„Kodėl negali būti puošiamos nuošalesnės vietos? Ne kas kitas, o mes patys paverčiame užkampiu vieną ar kitą gatvę. Atsiradus piešiniui, ši vieta tapo traukos objektu, nes čia yra ką pažiūrėti“, - sakė piešinio autorius Artūras Nikitinas ir pastatų komplekso savininkas Valdemaras Zumaras.
Originali 12,7x16,2 cm dydžio senąjį Mėmelį vaizduojanti Ch. Hartknocho graviūra perpiešta ant 40 kv. m ploto restauruotos tinkuotos raudonų plytų sienos. Šiandien naujam gyvenimui prikelto pastato paskirtis - mechaninės dirbtuvės ir garažai, tačiau piešinys atkreipia dėmesį į komplekse išlikusį unikalų architektūros paveldą.
„1877 m. kaizeris, tvirtindamas uostą, čia pastatė kareivines. Tai vienintelis išlikęs toks objektas Lietuvoje. Vokiečių statytos kareivinės Klaipėdai tapus lietuviška 1923 m. virto arklidėmis. Kai įsigijau šiuos pastatus, jie buvo po gaisro, apgriuvę. Niekas šia teritorija nesirūpino, benamiai siautėjo. Iš unikalaus paveldo nedaug kas išliko. Noriu padaryti, kad čia būtų gražu, nes ši vieta - tai užmirštas, unikalus mūsų miesto istorijos fragmentas. Kol kas sutvarkėme tik vieną sieną“, - pirmuoju rezultatu džiaugėsi pastato šeimininkas.
Piešinį nutapęs Artūras Nikitinas - laisvasis menininkas. Vyras yra baigęs tik Adomo Brako dailės mokyklą, daugiau menų nestudijavo, tačiau dirba dizaino, interjero, eksterjero kūrybos srityje.
„Tapyba man - tik hobis. Tai - pirmas toks didelis tapybos darbas. Jis atliktas ne grafičio, o sieninės tapybos technika, 2 ir 5 mm teptukais. Man nepriimtinos naujosios technologijos. Perkeldamas graviūrą ant sienos nenaudojau net projektoriaus. Pagal seną perkėlimo techniką dariau šablonus, kiekvieną metrą buvau atsispaudęs, išdalinau dar smulkesniais fragmentais. Tris dienas graviūrą perpiešinėjau ant sienos pieštuku, o paskui penkias dienas tapiau“, - pasakojo apie kūrybinį procesą A. Nikitinas.
Išsamiau apie Artūro Nikitino kūrybą ir Malūnininkų g. 13 pastato istoriją skaitykite penktadienį, priede „Kultūros uostas“.