Rekordo bus siekiama nauju Lietuvoje pagamintu padidintos baterijos talpos elektriniu dviračiu „Zbike Z1L“, kuriuo būtų galima nuvykti iš Panevėžio iki pajūrio ir atgal nesustojus. Visgi siekiant užfiksuoti ir įvykdyti visus Gineso rekordo reikalavimus, važiavimas vyks „Cido“ arenos dviračių treke. Skaičiuojama, jog dviratininkas turės nuvažiuoti daugiau nei 500 km, kol baterija galutinai išsikraus.
„Norime pasauliui įrodyti, jog Lietuvoje kuriami geriausi elektriniai dviračiai. Mes naudojam unikalias technologijas: nuo skysčiu aušinamo elektros variklio iki ypač didelės talpos akumuliatorių ir anglies pluošto kompozito rėmų. Kolkas pasaulyje nėra panašaus atitikmens, todėl esame pasiruošę išsiųsti žinutę apie save ženkliai pagerintu rekordu,“ – apie idėją siekti rekordo dalinasi „Zbike“ komanda. Iki šiol ilgiausios distancijos elektriniu dviračiu rekordas priklausė ukrainiečiams – vienu įkrovimu nuvažiavo 367 kilometrus.
Rekordo siekimas vyks nuo 8 val. ryto, todėl visą dieną arenos durys bus atviros norintiems palaikyti dviratininką. Arenoje renginio organizatoriai taip pat siūlys išbandyti elektrinius dviračius bei sudalyvauti specialiame turnyre.
Sunkiau nei fizinis – psichologinis iššūkis
Rekordo sieksiantis sportininkas Saulius Speičys – ilgų distancijų dviratininkas, kurio pagrindinis „arkliukas“ – ištvermė. Būtent todėl „Zbike“ dviračių kūrėjai nė minutės nesuabejojo savo sprendimu pakvietę sportininką pagerinti pasaulio rekordą. Save kukliai įvardijantis kaip kalnų ir ilgų nuotolių dviračių sporto entuziastą, per 8 metus dviratininkas yra sudalyvavęs daugiau nei 18-oje ilgų nuotolių varžybų, o praeitais metais Slovakijoje vykusiame kalnų dviračių 24 valandų čempionate pelnė sidabrą. Rekordo siekimas ir bemiegė naktis dviratininko negąsdina, mat visai neseniai „Hydraepic“ varžybose dviratininkas be miego įveikė 800 km per 47 valandas 17 minučių.
S.Speičys atvirauja, kad sudėtingiausia bus ne fizinis darbas, bet psichologinis iššūkis. „Treko ratas – 250 metrų, vadinasi įveikti suplanuotą atstumą reikės nuvažiuoti apie 2000 ratų. Nežinau, kaip organizmas reaguos važiuojant viena kryptimi. Galbūt išsėdėti vienoj pozicijoj teks pasitelkti muziką ar net filmą,“ – juokavo S. Speičys. – „Naktį, artėjant link pabaigos ir jau beveik turint tikslą, organizmas tarsi susikoncentruoja ir padeda ištverti paskutines valandas.“
Kolkas visi Sauliaus dviračiai minami be elektros pagalbos, tačiau dviratininkas neslepia, jog jausmas skirtingas, netgi užkabinantis. „Tikrai smagi laisvalaikio ir transporto priemonė, kuri ateityje galėtų pakeisti automobilius. Su šiais dviračiais miestai taptų žalesniais.“
Rekordo užfiksavimui renkama didžiulė komanda
Kad užsibrėžtas tikslas būtų užfiksuotas Gineso rekordų knygoje, organizatoriams reikės įvykdyti daugybę reikalavimų: dviratis turės būti be pedalų ir užslėptų energijos šaltinių. Visą rekordą privalės stebėti 2 nepriklausomi teisėjai ir 2 laiko prižiūrėtojai, kurių pamaina gali trukti ne ilgiau nei 4 valandas. Taip pat visas rekordas bus nepertraukiamai filmuojamas.
Dar vienas Gineso reikalavimas – dviračio modelis turi būti prieinamas įsigyti vartotojams. Tad panorėjusiems šį serijinį dviratį galima įsigyti net ir dabar. „Zbike“ dviračių kūrėjai tikisi, kad šie naujos kartos modeliai prigis ir Lietuvoje, taip, kaip iki šiol lietuviai pamėgo riedžius ar elektrinius paspirtukus.