Negalvoja apie gyventojus
Panevėžiečiai skundžiasi, kad apie juos negalvojama. Bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ tinklalapyje paliktas štai toks komentaras: „O apie gyventojus kažkas susimąsto? Kur statyti automobilius žmonėms grįžus iš darbų? Mikrorajonuose namas prie namo, gatvelės siauros. Vis daugėja gatvių, kuriose draudžiama statyti! Kas nors įvertina problemą, ar įrengtos stovėjimo aikštelės, prieš uždraudžiant?“
Draudimų daugėja
Panevėžyje ne viena gatvė, kurioje uždrausta statyti automobilius – nuo rugpjūčio 2 dienos juos draudžiama statyti Beržų gatvėje, ties 23-iuoju namu. Taip siekiama išvengti spūsčių Beržų-Ramygalos gatvių sankryžoje.
Be to, nuo spalio 12 d. toks pat ribojimas pradėjo galioti ir Tulpių gatvėje ties 1-uoju namu. Kita gatvė – Aido, kurioje automobilių negalima statyti vakarinėje gatvės pusėje.
Ribojimai planuojami ir kitose gatvėse
Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP aiškino, kad tokie draudimai – riboti automobilių stovėjimą – planuojami ir kitose gatvėse.
„Planuojame drausti statyti automobilius ir kitose gatvėse, kuriose intensyvus eismas. Tai būtų Velžio kelio, Kosmonautų, J. Basanavičiaus gatvių atkarpos. Tai darome prieš sankryžas ir draudimas galioja vienoje gatvės pusės atkarpoje. Atlaisvinama kraštinė gatvės juosta, kur galėtų rikiuotis automobiliai, kurie daro posūkį į dešinę. Draudimai atsiranda pagal situaciją, kad gatvėse, kuriose yra sankryžos, būtų didesnis automobilių pralaidumas“, – aiškino D. Vadluga bei pripažino, kad piko valandomis automobilių spūstys vis tiek susidaro.
Pirma perspėja
Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Tadas Martinaitis aiškino, kad kai tik atsiranda naujas automobilių stovėjimo ribojimo ženklas tikrinimai prasideda ne iškart.
„Praėjus kuriam laikui – po keleto dienų – pradedame tikrinti, bet iškart baudų neskiriame, o tik perspėjamuosius pranešimus. Po savaitės – tikrinimas vyksta griežčiau ir už paliktą automobilį gali būti skiriama bauda. Intensyviau tikrinamos gatvės, kuriose pastatyti nauji kelio ženklai. Galime tikrinti ir kasdien. Vėliau gatvių tikrinimas vyksta pagal sudaryta sąrašą. Beje, jeigu automobiliai paliekami, kur negalima, gatves tikriname dažniau: tos gatvės – prioritetinės“, – kalbėjo T. Martinaitis ir prisiminė Ateities gatvę.
Baudos nepadeda
„Ateities gatvėje situacija nesikeičia. Automobiliai paliekami, nors yra pastatyti kelio ženklai, ant gavės nubrėžtos horizontalios linijos. Niekas nepadeda. Baudų surašome nemažai, bet problema opi. Kita vertus, daugiabučių namų šioje gatvėje daug, gyventojų irgi nemažai tai ir automobilių – daug. Tačiau reikia įvertinti gatvę – ji labai siaura, o palikti automobiliai dar labiau ją susiaurina. Pravažiuoti viešajam transportui labai sudėtinga“, – aiškino T. Martinaitis ir teigė, kad automobilių savininkams už pažeidimus ir toliau bus surašomi administraciniai protokolai.