotis į esamą 7 m plotį, sutvarkant dangų kraštų nutrupėjimus.
„Atkreipiame dėmesį, kad šių ruožų tvarkymo terminai priklausys nuo 2024–2025 metų finansavimo“, – sako S. Jansonas.
Neringos meras D. Jasaitis įsitikinęs, kad lėšų kelio remontui valstybinėje kelių priežiūros programoje tikrai atsiras ir kelionė į Neringą taps saugesnė.
Kartu meras primena, kad sezono metu daugėja galimybių Neringą pasiekti ne tik automobiliais, bet ir vandens transportu. Veikia net kelios reguliaraus vandens susisiekimo linijos iš Klaipėdos, Kauno, Šilutės, Drevernos.