Nesuprato, kodėl skubėjo nubausti
Marijampolės mieste vienas šalia kito stovi du daugiabučiai – vienas Vaičaičio gatvėje, kitas – Gėlių. Tarp šių dviejų namų yra neasfaltuotas žemės plotas, kuriuo abiejų namų gyventojai naudojosi kaip automobilių stovėjimo aikštele. Nors šis žemės plotelis priklauso Vaičaičio gatvėje esančio namo sklypui, visgi į Delfi kreipęsis skaitytojas teigia, kad Gėlių gatvės gyventojai šiuo plotu naudodavosi minimaliai.
Po ilgo dalijimosi minėtu žemės plotu Vaičaičio gatvėje 31 numeriu pažymėto namo bendruomenės pirmininkė kreipėsi į Marijampolės savivaldybę su prašymu prie įvažiavimo į minėto namo sklypą pastatyti eismą ribojantį ženklą Nr. 303 („Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“). Tokį sumanymą patvirtino ir miesto savivaldybė.
Šių metų balandžio 2 dieną buvo pastatytas kelio ženklas ir, anot skaitytojo, Gėlių gatvėje esančio namo gyventojai nebuvo įspėti.
„Tai absurdas. Ženklas buvo pastatytas mūsų neinformavus, nors kaimynai žinojo, kad ten statome automobilius. Negana to, tą pačią dieną, kai ženklas buvo pastatytas, mūsų visų, kurie automobilius pastatėme įprastoje vietoje, mašinas nufotografavo, nusiuntė policijai ir mes gavome baudas“, – skundžiasi Gėlių gatvės gyventojas.
Savivaldybė: daug namų statosi tokius ženklus
Susiklosčiusios situacijos aplinkybes patvirtino ir Henrikas Nagrockis, Marijampolės savivaldybės administracijos Aplinkotvarkos ir infrastruktūros vyriausias specialistas. Pašnekovas užtikrina, kad suteikti leidimą ženklui pasistatyti kliūčių nebuvo.
„Gavome Vaičaičio gatvėje esančio namo gyventojų bendrijos pirmininkės prašymą savo lėšomis pastatyti kelio ženklą. Nematėme priežasčių, dėl kurių galėtume prašymo netenkinti“, – prisimena H. Nagrockis. Vyras priduria, kad į savivaldybę kreipusios pirmininkės motyvai, kaip ir daugelio tokio ženklo norinčiųjų, buvo paprasti – noras atsiriboti nuo aplinkinių namų gyventojų, kurie automobilius stato ne savo kieme, nes vietos neužtenka ir saviems gyventojams.
Pašnekovas daugiabučio namo kiemą palygina su nuosavo namo teritorija. Anot jo, nuosavo namo šeimininkai pasistato vartus, o daugiabučio – kelio ženklą.
Visgi, ar nebūtų buvę bendruomeniška įspėti Gėlių gatvės gyventojus apie pokyčius šalia jų namo?
„Vairuotojas vairuoja automobilį ir vadovaujasi kelio ženklais. Jeigu aš važiuoju ir matau ženklą „Eismas draudžiamas“, kaip ir yra šiuo atveju, ir jeigu esu ne šio namo gyventojas, aš neturiu teisės įvažiuoti“, – sako H. Nagrockis.
Pašnekovas primena, kad savivaldybei priėmus sprendimą daugiabučio gyventojų bendruomenei leisti pasistatyti kelio ženklą, tolimesnius procesus būtina derinti su kelių policija.
„Saugaus eismo komisija priima sprendimą leisti namo gyventojams įsirengti prašomą ženklą, o paskui kelio ženklo įrengimo vietą privaloma derinti su kelių policijos skyriumi. Nesuderinus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 459 straipsniu, numatoma bauda nuo 140 iki 300 eurų“, – paaiškina Marijampolės savivaldybės atstovas.
Pasiteiravus, ar daug Marijampolės daugiabučių namų bendrijų prašo savivaldybės prie įvažiavimų į kiemą pasistatyti eismą ribojantį kelio ženklą, H. Nagrockis patikina, kad prašymų vis daugėja. Pasak vyro, per kiekvieną saugaus eismo komisijos posėdį bent keli tokie prašymai visada apsvarstomi.
Delfi primena, kad draudžiamasis kelio ženklas Nr. 303 „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“ reiškia, jog yra draudžiamas motorinių transporto priemonių, traktorių ir savaeigių mašinų eismas, išskyrus mopedus, motociklus be priekabų, maršrutinį, aptarnaujantįjį transportą ir skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ pažymėtas transporto priemones.