Pietinėje jūrų uosto dalyje esančios Malkų įlankos ekonominės galimybės iki šiol nebuvo pakankamai išnaudojamos. Investicijų įlanka sulaukė tik pastaraisiais metais. Rudenį baigta įrengti krantosaugos sienutė, o dabar pradėta gilinti įlankos akvatorija, nuo 11 iki 14,5 metro. Taip ši dalis taps lygiavertė visam jūrų uostui ir atvers didesnes galimybes čia veikiančioms įmonėms, tokioms kaip Klaipėdos konteinerių terminalas, laivų statybos kompanijos, kuriose dirba per 2 tūkst. žmonių. Jos padeda Klaipėdos uostui išlaikyti lyderio pozicijas rytiniame Baltijos jūros regione.
„Su 13,4 metro grimzle laivai galės įeiti, tai yra beveik visas „Panamax“ tipo laivas. Tai galėsim užkrauti laivus žymiai didesniu kroviniu kiekiu, o tai reiškia, kad tų terminalų, kurie yra Malkų įlankoje, konkurencingumas gerokai padidės“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.
„Mes skaičiuojame, kad šitoje dalyje gali krova augti net 3 kartus. Nuo kiekvienos tonos valstybės biudžetas gauna maždaug apie 18 eurų. Nesunku yra padauginti 5 mln. iš 3 ir gausim atsakymą, kokio dydžio grąža grįš į valstybės biudžetą“, – kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Gilinant akvatoriją planuojama iškasti apie 1,5 mln. kub. m grunto. Teigiama, kad itin pagerės Kuršių marių akvatorijos ekologija.
„Projektas ekologine prasme labai svarbus todėl, kad šitoje dalyje veikęs laivų remonto verslas įtakojo grunto susidarymą, kuris nėra pats švariausias. Yra kasamas šis gruntas ir valomas šiuo metu, leis turėti visiškai kitą kokybinį lygmenį“, – pasakojo A. Vaitkus.
Didieji konteineriniai lavai Malkų įlankoje galės būti pakraunami tik rekonstravus krantines. Tikimasi – jau po 2 metų.