„Vakar Savivaldybei buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas – žengtas dar vienas svarbus žingsnis centrinės miesto dalies atnaujinimo link. Įgyvendinus Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko parengtą projektą, stoties vaizdas pasikeis kardinaliai. Panevėžys turės dar vieną modernią, patogią ir reprezentatyvią viešąją erdvę“, – sako miesto meras Rytis Račkauskas.

Kaip teigia Panevėžio miesto vyriausiasis architektas Saulius Glinskis, naująją Panevėžio stotį suprojektavusi komanda yra viena stipriausių Lietuvoje, tad neabejotina, kad Panevėžys turės vieną moderniausių autobusų stočių šalyje, išsiskiriančią architektūriniais sprendimais.

„Pačią pastato projekto idėją įkvėpė japonų meno rūšis origamis. Stotis bus vientisas statinys, po kuriuo įsikurs peronas, dalis jo bus apželdinta. Tad gamta ir architektūra tarsi susilies į vieną visumą, sukurdama specifinę oazę“, – sako S. Glinskis.

Atvykusius keleivius autobusų stotis pasitiks ne tik moderniu pastatu, erdvia, neįgaliesiems pritaikyta laukimo sale, bet ir šiuolaikiška keleivių informavimo sistema. Čia bus įrengti informaciniai ekranai, kuriuose bus rodoma aktuali ir realiu laiku pateikiama informacija apie maršrutus. Be įprastų bilietų pardavimo kasų stotyje veiks ir savitarnos terminalas. Juo bus galima paprastai ir greitai atsiskaityti banko kortele ir įsigyti kelionės bilietus. Po autobusų stotimi suprojektuota ir požeminė 87 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su neįgaliesiems skirtomis vietomis, rašoma savivaldybė pranešime.

Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies saugumui ir tvarkai palaikyti. Numatyta, kad autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausia judėti pėstiesiems, neįgaliesiems, dviračiams, autotransportui, išvengiama srautų susikirtimo. Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties ir pėsčiųjų takams apšviesti, šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.

Autobusų stoties pastatas suprojektuotas netaisyklingos trapecijos formos. Fasadai numatyti skaidraus stiklo, jie užtikrins vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono, ši vieta bus kuo daugiau pritaikyta pėstiesiems. Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis ir kt.

Daugiau detalių paaiškės įgyvendinant patį projektą. Planuojama, kad autobusų stoties projektas bus įgyvendintas per 3 metus. Jam miesto biudžete šiemet numatytas 521 tūkst. Eur. Statybos rangos darbai turėtų prasidėti dar šiais metais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)