Pirmo darbų etapo metu vietoj buvusio kranto tvirtinimo pastatyta nauja krantinė, kurios ilgis siekia daugiau kaip 235 m. Įgyvendinant projektą, prie krantinės išgilinta iki 17 m. Tai maksimalus siektinas gylis uoste.

„Užbaigus I etapą, naftos produktus kraunanti AB „Klaipėdos nafta“ gali priimti ir krauti nebe du, kaip buvo iki šiol, o tris tanklaivius vienu metu. Visiškai įgyvendinus projektą, nauja infrastruktūra leis užtikrinti didelės talpos tanklaivių krovą, o tai reiškia didesnį uosto patrauklumą, efektyvesnę logistinę grandinę krovinių siuntėjams. Pasiekus 17 m gylį prie krantinių, ateityje bus galima maksimaliai išnaudoti uosto parametrus, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. – Nepaisant, manau, laikino krovinių apyvartos uoste mažėjimo, būtina žiūrėti toliaregiškai – uostas turi būti kryptingai plėtojamas, privalome dėti maksimalias pastangas didindami uosto konkurencinį pranašumą bei pritraukdami krovinių srautus“.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į pirmos krantinės infrastruktūros išvystymą I etape investavo 25,28 mln. eurų. Pagal pasirašytą Uosto direkcijos ir AB „Klaipėdos nafta“ (KN) trišalę sutartį su rangovu, krantinėmis besinaudojanti naftos produktų krovos įmonė investavo į suprastruktūrą. Taip pat bendrovė įsigijo ir sumontavo pažangiausią naftos produktų krovos įrangą Baltijos jūros regione. Šia įranga galima vienu metu krauti iki penkių skirtingų rūšių produktų į vieną tanklaivį.

KN generalinis direktorius Darius Šilenskis pažymi, kad naujoji krantinė leis užtikrinti KN naftos terminalo veiklos tęstinumą, kol bus rekonstruojamos ar remontuojamos kitos dvi bendrovės naudojamos krantinės.

„Likusių KN naudojamų krantinių rekonstrukcijos darbai planuojami koordinuojant procesą su Uosto direkcija ir kitomis susijusiomis šalimis – siekiame, kad dėl atliekamų darbų nebūtų jokio neigiamo poveikio mūsų klientų teikiamoms paslaugoms. Pastatyta nauja krantinė užtikrins mums galimybes tolesnių rekonstrukcijos etapų metu priimti tanklaivius dviejose krantinėse, tokiu būdu netrikdant laivų krovos procesų“, – pabrėžia KN generalinis direktorius Darius Šilenskis.

Anot KN, naujoji infrastruktūra ir suprastruktūra jau padeda didinti Klaipėdos naftos terminalo lankstumą, suteikia galimybes krauti daugiau ir įvairesnių produktų. I etapo infrastruktūros darbus atliko konkursą laimėję rangovai – UAB „Tilsta“ ir UAB „Fegda“. Ateityje, įgyvendinus projekto II etapą, bus sudarytos galimybės Klaipėdos uoste priimti tanklaivius, kurių vandentalpa siekia 200 tūkst. tonų.