Siekdama kokybės Savivaldybė sutinka mokėti dar papildomai pinigų už šio laivo remontą - atsirado darbų, kurių numatyti buvo neįmanoma.
„Tegu jachta dar pasilepina“
Jachtos „Lietuva“ kapitonas Osvaldas Kudzevičius, gana dažnai aplankantis remontuojamą laivą, sako, kad kapitalinis jos remontas jau daugiau, nei įpusėjo. Pasak jo, remontininkai dirba nuoširdžiai, nori padaryti kokybiškai, o tai ilgiau užtrunka. „Bet jau tikrai kitais metais pamatysime „Lietuvą“ ant vandens“, - mano kapitonas.
Paklaustas, ar „Lietuva“ šiemet Kalėdas sutiks remonto dirbtuvėse, O. Kudzevičius atsakė: „Manau, iki Kalėdų remontas jau tikrai turėtų būti baigtas, bet ar beverta laivą traukti iš dirbtuvių. Tegu ten būna sausai. Per visus tuos metus pirmą kartą jachtai tenka taip pasilepinti - stovėti po stogu. Visą laiką per Kalėdas būdavo lauke. Jeigu jai pavyktų dar taip pasilepinti iki pavasario, nebūtų blogai. Tačiau sprendimą priims rangovas ir Savivaldybė“, - kalbėjo kapitonas.
Vis dar neaišku, ar sporto klubas „Ostmarina“, kuriam vadovauja O. Kudzevičius, toliau rūpinsis jau suremontuota jachta „Lietuva“. Klubo ir Savivaldybės sutarties galiojimo laikas dar pernai pasibaigė, o nauja sutartis šiemet nepasirašyta. Jeigu ir bus atnaujinta sutartis, tai jau greičiausiai tik kitais metais.
„Iš anksto visko negali numatyti“
„Vakarų ekspresas“ jau rašė, kad jachtą „Lietuva“ remontuoja UAB „Laivų sandėlis“ („Garant Boats &Yachts“), pasiūliusi mažiausią kainą - 206 tūkst. eurų be pridėtinės vertės mokesčio. Pasiruošimo darbai pradėti dar pernai gruodį, o konkretūs remonto darbai - šiemet sausį. Pagal sutartį laivas turėjo būti suremontuotas per pusę metų, iki šių metų birželio pradžios, turint teisę mėnesį dar pratęsti terminą. Tačiau nutiko neplanuotų dalykų. Vienas jų - ilgai teko džiovinti korpusą, kuris buvo gerokai prisisunkęs vandens.
Jachtos remontu besirūpinantis bendrovės „Garant Boats &Yachts“ pardavimų vadybininkas Vigmantas Gaižauskas praėjusį pirmadienį sakė, kad laivo remonto darbai užsitęsė dėl nenumatytų tam tikrų dalykų.
„Laukiame Savivaldybės sprendimo dėl atrastų papildomų darbų, kuriuos reikėtų padaryti, norint suremontuoti kokybiškai. Viską įvertinti iš išorės neįmanoma. Visko negali iš anksto numatyti nei užsakovas, nei remontininkai. Kai pradėjome remontą, pamatėme, kad reikėtų šiek tiek didesnių investicijų, kad paskui nereikėtų ardyti ir daryti tai, kas šiuo metu nebus padaryta“, - sakė V. Gaižauskas.
Netradicinis gamyklos sprendimas
Paprašytas įvardinti, kas nebuvo numatyta, ką dar reikia padaryti, remontininkų atstovas atsakė: „Buvo numatyta pakeisti 30 proc. pertvarų, bet reikia keisti jų daugiau. Rekomenduojame sustiprinti stringerius, kad laivas būtų tvirtesnis. Nuėmus pagrindinę falškilio plokštę pastebėtas netradicinis tokiems laivams sprendimas - įdėtas papildomas korpuso sluoksnis, kuris senas ir visiškai sulūžęs. Reikia pagaminti naują. Gamyklos sprendimas tikrai netradicinis ir niekur nebuvo informacijos apie jį, tad to numatyti nebuvo įmanoma“, - pasakojo V. Gaižauskas.
Jis sakė, kad Kalėdas „Lietuva“ tikrai sutiks remonto dirbtuvėje, nes darbų terminas yra pratęstas iki gruodžio 31 d. Jo manymu, greičiausiai po remonto nepavyks jachtos testuoti, tad teks laukti pavasario. Leisti jachtą į vandenį šaltuoju metu nebūtų gerai.
„Labai džiaugiamės Savivaldybės požiūriu ir bendravimu su mumis. Svarbiausia, kad ji supranta, ką mes norime pasakyti, ir priima teisingus sprendimus“, - sakė remontininkų atstovas.
Klausiamas, kiek jau darbų padaryta, atsakė: „Pagal darbų, kuriuos reikia atlikti, kiekį tikriausiai dar 50 proc. nepasiekėme, bet pagal jų svarbą, dydį ir mastą jau viršijome tuos procentus. Jau padaryti darbai tiek laiko, tiek sąnaudų atžvilgiu yra didžiausi. Blogiausia, kad tuos darbus, galima sakyti, turėjo atlikti vienas specialistas, nebuvo galima suleisti į jachtą kelių remontininkų komandų. Vėliau, kai jau galės dirbti kelios komandos, mažesni ir paprastesni darbai turėtų vykti sparčiau ir sklandžiau.“
Žada skirti papildomą finansavimą
Klaipėdos miesto savivaldybės Turto skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis informavo, kad papildomo finansavimo klausimas buvo svarstytas, kad strateginio planavimo grupė nusprendė jį skirti papildomiems darbams, kurių nebuvo galima numatyti prieš remontą.
Pasak jo, rangovas prašė papildomai 55 tūkst. eurų. Kol kas papildomas susitarimas su rangovu dar nepasirašytas. „Mes norime įvertinti, ar tikrai tiek lėšų reikia ir ar tikrai tiek mes galime skirti. Dabar nagrinėjame visus dokumentus. Šią savaitę baigsime vertinti ir bandysime pasirašyti papildomą susitarimą. Manau, papildomas finansavimas galėtų būti nuo 45 iki 55 tūkst. eurų“, - sakė E. Simokaitis.
Paklaustas, ar šiemet bus pasirašyta sutartis dėl laivo eksploatavimo, Turto skyriaus vedėjas atsakė: „Dar nenusprendėme, kam būtent bus atiduotas laivas panaudai. Rangovas iki metų pabaigos turėtų baigti darbus, bet jis yra įsipareigojęs po kapitalinio remonto atlikti bandymus ant vandens. Manome, kad oro sąlygos šiemet neleis jų atlikti. Gali būti, kad jie nusikels į kitų metų pavasarį. Iki to laiko mes turime nustatyti sąlygas busimam laivo naudotojui. Svarstome, ko patys norėsime iš šio laivo - ar jis bus naudojamas miesto reprezentacijai, ar dalyvaus regatose, ar pan.“