Kontrastinga aplinka
Moderni stotelė įrengta pačioje miesto širdyje: Respublikos gatvės aikštelėje, kur anksčiau buvo turgelis. Įrenginys, nors ir nedidelis, matomas iš toli. Ir modeniu, tamsoje šviečiančiu krovimo įrenginiu, ir dailiai sutvarkyta aplinka. Ši modernybė ryškiai kontrastuoja su aplinka: kaimynystėje apdegusiu mediniu namuku, išgriuvusia daržine, apsilaupiusiais namais, į aikštelę žvelgiančiais išdužusiais langais.
V. Petrušonis neslepia: jis, kaip ir daugelis rokiškėnų, savo miestą norėtų matyti ne tokį. O modernų, gražų, patrauklų, atvirą inovacijoms. O ši aikštelė – asmeninis verslininko indėlis į tokį, ateities Rokiškį. „Apie elektromobilių įkrovimo stoteles rajono valdžia jau keletą metų kalbėjo. Va ėmėme ir pastatėme“, – sako V. Petrušonis. Jis neslėpė: kadangi aikštelė yra miesto istorinėje dalyje, todėl ir reikalavimai jos įrengimui buvo didesni, nei būtų kitose miesto vietose.
Investicija pelno neneš, tačiau jau yra planų modernizacijai
Kiek kainavo tokia moderni aikštelė? Verslininkas atviras – įskaitant sklypo tvarkymo darbus ir kitas priemones, stotelės savikaina yra maždaug 20 tūkst. Eur. Viena kilovatvalandė automobiliui šioje aikštelėje kainuos tiek pat, kiek ir kitose tokio tipo stotelėse – 25 ct.
Kalbų apie bent kažkokį investicijos atsipirkimą, ką jau kalbėti apie pelną, nėra. Stotelės potencialius klientus Rokiškyje, pašnekovo žiniomis, ant vienos rankos galima suskaičiuoti. „Rajone yra šeši elektromobiliai, trys jų – mano“, – juokavo V. Petrušonis. Kada gi atsipirks investicijos? Pašnekovas atviras – toks klausimas nekeliamas. Vien tik elektros galios mokestis, mokamas kas mėnesį, vargu ar bus padengtas iš to, ką už paslaugą sumokės elektromobilių vairuotojai.
Aikštelė, pašnekovo manymu, reikalinga ne tiek vietos vairuotojams: jie turi kur įkrauti savuosius automobilius, o atvykstantiems svečiams. Kurie gali sau ramiausiai palikti automobilį patogioje vietoje miesto centre, ir kol jo energijos atsargos pildomos, pasivaikščioti po centrą, aplankyti bažnyčią, muziejų, parduotuves, išgerti kavos kavinėje. Ir žmonių, kurie į Rokiškį atvažiuos elektromobiliais, ateityje tik daugės.
Naujoji aikštelė – vidutinio įkrovimo greičio. Tačiau ir šioje jau galima įkrauti kad ir garsiosios Teslos akumuliatorius. Tiesa, Rokiškyje Teslų dar niekas neturi, bet atvažiuojančių jomis iš kitų miestų gali būti.
Be to, aikštelę V. Petrušonis rengė su perspektyva ateičiai: ją bus galima modernizuoti, įrengti greito įkrovimo aikštelę.
Kaip veikia aikštelė?
Modernioji aikštelė pradės veikti maždaug už poros dienų. Joje jau ir dabar galima krauti automobilius, tačiau, prieš siūlydamas paslaugą, V. Petrušonis nori sutvarkyti visus formalumus: pakabinti informacinius ženklus, sutvarkyti kitas smulkmenas. Jis pademonstravo, kaip veikia ši aikštelė.
Pirmiausia, ką turi kiekvienas elektromobilio vairuotojas: įkrovimui skirtas laidas, ir speciali programėlė, skirta krauti automobiliui stotelėse. Taigi, aktyvuoti krovimo paslaugą galima dviem būdais: specialiu raktu, arba minėta mobiliąja aplikacija: stotelėje yra specialus tam skirtas kodas. Tada tereikia tik prijungti automobilio laidą prie stotelės ir palikti mašiną krautis.
Rokiškyje tai pirmoji vieša automobilių įkrovimo stotelė. Jų žemėlapyje rodoma, kad Rokiškyje papildyti elektromobilio energijos atsargas galima dviejose vietose: šioje aikštelėje bei Pramonės gatvėje esančiame įrenginyje. Nedidelė įkrovimo stotelė taip pat yra ir Ilzenberge.
„Rokiškio Sirena“ primena, kad verslininkas V. Petrušonis yra ne vienos gražios ir prasmingos iniciatyvos bendraautorius. Kartu su kolegomis iš parasparnių klubo „Puga“ jis miestiečius džiugina įspūdingais pasirodymais valstybinių švenčių, Obelinės proga, bei kitomis idėjomis.