Pušaloto mikrorajono bendruomenės nariai neslėpė, kad būta atvejų, kai teko savo mašinas statyti dviem ratais užvažiuojant ant šaligatvio, bet taip buvo priversti daryti ne iš piktybiškumo, o dėl rekonstruojamos gatvės keliamų nepatogumų. Tačiau Panevėžio savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus specialistai kategoriški – jokie gatvių tvarkymo darbai negali būti pateisinama priežastis pažeisti Kelių eismo taisykles.

Kaip pasakojo Pušaloto mikrorajono bendruomenės pirmininkė Ligita Bikinienė, praėjusios savaitės pabaigoje pagaliau buvo atidaryta Pušaloto gatvė, liko tik baigiamieji aplinkos tvarkymo darbai, o šios savaitės pabaigoje gyventojams ėmė plaukti laiškai su baudomis už neleistinoje vietoje pasistatytas transporto priemones. Jų šeimoje tokios „dovanėlės“ sulaukė jos pačios dukra. O kai kurie kaimynai gavo ir ne po vieną baudą.

„Mes puikiai suprantame, kad ant šaligatvio negalima statyti automobilių, tačiau kai visus metus gatvė buvo rekonstruojama ir palikti čia transporto priemones buvo draudžiama, mes ne visada turėjome pasirinkimą. Paprastai automobilius laikome savo kieme, bet kai užsuka svečių, visų mašinos kieme jau nebetelpa, nes vien mūsų šeimoje jos keturios“, – pasakojo moteris.

Pasigedo lankstesnio požiūrio

Dar prieš rekonstrukciją savo automobilius Pušaloto gatvės gyventojai palikdavo gatvės važiuojamojoje dalyje, tačiau prasidėjus darbams teko ieškotis kitos vietos, dažniausiai aplinkinėse Šiaulių ar Raginėnų gatvėse. Tačiau tai ir nesaugu, ir nepatogu.

„Ant šaligatvio savo automobilius palikdavome tik išskirtiniais atvejais, ir tai vos užvažiuodavome dviem ratais. Pėsčiųjų eismui tai tikrai netrukdė, nes šaligatviai labai platūs. Juk jeigu į namus užsukai trumpam, juk nevarysi automobilio į garažą“, – kalbėjo L. Bikinienė.

Ji neneigė gyventojų kaltės, tačiau pasigenda kiek žmogiškesnio valdininkų požiūrio – galbūt būtų užtekę perspėti gyventojus. Tuo labiau kad visi šie nepatogumai ir iš to kylančios problemos – laikinos.

„Suprantu, kad pažeidėme Kelių eismo taisykles, bet norėtųsi kiek žmogiškesnio požiūrio į šią situaciją. Tuo labiau kad taip mašinos būdavo sustatomos ne kasdien ir pėstiesiems tai tikrai nesudarė nepatogumų“, – teigė L. Bikinienė.

Baudžia ne visus

Tačiau Panevėžio savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus vedėja Daiva Svirelienė įsitikinusi, kad kai kalbama apie Kelių eismo taisyklių pažeidimus, jokių išimčių negali būti. Kad mieste vyksta įvairūs remonto ir gatvių tvarkymo darbai, dar nereiškia, jog savo transporto priemones galima statyti bet kur.

„Mūsų skyrius yra priverstas kontroliuoti, ar panevėžiečiai tinkamai, nepažeisdami Kelių eismo taisyklių, statosi savo mašinas. Važiuojame tikrinti ne tik mes patys, bet ir labai daug pranešimų gauname iš pavienių žmonių. Kai nustatomi pažeidėjai, mes privalome juos bausti“, – sakė D. Svirelienė.

Tiesa, ji priduria, kad viešosios tvarkos specialistai ne visais atvejais auklėja tik baudomis. Kai yra rekonstruojamos gatvės ir sustatomi laikinieji kelių eismo ženklai, kurių žmonės nepaiso, dažnu atveju pažeidėjai atsiperka tik įspėjimu.

„Pavyzdžiui, ženklai buvo sustatyti iš vakaro ir žmogus tiesiog neapsižiūrėjo ar nepastebėjo. Tokiais atvejais neskubame bausti, pirmiausia perspėjame. Bet šiuo atveju Pušaloto gatvėje remonto darbai vyko jau ne pirmą mėnesį ir gyventojai puikiai žinojo apie pasikeitusias eismo sąlygas“, – teigė skyriaus vedėja.

Niokoja turtą

Ji sutinka, kad vykstant gatvių remonto darbams gyventojams kyla nepatogumų, tačiau reikia ieškoti sprendimų – galbūt automobilį statytis tolėliau nuo namų. Mat kai automobiliai yra paliekami bet kur – ant šaligatvių, žaliosios vejos ar važiuojamojoje kelio dalyje – tai trukdo ne tik kitiems eismo dalyviams, gadina estetinį vaizdą, bet ir niokoja miesto turtą.

„Ten, kur negalima – ir negalima, nes šiuo atveju yra gadinami šaligatviai, o tokių dalykų netoleruosime. Šaligatviai – tai ne įvažos, jie neturi tvirto pagrindo, kuris atlaikytų automobilio svorį, todėl yra tiesiog išlaužomi. Kita vertus, jie skirti ne automobiliams, o pėstiesiems. Jeigu vyksta remonto darbai, dar nereiškia, kad automobilius galima statyti ant gėlynų ar žaliosios vejos, šaligatvių“, – sakė D. Svirelienė.

Tenka pripažinti, kad tas procentas vairuotojų, statančių automobilius neleistinose vietose, kad ir kaip norėtume, bet nemažėja, mat atsiranda naujų. Ypač daug skambučių sulaukiama iš daugiabučių namų pirmininkų, kurie jau patys nepajėgia kovoti su pažeidėjais. Nors yra vietų automobilių stovėjimo aikštelėje, kai kurie vairuotojai savo transporto priemones statosi ant žaliosios vejos, vos ne po savo langais.

„Kartais elgiamasi išties chuliganiškai. Tokie pažeidėjai visai nekreipia dėmesio į bendrijos narių susitarimus dėl transporto priemonių statymo ir nevertina kitų darbo bei pastangų gyventi tvarkingai“, – pažymi D. Svirelienė.

Bauda už automobilio statymą neleistinoje vietoje siekia nuo 30 iki 90 eurų, tačiau paprastai pirmą kartą skiriama pusė minimalios baudos, 15 eurų.