Kaip pasakojo Saulės alėjoje gyvenantis Algis, 2010-ųjų pabaigoje jų gatvelės gyventojai pagaliau sulaukė žadėto asfalto. Tuo pat metu buvo asfaltuojamos ir gretimos Rožyno mikrorajono gatvės. Jų nuostabai, besiribojančioje Pušyno gatvėje visiems gyventojams buvo išasfaltuotos ir įvažos į kiemus.
„Mūsų gatvėje asfaltą paklojo kaip kokią dešrą, jokių įvažų nepadarė, O tuo pat metu vyko ir Pušyno gatvės asfaltavimas, tik ten padarė labai gerai – į kiekvieną kiemą buvo įrengtos įvažos. Pradėjus domėtis, kodėl tokia diskriminacija, mums paaiškino, kad per skubėjimą projektuotojas ar architektas kažko nepažymėjo. Pažadėjo tas įvažas įrengti kitąmet, kai bus vėl numatyta pinigų. Praėjo jau dešimt metų, bet niekas taip ir nepasikeitė“, – guodėsi Algis.
Skalda – kaip į šulinį
Taip ir nesulaukę sugrįžtančių kelininkų, kai kurie gyventojai patys išsiasfaltavo ar trinkelėmis išsiklojo įvažas. O tebelaukiantiems sudėtingiausia pavasariais, kai tuos kelis metrus nuo gatvės iki namo tenka bristi per purvynus. Algis irgi jau ne kartą vežėsi skaldos, tačiau jai susimaišius su žemėmis po kiek laiko net nebesimato, kad kas daryta.
„Buvome atsivežę skaldelės, bet ji susimaišė su apačioje esančiu moliu, tad praktiškai nesimato, kad jos buvo pilta. Reikėtų vėl atsivežti naujos, bet žmona barasi, kad jau du kartus po mašiną skaldos pirkau, o rezultato jokio. Dirbantiems žmonėms tai nėra labai dideli pinigai, bet gyvenu tik iš pensijos, esu priverstas skaičiuoti kiekvieną centą. Iš pensijos pirkti asfaltą ar skaldą – brangus malonumas“, – kalbėjo panevėžietis.
Laužo asfaltą
Pasak Algio, tiek jis pats, tiek kaimynas ne kartą kreipėsi į Panevėžio miesto savivaldybę prašydami baigti tvarkyti įvažas į kiemus. Iš pradžių prasidėjo kaltųjų paieškos, o vėliau – raminimai, kad kai tik bus tam numatyta lėšų, darbai bus užbaigti.
„Kai tik paskambini į Savivaldybę – ta pati plokštelė. Šiemet nebėra pinigų, kitąmet būtinai pabaigsime darbus, bet tų pinigų kaip nėra, taip nėra“, – apgailestauja Saulės alėjos gyventojas.
Algis daugiau kaip tris dešimtmečius išdirbęs įmonėje „Panevėžio keliai“. Jis iš praktikos žino, kaip svarbu asfaltuojant gatvę sutvarkyti įvažas į kiemus. Būdavo, jeigu tais metais ir nespėdavo kai kuriose gatvėse įvažų sutvarkyti, šiuos darbus pirmiausia atlikdavo vos tik leidus oro sąlygoms. Mat nesant įvažų, asfaltas tiesiog pradeda lūžti nuo kraštų.
„Savivaldybė asfaltą nutiesė ir pamiršo. Jeigu pradėjo tvarkyti, reikėjo ir pabaigti, o tik paskui imtis kitų darbų. Asfaltuojant gatvę būtina padaryti 2–3 metrų įvažas. Kitaip automobiliai pradeda laužyti asfalto kraštus, vėliau lūžiai plečiasi, ir vėl po keleto metų iš naujo reikia asfaltuoti visą gatvę“, – tvirtino Algis.
Visame mieste, kiek teko jam matyti, asfaltuojant gatvę sutvarkomi ir įvažiavimo į kiemus takai. Tačiau, anot Algio, Saulės alėja – kažkodėl išimtis.
Pažadai išgaravo
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigė, kad Saulės alėjos rekonstrukcija buvo baigta 2011 metų sausį. Gatvės sutvarkymas kainavo 155 357,68 Eur. Pagal projektą šioje gatvėje ir nebuvo numatyta asfaltuoti įvažų į kiemus.
„Gatvės rekonstravimo projekte nebuvo numatytas įvažų į sklypus asfaltavimas. Kodėl tuo metu šitaip buvo suprojektuota, dabar būtų sunku atsakyti. Jeigu ir nedaromos asfaltuotos įvažos į kiemus, bet kokiu atveju gatvės ir kiemų aukščiai yra suvedami. Tikrai nepaliekama duobių ar laiptelių, kurie trukdytų įvažiuoti į kiemus. Jeigu gatvės pagrindas yra gerai parengtas, asfalto kraštai tikrai neturėtų lūžinėti“, – tvirtino D. Vadluga.
Pasak Infrastruktūros skyriaus vedėjo, Saulės alėjos gyventojams Savivaldybė nėra įsipareigojusi sutvarkyti įvažas. Ar prie ankstesnės valdžios tokių pažadų būta, jis negali atsakyti.
„Kas ir ką anksčiau žadėjo, dabar būtų galima tik spėlioti. Kitas klausimas, ar tai buvo tik žodinis pokalbis, ar gyventojai turi gautą raštą iš Savivaldybės, kuriame pažymima, kad įvažos į kiemus bus įrengtos“, – kalbėjo D. Vadluga.
Pasak vedėjo, dabar dažniausiai rekontruojant ar naujai asfaltuojant gatves įvažos į kiemus taip pat išasfaltuojamos. Tačiau nereikia tikėtis, kad Savivaldybė nuties takus iki pat namų ar garažo vartų – už mokesčių mokėtojų lėšas geriausiu atveju padaromos 1,5 – 2 metrų įvažos.
„Paprastai dabar naujai tvarkomose gatvėse yra suprojektuojamos įvažos į gyventojų kiemus, bet Savivaldybė gali padaryti geriausiu atveju siekiančias iki dviejų metrų – toliau jau patys gyventojai kažkokiais būdais turi susitvarkyt“, – teigė D. Vadluga.