Startą ilgai rengtam projektui įgyvendinti davė Šventosios žuvininkystės regiono vietos veiklos grupės, vadovaujamos Vaido Šimaičio, parengtas ir Palangos miesto savivaldybės administracijai perduotas Šventosios jūrų uosto angaro (valčių priedangos), krantinės (žvejybos iškrovimo vietos) tvirtinimo, slipo, valčių nuleidimo įrenginio statybos techninis projektas. Tai – viena esminių Savivaldybės įgyvendinamo projekto „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ dalių.
Šventosios uosto atstatymo galimybių studija parengta dar 2009 m., uosto rekonstrukcijos techninis projektas – 2014 m. Palangos miesto savivaldybei 2018 m. Vyriausybės nutarimu patikėjimo teise perdavus Šventosios uostą, kartu buvo perduota ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto parengta Šventosios jūrų uosto vystymo techninė dokumentacija.
Joje Šventosios jūrų uosto statybos darbai suskirstyti į 6 etapus: pirmasis – molų statyba, antrasis – automobilių stovėjimo aikštelės statyba, trečiasis – inžinerinių tinklų statyba, ketvirtasis – vakarinės krantinės rekonstrukcija, penktasis – rytinės krantinės rekonstrukcija, šeštasis – akvatorijos gilinimas ir švartavimo įrangos statyba.
„Tačiau žvejams reikalingos infrastruktūros plėtros techninio projekto nebuvo, o šventojiškiams priekrantės žvejams tai – vienas svarbiausių klausimų. Todėl buvo apsispręsta atidžiai išnagrinėti žvejų poreikius ir parengti reikiamą techninę dokumentaciją, kad Šventosios uostas atitiktų vietos žvejų lūkesčius“, – sakė V. Šimaitis, vienas iš minėto techninio projekto rengimo organizatorių.
Ieškodama žvejų infrastruktūros plėtros įgyvendinimo galimybių, Palangos miesto savivaldybės administracija dar 2018 m. pateikė paraišką „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ finansavimui gauti. 2019 metų spalio 30 d. buvo pasirašyta paramos sutartis su Nacionaline mokėjimo agentūra dėl priemonės „Žvejybos uostai, iškrovimo vietos, aukcionų patalpos ir priedangos.
Investicijos į žvejybos uostų ir aukcionų patalpų arba iškrovimo vietų ir priedangų gerinimą“ įgyvendinimo. Šiam projektui skirta 1,7 mln. eurų, iš kurių 1,275 mln. eurų skirta iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo, 425 tūkst. eurų – iš valstybės biudžeto ir 90,8 tūkst. eurų – Palangos miesto savivaldybės biudžeto lėšos.
Siekiant įgyvendinti šią priemonę, buvo labai svarbu parengti Šventosios jūrų uosto techninį projektą. Šio klausimo sprendimas patikėtas Šventosios žuvininkystės regiono vietos veiklos grupei, vienijančiai Šventosios žvejus, viešąjį sektorių ir nevyriausybines organizacijas.
„Per Šventosios žuvininkystės regiono vietos veiklos grupės pasitarimus su žvejais buvo aptarta, kokia jiems svarbi infrastruktūra turi atsirasti Šventosios uoste. Diskutuodami išgryninome svarbiausius poreikius – būtina sutvarkyti ir pailginti krantinę, įrengti slipą, padedantį žvejams lengviau nuleisti į vandenį savo valtis, taip pat – gervę, skirtą iškrauti sugautą laimikį, žvejybos įrangą, valtis.
Ne mažiau svarbus uosto elementas – angaras, kuriame žvejai galės laikyti savo valtis, žvejybos įrangą, pagautą laimikį“, – kalbėjo V. Šimaitis. Pasak Šventosios žuvininkystės regiono vietos veiklos grupės vadovo, įgyvendinus visas projekte numatytas priemones, Šventojoje atsiras modernus ir kitiems Europos jūriniams miesteliams nenusileidžiantis žvejų uostas, kurio Šventoji ilgus metus neturėjo.