Tokiomis emocijomis pastarąsias keletą dienų teko paįvairinti panevėžiečiams, bandžiusiems neveikiant šviesoforams pervažiuoti sausakimšą vieną didžiausių mieste Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžą.
Nereguliuojama buvo likusi ir gretima Vilniaus–Ramygalos gatvių sankryža. „Neįtikėtina! Jie nežinojo, kad rugsėjo 1-oji ir automobilių bus daugiau nei įprasta?“– piktinosi „Sekundei“ paskambinęs Viktoras.
Miniveno vairuotojas pasakojo vidurdienį iš šalutinės Vilniaus gatvės kairėn į J. Basanavičiaus gatvę pasukti laukęs maždaug pusvalandį.
Važiavo rizikuodama
Į tokius pačius spąstus antradienį patekusi dembaviškė Gindrita Puskunigienė pasakojo, kad prasibrauti per sankryžą važiavusiems šalutine Vilniaus gatve buvo iššūkis, vertęs rizikuoti.
„Mačiau, kad jau vėluoju į darbą, o stoviu įstrigusi Vilniaus gatvėje. Man reikėjo važiuoti tiesiai, bet pagrindine J. Basanavičiaus gatve automobilių srautas buvo nesustabdomas. Daugelis, netekę kantrybės, persirikiavo posūkiui į dešinę, greitai ir ten susidarė eilė. Taigi, nė iš vietos“, – pasakojo G. Puskunigienė.
Vairuotoja neslepia per sankryžą važiavusi rimtai rizikuodama.
„Laukdama, kol tarp važiuojančių pagrindine gatve atsiras koks mandagus vairuotojas ir mane praleis, iškišau į sankryžą automobilio nosį. Tada galop praleido, bet labai rizikavau gauti į šoną“, – įspūdžiais iš savotiškos lenktynių trasos dalijosi Gindrita.
Ji piktinosi, kodėl vairuotojai tokioje sankryžoje buvo palikti likimo valiai be eismo reguliuotojo.
„Vadovaujantis kelio ženklais ta sankryža iš Vilniaus gatvės važiuoti būtų neįmanoma. Kodėl negali eismo reguliuoti policininkas ar pastatyti laikiną mobilųjį šviesoforą?“ – stebėjosi G. Puskunigienė.
Subyrėjo kabeliai
Panevėžio savivaldybės atstovai teisinasi, kad automobilių spūstys užgesus šviesoforams jiems spaudimą kėlė ne mažiau nei vairuotojams.
Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, dėl porą dienų centrinėse Panevėžio gatvėse tvyrojusio chaoso kalti senieji kabeliai.
„Galvojate, mums gerai? Mes rangovų net nebeprašom, o jau ir rėkiam, spaudžiam juos kuo greičiau sutvarkyti. Matom, kokie eismo srautai“, – teigė D. Vadluga.
Anot jo, šviesoforai užgeso neplanuotai – buvo numatyta fiziškai ir morališkai atgyvenusius miesto centro šviesoforus keisti į išmaniuosius per rekonstrukciją neišjungus senųjų.
Projekto vadovo, Miesto infrastruktūros skyriaus specialisto Arvydo Šato teigimu, nenumatytos problemos kilo visiškai atsisakius dirbti senajam daugiagysliam kabeliui. „Toks sutapimas, kad dėl nuo remonto nepriklausomų aplinkybių sugedo kabelis. Rangovai bando jį sutvarkyti, kol to nebus padaryta, Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžos šviesoforai neveiks“, – kalbėjo A. Šatas.
Anot jo, rangovai ir patys skubėjo gedimą taisyti – antradienį dirbo iki vėlaus vakaro. Senieji šviesoforai pradėjo veikti, tačiau per naktį kabelis vėl „numirė“.
Negali nė prisiliesti
Panevėžio sankryžų senienas į išmaniuosius keičiančios vilniečių įmonės „Maniga“ gamybos direktorius A. Balandis sako, jog šviesoforų gyvybę palaikiusių aliumininių kabelių būklė tokia, kad nuo senatvės subyra vos prisilietus.
„Vos sutvarkome, paleidžiame ir vėl užgęsta. Reikėjo bent prieš penkerius metus juos keisti“, – aiškina rangovų atstovas.
Anot jo, rekonstruojami miesto centro šviesoforų postai tvarkomi iš pagrindų – naujomis keičiamos visos komunikacijos.
A. Balandis stebėjosi pasipiktinusiais vairuotojais. Anot jo, Kelių eismo taisyklėse aiškiai parašyta, jog neveikiant šviesoforams privalu vadovautis kelio ženklais.
Reguliuos moderniai
Panevėžio centre dar šiais metais į išmaniuosius bus pakeisti penki šviesoforų postai: J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių, J. Basanavičiaus ir Ukmergės g., J. Biliūno g. – Velžio kelio – Vilniaus g. – Pajuostės pl., J. Basanavičiaus g. ir Savanorių aikštės, Vilniaus g. ir Ramygalos g., taip pat išmaniuoju eismas bus reguliuojamas pėsčiųjų perėjoje, esančioje J. Basanavičiaus g. už Elektros gatvės. Visos šios sankryžos, išskyrus J. Biliūno g. – Velžio kelio – Vilniaus g. – Pajuostės pl., bus sujungtos į bendrą koordinuoto valdymo sistemą: šviesoforai bus sujungti į vadinamąjį žaliąjį koridorių.
A. Šato teigimu, visą rekonstrukciją planuojama baigti iki metų pabaigos.
Šiuo metu daugiausia atlikta darbų J. Biliūno g.– Velžio kelio – Vilniaus g. – Pajuostės pl. sankryžoje. Čia jau įrengtos naujos atramos ir pakabinti nauji šviesoforai. Netrukus prasidės jų derinimo darbai.
Iš mieste esančių 47 šviesoforų postų tik 19 įrengti pagal 2012 m. išleistas šviesoforų įrengimo taisykles. Kitų būklė – patenkinama, o keturių iš jų – netgi avarinė.