„Sudarytas sąrašas, į kurį įtraukta 41 nesaugi perėja. Jose bus taikomos įvairios priemonės pėsčiųjų saugumui užtikrinti“, - informavo Klaipėdos savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Pasak pašnekovo, panaikintos bus 4 pėsčiųjų perėjos, visai neatitinkančios saugumo reikalavimų. Tai perėjos, esančios Smiltelės ir Mogiliovo, Agluonos ir Birutės gatvių sankryžose, Šilutės plento ir Baltijos pr. žiede, taip pat Kauno gatvėje, prie 41 namo.
Kitas reikalavimas, pasak L. Dūdos, yra keturias ir daugiau eismo juostas turinčiose gatvėse ne sankryžose įrengti šviesoforu reguliuojamas pėsčiųjų perėjas.
„Tokiose perėjose numatyta pastatyti šviesoforus, kuriuose žalią šviesą pėsčiasis gali užsisakyti paspausdamas mygtuką. Eiti pėsčiajam leidžiantis šviesoforo signalas užsidegs tada, kai bus sinchronizuotas su artimiausia sankryža“, - aiškino direktorius.
Šviesoforų valdymas, pasak L. Dūdos, bus įrengtas 13 pėsčiųjų perėjų, kuriose užfiksuoti didžiausi žmonių srautai.
„Tai perėjos Taikos prospekte prie „Saturno“, Debreceno g., Smiltelės g. prie 5 namo ir prie mokyklos, pažymėtos 47 numeriu, Šilutės plente prie Teniso arenos, prie Svajonės g., prie parduotuvės „Moki veži“, Dubysos gatvėje prie 21 namo, Herkaus Manto gatvėje prie M. Mažvydo alėjos, prie 20, 36 namų, prie Lietuvininkų aikštės“, - vardijo pašnekovas.
Viena labiausiai pasitvirtinusių priemonių, pasak L. Dūdos, yra kryptinis apšvietimas perėjose. „Kryptinis apšvietimas Klaipėdoje jau daugelyje perėjų įrengtas ir šis projektas bus tęsiamas. Kryptinis apšvietimas ypač reikalingas pėsčiųjų perėjose, kurios yra ne sankryžose. Aštuoniolikoje pėsčiųjų perėjų numatyta įrengti kryptinį pėsčiųjų perėjų apšvietimą ir saleles pėstiesiems per vidurį eismo juostų„, - informavo L. Dūda.
Saugaus eismo komisija pateiktam priemonių planui pritarė.
Lėšų poreikis planuojamiems darbams, pasak L. Dūdos, kol kas nėra apskaičiuotas. „Šie darbai nėra pigūs. Vieną šviesoforu reguliuojamą pėsčiųjų perėją įrengti kainuoja apie 20-25 tūkst. Eur. Perpus pigesnis kryptinis apšvietimas. Taigi visoms priemonėms įgyvendinti reikės mažiausiai trejų metų„, - sakė pašnekovas.
Informacija. Lietuvos kelių policijos duomenimis, net 13 proc. skaudžių eismo įvykių 2018-aisiais įvyko dėl to, kad vairuotojai nepraleido pėsčiojo, einančio per pėsčiųjų perėją, nevykdė kitų pareigų pėstiesiems.