„Pakrantės alėja“ – tai investicinis projektas, kurį įgyvendinus bus pastatyti 56 namai nuo 80 iki 90 kv. m (A+ energetinės klasės). Į šį projektą įmonė investavo 3,8 mln. Eur.
Planuojama statybų pabaiga – ateinančių metų pirmasis ketvirtis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Regionai konkuruoja dėl talentų
Dar prieš kelerius metus Klaipėdoje buvo iškeltas klausimas, kad Lietuvos didžiųjų įmonių ir užsienio investicijų plėtrą uostamiestyje pagyvintų vadinamųjų talentų pritraukimas ir NT pasiūlos jauniems žmonėms gerinimas. Privataus kapitalo įmonės aktyviau investuotų Klaipėdos mieste, tačiau dažnu atveju dvejojama dėl investicijų atsiperkamumo, o pagrindinis tokių abejonių motyvas – žmogiškųjų resursų stoka. Tai pasakytina ne tik apie darbo jėgos, bet ypač apie gerą išsilavinimą įgijusių aukštos kompetencijos specialistų pritraukimą. Pavyzdžiui, prisikviesti į regionus bei į mažesnius miestus mokslus užsienyje ar mūsų šalies sostinėje baigusius vadinamuosius talentus yra itin sudėtinga.
„Akivaizdi šių dienų tendencija, kad jauni specialistai labai reiklūs ne tik darbdaviui, darbo aplinkai ir kultūrai, bet ir erdvei, kurioje jie gyvens. Pavyzdžiui, jei jaunas žmogus neranda patrauklaus, jo poreikius atitinkančio būsto, didelė tikimybė, kad jis nenorės gyventi tokiame mieste, – teigia Tomas Pocevičius, NT investavimo ir valdymo įmonės „Elpekas“ vadovas. – Taigi modernaus būsto prieinamumas šiuo metu yra vienas svarbiausių kriterijų, kaip regionai gali konkuruoti dėl jaunų specialistų.“
Išperka dar nepradėjus statybų
Analizuojant Klaipėdos NT rinką, buvo padaryta išvada, kad uostamiestyje beveik visiškai nėra naujos statybos būsto patraukliomis ir jaunoms šeimoms prieinamomis kainomis.
„Atlikę aplinkos analizę pernai startavome su pilotiniu projektu ir rinkai pristatėme projektą, skirtą jauniems specialistams, kurie nori dirbti ir kurti šeimas Vakarų Lietuvoje. Apie 80 proc. „Pakrantės alėjos“ pirmojo etapo namų buvo išpirkta per 3 mėnesius. Praėjusių metų pabaigoje prasidėjo išankstinės rezervacijos į antrojo etapo projektą, beveik 60 proc. pasiūlyto būsto buvo parduota per 6 mėnesius dar iki statybų pradžios. Didžioji dalis pirkėjų yra jaunos šeimos, dirbančios strateginėse Klaipėdos miesto įmonėse: „Klaipėdos naftoje“, „Vakarų medienos grupėje“, „Phillip Morris Lietuva“ ir kitose“, – teigia T. Pocevičius.
Vystant šį projektą daug dėmesio skirta bendradarbiavimui su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Kaip žinia, valstybė šiuo metu jaunoms šeimoms, įsigyjančioms pirmąjį būstą Lietuvos regionuose, suteikia subsidiją nuo 13 tūkst. iki 26 tūkst. Eur. Apie 40 proc. perkančių būstą projekte „Pakrantės alėja“ pasinaudojo valstybės parama.
Įmonė, padedant Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, aktyviai konsultavo jaunas šeimas dėl galimybių gauti valstybės subsidijas.
Koks turėtų būti būstas jaunai šeimai?
Svarbu pastebėti, kad projektas buvo vykdomas atlikus apklausą, kurioje 25 – 35 m. amžiaus jaunų specialistų buvo teirautasi, kas jiems svarbiausia renkantis miestą, kuriame jie norėtų gyventi, ir koks turėtų būti būstas, kuris tenkintų jų poreikius.
Respondentai nurodė, kad norėtų gyventi individualiame name, uždaroje ir saugioje privačioje gyvenvietėje, į kurią negalėtų patekti kiti asmenys. Taip pat jie nurodė, jog namas turėtų būti su pilna apdaila (tikėtina, kad ateityje jaunos kartos specialistai norės būsto, kuriame būtų ir baldai, ir visi reikalingi buities daiktai, pavyzdžiui, stalo įrankiai ar patalynė). Dar viena akivaizdi tendencija – individualumas, t.y. būstas, kurį žmogus gali pilnai susiplanuoti pagal savo poreikius (kambarių skaičius, drabužinės dydis ir pan.).
Taipogi jauniems specialistams svarbu gyvenvietės infrastruktūra – erdvės gamtoje ir skirtos mažiesiems gyventojams. Be to, jie norėtų gyventi bendruomenėje, kurioje kaimynai būtų panašaus amžiaus, panašių pajamų, o jų atžalos – panašaus amžiaus ir poreikių. Labai svarbu vaikų darželių prieinamumas – kiek laiko truks iki jo nuvažiuoti.
„Klaipėda ID“ duomenimis, be jau išvardytos būtinybės plėtoti jaunoms šeimoms patrauklią NT rinką, Lietuvos didžiųjų įmonių ir užsienio investicijų plėtrą Klaipėdoje taip pat pagyvintų tarptautinio susisiekimo gerinimas, miesto patrauklumo didinimas, investicijos į Klaipėdos miesto prekinį ženklą.