Kelių eismo taisyklėse rašoma, kad geltonomis linijomis pažymėtas plotas važiuojamųjų dalių sankirtoje žymi vietą, į kurią įvažiuoti draudžiama, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti važiuojamųjų dalių sankirtoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui.
Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausiojo patarėjo Vytauto Paukštės, uostamiestis tokį sprendimą priėmė tik šiais metais. Planui įgyvendinti buvo pasitarta su policija.
„Pažiūrėsime, ar bus rezultatas. Vilniečiai ir kauniečiai sako, kad tai pagerina eismo pralaidumą. Šįmet turi būti įgyvendintos 8 sankryžų schemos. Viena sankryža maža - išvažiavimas Varnėnų gatvėje prie perkėlos“, - sakė V. Paukštė.
Jis patikino, kad pirmiausia vairuotojams su naujovėmis bus leista apsiprasti, tad vaizdo kameros ant šviesoforų stulpų pažeidimų nestebės.
„Nenorime drastiškai bausti. Paprastai kontrolę vykdo policija“, - teigė V. Paukštė.
Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vidmantas Paliakas pridėjo, kad nauja priemonė atsiras Minijos gatvės, Taikos prospekto, Šilutės plento sankryžose. O darbai jau įpusėjo.
„Rangovai dirba ir naktimis, ir savaitgaliais, kai leidžia orai ir eismo sąlygos. Paprastai per naktį įveikiama viena didelė sankryža. Labai daug darbo prie jų„, - tikino V. Paliakas.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika teigė, kad pareigūnai jau dabar stebi, kaip vairuotojai elgiasi naujai įrengtose sankryžose.
Jis viliasi, kad „koriai“ privers vairuotojus elgtis atsakingiau.
„Vairuotojai mūsų nepastebi, nes dalis pareigūnų sėdi nežymėtuose automobiliuose. Yra padaromas aiškus vaizdo įrašas, kaip vairuotojai elgiasi sankryžoje. Apskritai per savaitę sankryžose fiksuojame 30-40 pažeidimų.
Kiekvienas ant kelio atsirandantis naujas žymėjimas yra padėka Savivaldybei, kuri rūpinasi Kelių eismo taisyklių tikslumu. Tokie kvadratai apibrėžia kelio sankirtos vidinę dalį, kurioje draudžiama sustoti. Tokia naujovė ateina iš didesnių miestų“, - teigė M. Džermeika.
Pasak jo, yra daug atvejų, kai mirksint žaliam šviesoforo signalui vairuotojai didina greitį ir bando kirsti sankryžą. Tačiau neretai viskas baigiasi tuo, kad automobilis sustoja vos įvažiavęs į sankryžą. Tikimasi, kad geltoni kvadratai sankryžose leis tokių atvejų skaičių gerokai sumažinti.
„Toks kvadratas sankryžoje priverčia vairuotoją įvertinti situaciją. Matome, kad automobiliai stovi sankryžoje kirtę „Stop“ liniją. Tai jau yra pažeidimas. Vairuotojas turi sustabdyti transporto priemonę taip, kad ji stovėtų prieš „Stop“ liniją„, - sakė Klaipėdos AVPK Kelių policijos viršininkas.