Nepaisant opozicijos priešinimosi, ketvirtadienį Panevėžio valdantieji pritarė, kad su bendrove būtų pasirašyta sutartis, pagal kurią miestui dovanojamas architekto, nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko parengtas projektas.

Numatyta, kad bendrovė rūpinsis stoties techninio projekto rengimu ir jį nemokamai perduos tvirtinti savivaldybei.

Kartu taryba ketvirtadienį pritarė bendrovės prašymui atsiimti jos ankstesnį, 2018-ųjų pradžioje miesto politikų patvirtintą pasiūlymą pasirašyti investicinę sutartį. Tuomet buvo numatyta, kad „Baltisches Haus“ už 700 tūkst. eurų suprojektuotų ir statytų naują stotį statytų dabartinės vietoje, mainais už tai investuotojui savivaldybė planavo perduoti automobilių stovėjimo aikštelę.

Šį sprendimą sukritikavo teisėsauga, įspėdama, kad mainai gali pažeisti sąžiningą konkurenciją, ir sutartis liko nepasirašyta.

Šįkart sutartimi mainų nebeprašoma.

Planuojama, kad naujoji Panevėžio autobusų stotis kainuotų iki 1,5 mln. eurų, įskaitant infrastruktūros įrengimą.

Taryba ateityje dar turės pritarti pačioms statyboms, jos planuojamos 2021-aisiais.

Konservatorė Indiana Grigienė kritikavo, kad 2015-aisiais R. Paleko parengtas projektas atrinktas be konkurso, „sudarant išskirtines sąlygas“, o teritorija netvarkoma pagal tais pačiais metais konkursu savivaldybės atrinktą bendrovės „Geotaškas“ investicinį projektą – juo numatyta pritaikyti dabartinį stoties pastatą komercijai ir bendruomenės veiklai.

„Kas galėtų paneigti, kad už tokių dalykų – investicinė sutartis, dovanojami projektai – slypi įsipareigojimai dovanotojui neatsižvelgiant į viešąjį interesą“, – tikino ji.

Meras architektas Rytis Račkauskas akcentavo, kad šis projektas buvo vienintelis, kurio sulaukė savivaldybė 2017-aisias skelbusi investuotojo konkursą. Projektas keliskart pristatytas visuomenei, ir, anot mero, turėjo „labai gerų atsiliepimų“ iš architektų.

„Savo nepasitenkinimu įvardykite, kad tai jūs nenorite stoties, ne panevėžiečiai“, – piktinosi meras.

Savivaldybė nurodo, kad nauja stotis atsiras valstybinės žemės sklype tarp įvažiavimo į dabartinę stotį ir alyvų skverelio. Čia bus įrengtas stoties peronas, šalia – parkas.

Taryba kol kas nėra apsisprendusi, ką daryti su senuoju stoties pastatu.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)