Moteris papasakojo, jog vandentiekio avarija įvyko Sulupės g. 11 namo rūsyje šeštadienį vakare. „Iki šiol vandens neturime. 10 val. dar nepasirodė jokia avarinė tarnyba. Visą savaitgalį skambinėjome ir negalėjome prisikviesti pagalbos. „Skaidrola“ siuntė pas administratorių, administratorius - pas vandentiekininkus. Geriamą vandenį perkame parduotuvėje, bet negalime nei nusiprausti, nei tualete vandens nuleisti. Viskas smirda. Kaimynai skolinti vandens taip pat nenori, nes už vandenį reikia mokėti. Mūsų namas yra bendrabutis, keturių aukštų, yra dvi laiptinės. Tarp namo gyventojų daug senjorų, yra ir neįgalių žmonių, ir šeimų su mažais vaikais“, - visų namo gyventojų vardu antradienį skundėsi ponia Danutė.
Nuvykus į įvykio vietą žurnalistus pasitiko vyresnio amžiaus moterys. Viena per kitą pasakojo, kaip į jų skambučius savaitgalį nebuvo atsiliepta.
„Pirmadienį atvažiavo trys mašinos. Pažiūrėjo, 10 minučių pabuvo ir išvažiavo. Paliko lapelį ant durų, kad iki 17 val. vandens tiekimas bus atnaujintas, bet vanduo taip ir neatsirado. Niekas niekuo nesirūpina, nes čia - bendrabutis. Galvoja, kad čia vien tik alkoholikai, valkatos gyvena, palauks“, - guodėsi namo gyventojos.
„Aš vaikščioti negaliu, neįgaliojo vežimėlyje sėdžiu. Į tualetą bijau eiti. Vandens kibiro nepakeliu. Atnešė moterys vandens bambalius rankoms nusiplauti. Visa susmirdus, nežinau, kaip tvarkytis. Ką man daryti?“ - neviltį liejo Birutė.
Ponia Danutė patikslino, kad be vandens liko ir Sulupės g. 11A namas, ir Minijos g. 131. Trijų namų gyventojai išpirko visą vandenį iš kieme esančios parduotuvės.
Ginčas dėl atsakomybės
Sulupės g. 11 namą administruojanti UAB „Klaipėdos bendrabutis“ inžinerinėms sistemoms prižiūrėti ir avarijoms likviduoti samdo UAB „Skaidrola“. Šios bendrovės direktorius Rolandas Gurauskas sakė, kad bendrovės darbuotojai buvo nuvykę į avarijos vietą, tačiau namo administratorius ir AB „Klaipėdos vanduo“ susiginčijo, kam priklauso tvarkyti trūkusį vamzdį.
„Trūko vamzdis, esantis prieš apskaitos skaitiklį. Skylė labai didelė, apkabų neuždėsi. Anksčiau n metų į vandentiekio apskaitą įeidavo visas vamzdynas iki vandens apskaitos prietaiso. Dabar, pasirodo, pas juos kažkas pasikeitė ir vandentiekininkai teigia, kad jų riba yra ties šuliniu, o vamzdį nuo šulinio iki namo turi tvarkyti namo administratorius. Jis sako, kad nebuvo informuotas apie pasikeitusias ribas. Mes be administratoriaus nurodymo savavališkai avarijos likviduoti negalime“, - tvirtino R. Gurauskas.
Jam antrino ir UAB „Klaipėdos bendrabutis“ vadovas Vaidas Barakauskas.
„Mes, kaip daugiabučių namų administratorius, administruojame gyventojų turtą. Yra toks bendro naudojimo objektų aprašas, kuriame vieta, kurioje įvyko avarija, tai yra vandentiekio įvadas iki įvadinio vandens apskaitos prietaiso, nėra fiksuota kaip gyventojų turtas. Vandentiekio įvadas net nėra vieno namo gyventojų. Po šios avarijos be vandens liko ne vienas, o trys namai. Tai rodo, kad problema yra bendrame tinkle“, - patikslino situaciją pašnekovas.
„Klaipėdos bendrabučio“ sutartyje su „Klaipėdos vandeniu“, anot pašnekovo, nėra nurodyta, kad riba yra ties sklende, yra tik mėlynai pažymėta linija iki namo.
„Tai nereiškia, kad tai, kas namo viduje, jau automatiškai priklauso mums, nes mes negalime net užsukti vandens vienam namui.
Pažymėtina, kad kitų tiekėjų sutartyse labai aiškiai nurodyta riba. Pavyzdžiui, „Klaipėdos energijos“ - pirma namo sklendė, dujų - namo sklendė, elektros tinklų - namo automatas.
Visų tiekėjų ribos yra name ir sutartyje su AB „Klaipėdos vanduo“ yra punktas, jog riba yra iki namo apskaitos prietaiso, tačiau jie kažkaip kitaip interpretuoja šį punktą„, - tvirtino V. Barakauskas ir pridūrė, kad įvairūs remonto darbai yra įskaičiuoti į vandens tarifą ir gyventojams tokių avarijų likvidavimas neturėtų papildomai kainuoti.
„Jeigu mes atliktume remonto darbus, sąskaitas tektų apmokėti gyventojams“, - sakė UAB „Klaipėdos bendrabutis“ vadovas.
Pateiks sąskaitas
AB „Klaipėdos vanduo“ dispečerinės vadovas Matas Grikšas aiškino, kad avarija įvyko vidaus tinklo dalyje, kuri nėra AB „Klaipėdos vanduo“ nuosavybė, todėl bendrovė nelikviduoja avarijos.
„Sutartyje yra atsakomybės ribų schema, kurioje aiškiai matyti, kad mums priklauso tinklai iki pastato ribos, o avarija įvyko jo viduje. Informaciją perdavėme pastato administratoriui UAB „Klaipėdos bendrabutis“, tačiau jie nesutinka su mūsų pozicija ir mano, kad mes turime tvarkyti. Patys nieko nedaro ir laiko įkaitais žmones.
Atsižvelgdami į nenormalią situaciją, kai gyventojai tiek laiko yra be vandens, šiandien išsiuntėme savo darbuotojus likviduoti avariją. Manau, kad apie 15-16 val. vandens tiekimas bus atstatytas, tačiau sąskaitą už atliktus darbus pateiksime UAB „Klaipėdos bendrabutis“, - vakar „Vakarų ekspresui“ tvirtino AB „Klaipėdos vanduo“ atstovas.
AB „Klaipėdos bendrabutis“ vadovas V. Barakauskas sakė, jog gavęs tokią sąskaitą kreipsis į teismą.
Vakar apie 15.30 val. avarija buvo likviduota ir gyventojai sulaukė vandens.