Apie mėnesį programėlę bandė 15 KKT darbuotojų ir apie 30 paprastų naudotojų, kurie programėlę atrado patys. Testavimo metu buvo rasta trūkumų, kurie palengva šalinami.
Prisijungus prie programėlės ir įvedus informaciją apie turimą elektroninio bilieto kortelę, telefone matoma informacija apie turimas korteles ir jų pinigų likučius, galima pasipildyti kortelę terminuotu bilietu ar pinigais, nusipirkti kartinį bilietą.
Programėlę išbandžiusiems naudotojams jau kilo ir klausimų - kodėl negalima atsiskaityti įvairesniais mokėjimo būdais, pavyzdžiui, „PayPal“ ar išsaugoti mokėjimo kortelės duomenų.
KKT direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas teigė, kad kortelės duomenys neišsaugomi dėl saugumo. Tačiau svarstoma, kad ateityje galėtų atsirasti galimybė programėlei atpažinti naudotoją ir prisiminti jo duomenis.
„Apie tai galvosime vėliau, o dabar mūsų prioritetas yra saugumas. Dėl atsiskaitymo būdų - startavome su didžiausiais bankais SEB ir „Swedbank“, dar pridėjome „Paysera“, kuri aktuali įmonėms. Kiti bankai atsiras neišvengiamai, tik nežinau, kada. Tačiau yra būdas atsiskaityti naudojant kortelę, kuri išduota bet kurio banko, tad iš principo apimame visas galimybes“, - aiškino A. Samuilovas.
Dar viena naujovė, kurios laukia nemažai klaipėdiečių ir miesto svečių - galimybė už kelionę autobuse atsiskaityti bekontakte banko kortele.
„Tikslas yra, kad žmogus galėtų kuo patogiau ir su kuo mažiau problemų atsiskaityti viešajame transporte“, - sakė KKT direktorius Gintaras Neniškis.
Vis dėlto, pasak A. Samuilovo, yra nemažai techninių niuansų, pavyzdžiui, tai, kad, naudojantis bekontaktėmis mokėjimo kortelėmis, kas kurį laiką tenka įvesti PIN kodą, o bilietų skaitytuvai autobusuose jokių mygtukų neturi.
A. Samuilovo teigimu, šiuo metu Lietuvoje galimybės atsiskaityti už kelionę banko kortele dar nėra, tad bandant įvesti šią naujovę, yra įvairių neaiškumų ir kliūčių.
Pašnekovai sakė, kad KKT sulaukė ir neįprasto prašymo - integruoti viešojo transporto bilietą į po oda implantuojamą mikroschemą.
„Turime tokį savanorį, kuris, greičiausiai pagal Skandinavijos pavyzdį, kur dabar suaktyvėjęs implantų dėjimas, pageidauja, kad galėtų žymėti savo keliones ne kortele, ne telefonu, o „čipu“, kuris yra tas pats kaip kortelė, tik ne kortelėje“, - pasakojo KKT atstovai.
Skambės naujas balsas
Šiuo metu taip pat diegiama ir nauja atsiskaitymo už priemiestines keliones sistema - „Check in - check out“ („Įsiregistruok - išsiregistruok“).
„Mes anksčiau priemiestiniuose autobusuose neturėjome kartinio bilieto, dabar pasidarėme. Tai labai modernus variantas - įlipi į autobusą, užregistruoji savo kelionę, išlipdamas išsiregistruoji ir tau pagal tą sumą paskaičiuoja viešojo transporto tarifą. Mums būdavo didžiulė problema, kaip nustatyti variantą, kad pagal sumą būtų galima paskaičiuoti mokestį. Iš esmės tik keliuose priemiestiniuose maršrutuose nesame to įdiegę. Visa tai padarysime artimiausiu metu“, - aiškino G. Neniškis.
Pasak jo, stengiamasi kuo greičiau į autobusus sugrąžinti ir garsinius pranešimus.
Autobusuose pradėjus veikti naujajai skaitytuvų sistemai, buvo išjungti senieji geltoni bilietų skaitytuvai, prie kurių buvo prijungti ir garsiakalbiai, kuriais buvo leidžiami garsiniai pranešimai.
Su naująja skaitytuvų sistema suderinti senųjų technologijų nepavyko, tad dabar garsinių pranešimų sistema atnaujinama iš esmės.
Be to, autobusuose bus girdimas naujas balsas - pranešimus įskaitė Socialinių mokslų kolegijos ir Klaipėdos universiteto dėstytoja Giedrė Vaičekauskienė. Nauji įrašai netrukus bus testuojami kai kuriuose autobusuose.
„Sulaukėme nemažai klausimų ir priekaištų, bet stengiamės paaiškinti, kad tai nėra koks nors kaprizas, kad tai ne amžinai. Yra techninės aplinkybės, dėl kurių nėra garsinių pranešimų. Garsai tikrai grįš“, - patikino A. Samuilovas.