Sutartis dėl naujo kelto statybos pasirašyta gegužės 8 dieną. Sandėris patvirtintas bendrovės „Smiltynės perkėla“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako ir Vakarų Baltijos laivų statyklos direktoriaus Vitalij Frolov parašais. Įmonių vadovai džiaugėsi, kad bus pradėtos naujo kelto statybos, būsimu bendradarbiavimu ir partneryste, rašoma pranešime žiniasklaidai.
M. Čiakas pažymėjo, kad bendrovės „Smiltynės perkėla“ paskirtis – užtikrinti nepertraukiamą, sklandų ir saugų susisiekimą tarp žemyninės Klaipėdos dalies ir Smiltynės. Per metus šia paslauga pasinaudoja daugiau nei 2 mln. keleivių, taip pat per Kuršių marias pergabenama 700 tūkst. transporto priemonių.
„Nuolat didėjantis klientų srautas rodo, kad bendrovės „Smiltynės perkėla“ veikla yra gyvybiškai svarbi ir reikalinga. Siekdami didinti savo techninį potencialą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, akcininkų ir valdybos pritarimu, vykdėme tarptautinį atvirą naujo kelto statybos konkursą. Labai malonu, kad šį laivą statys Klaipėdos įmonė, kurioje dirba daug miesto gyventojų, ir net neabejoju, kad dauguma jų naudojasi mūsų įmonės paslaugomis. Tikimės, kad naujas keltas bus modernus, pasižymės aukšto lygio technologiniais sprendimais, tarnaus ilgai ir džiugins mūsų klientus“, – tvirtino M.Čiakas.
V. Frolov atkreipė dėmesį, kad Vakarų Baltijos laivų statykla per savo istoriją yra pastačiusi apie 30 įvairių keltų, tačiau šis projektas bus ne tik įdomus, bet ir ypatingas.
„Tai – ir iššūkis, ir pasididžiavimas, nes nuolat galėsime matyti savo darbo rezultatą, vertinti jį naudodamiesi. Keltą statome savo miestui, jo gyventojams, svečiams, o tai visada priverčia dar labiau pasitempti ir siekti paties geriausio rezultato. Šis laivas – ne serijinė gamyba, o statomas būtent pagal įmonei „Smiltynės perkėla“ parengtą projektą, atsižvelgiant į jos viziją, keleivių poreikius. Tad dirbti su šiuo užsakymu bus labai įdomu. Tikimės, kad pavyks pateisinti visus tiek užsakovo, tiek būsimų keleivių lūkesčius“, – pabrėžė V.Frolov.
Įmonei „Smiltynės perkėla“ bus statomas 60 metrų ilgio ir 14 metrų pločio universalus keleivinis-krovininis keltas. Laivu bus galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau kaip 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių, arba aštuonis krovininius automobilius, kurių kiekvieno bendroji masė siekia iki 44 tonų. Kelto korpusas bus statomas iš plieno, o antstatas – iš aliuminio, naudojamo jūrinėje pramonėje. Laivas turės keturias pakrovimo/iškrovimo rampas, jo jėgainės bus varomos dyzelinu. Projektavimo darbus atliks dar viena VLG grupės įmonė „Western Baltic Engineering“, rinkoje žinoma ir vertinama už šiuolaikiškus, inovatyvius sprendimus. Naujas keltas turi būti pastatytas ir paruoštas eksploatacijai ne vėliau kaip per metus ir du mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo datos. Planuojama, kad keltas dirbs tiek Naujosios, tiek Senosios perkėlos terminaluose.
„Laivų statyba išlieka mūsų įmonių grupės prioritetine sritimi, o mūsų tikslas – būti ateities laivų statytojais. Esame tarptautinė įmonių grupė ir dauguma mūsų užsakovų yra užsienio kompanijos, tačiau visada džiaugiamės galimybe dirbti savo šalies rinkoje – šiuo atveju statyti laivą „iki rakto“. Vietiniai užsakymai įmonei ne tik padeda išsaugoti darbo vietas, darbo užmokestį, ypač kai ekonominė situacija nelengva visame pasaulyje, bet kartu ir išlaikyti stabilų mokesčių surinkimą į šalies biudžetą, kurti bendrą šalies vidaus produktą. Džiaugiamės, kad, įgyvendinami šį projektą, prisidėsime prie šalies ekonomikos augimo, o kartu tobulėsime patys“, – akcentavo VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
85 proc. lėšų, reikalingų naujo kelto statybai, skirs Suomijos banko „OP Corporate Bank Plc“ Lietuvos filialas, su kuriuo įmonė „Smiltynė perkėla“ pasirašė projekto finansavimo sutartį. Tikimasi, kad šis bendrovės projektas bus ne vienintelis, sudominęs stambius tarptautinius bankus.
„Universalaus keleivinio-krovininio kelto statyba – tik dalis strateginių AB „Smiltynės perkėla“ planų, siekiant gerinti perkėlimo paslaugų kokybę. Artimiausiu metu planuojama paskelbti tarptautinį atvirą konkursą dar vieno keleivinio kelto statybai, rekonstruoti Klaipėdos žemyninėje dalyje ir Smiltynėje esančias krantines, jose įrengti naujus keltų pakrovimo/iškrovimo tiltelius, informacijos ir vaizdo perdavimo stendus, integruotus į bendrą bendrovės IT sistemą. Kitais metais turi prasidėti modernaus keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato statyba, numatyta užbaigti Naujosios perkėlos terminalo teritorijos rekonstrukciją. Planuojama bendra investicijų suma šiems projektams siekia per 20 mln. eurų“, – planais dalijosi bendrovės „Smiltynės perkėla“ valdybos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas.